دوران سری دوزی در صنعت خودروسازی پایان یافته است

پرشین خودرو: دوره تولید بصورت «سری دوزی» و «ابرتیراژ» در صنعت خودروسازی داخلی به پایان رسیده و خودروسازان باید بر مبنای ذائقه مشتری و بازار به تولید کیفی و ناب محصولات روی آورند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، امیدرضا طالشیان سخنگوی شرکت خودروسازان راین، با بیان این مطلب گفت: در سال های 1391 و 92 این شرکت رکود تولید را تجربه کرد و از ابتدای سال93 و در رویکردی جدید ضمن فعال سازی مناسبات بین المللی با شرکای تجاری، توسعه محصول و بهبود سیاست های فروش و خدمات پس از فروش موفق به تولید بیش از 3000 خودرو شد.
وی از برنامه ریزی خودروسازان راین برای تولید و عرضه 16000 خودرو در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: امروز مشتری ایرانی با توجه به افزایش قدرت انتخاب خود، دارای انتظارات و توقعات بیشتری نسبت به گذشته بوده و علاقمند به خرید خودرویی است که ضمن کیفیت مطلوب از امکانات متنوعی برخوردار باشد و از آن لذت ببرد.
طالشیان با اشاره به اینکه ما در کنار تولید کیفی محصولات به دنبال تولید و عرضه خودروهایی با امکانات حداقلی برای رضایت مشتریان داخلی هستیم، بیان کرد: تا پایان امسال سه محصول دیگر به سبد تولیدات راین اضافه خواهد شد که این خودروها در رنج قیمتی 30 تا 60 میلیون تومان قرار دارد.
سخنگوی شرکت خودروسازان راین در ادامه آمار مراجعه دارندگان محصول ولکسC30 این شرکت به شبکه خدمات پس از فروش را 0.1 درصد اعلام کرد و افزود: قطعات اصلی محصولات تولیدی این شرکت مانند موتور و گیربکس، تجهیزات ژاپنی است و سیاست شرکت همچون گذشته که محصولات هیوندای ورنا و آوانته را تولید می کرد بر تولید خودروهای کم اصطحلاک تاکید دارد.
وی همچنین در خصوص تعهدات و معوقات این شرکت تصریح کرد: آخرین مرحله تعویق تحویل خودرو در سال 1392 بوده است و اواخر همان سال تمام تعهدات فروش انجام شده است و در سال گذشته نیز حداکثر تاخیر در تحویل خودرو 3 هفته و شماره گذاری محصولات 1.5 ماه بوده است و در حال حاضر نیز فروش بدون هیچ مشکل و بر مبنای تولید انجام می شود.

همکاری مشترک با خودروسازان کره ای و ژاپنی
وی در ادامه با بیان اینکه آغاز همکاری‌های مشترک با دیگر خودروسازان جهانی موکول به رفع تحریم‌هاست، گفت: در یک سال گذشته مذاکراتی با شرکت هیوندایی و چند خودروسازی دیگر ژاپنی و اروپایی برای آغاز همکاری‌ها صورت گرفته است.
به گفته طالشیان، هم‌اکنون زیرساخت‌ها و خطوط تولید شرکت هیوندایی در خودروسازان راین موجود است و می‌توان به سرعت همکاری را با این شرکت از سر گرفت. البته همکاری‌ها محدود به هیوندایی نخواهد بود و با سه چهار شرکت ژاپنی و اروپایی نیز در حال مذاکره برای آغاز همکاری هستیم.

قیمت خودرو با توافق هسته ای کاهش نمی یابد
سخنگوی خودروسازان راین در پاسخ به پرسشی مبنی بر قیمت خودرو پس از توافق هسته‌ای، اظهار کرد: اینکه با توافق هسته‌ای قیمت خودرو کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت ذهنیت اشتباهی است.
وی با بیان اینکه اگر تصور کنیم با رفع تحریم قیمت خودروی 50 میلیون تومانی، 30 تا 40 میلیون تومان می‌شود نادرست است، توضیح داد: ‌در سال جاری هزینه‌های مختلف از جمله قیمت مواد اولیه، بیمه، مالیات، دستمزد و غیره افزایش یافته است و قرار نیست که این افزایش قیمت ها تغییر یا کاهش یابد، بنابراین نمی‌توان به کاهش قیمت خودرو امیدوار بود.
طالشیان ادامه داد: البته توافق هسته‌ای موجب ایجاد تنوع در محصولات و مدل‌های خودروهای تولید در ایران خواهد شد. از آن سو نیز ممکن است با رفع رکود و رونق بازار خودرو شاهد مقداری افزایش قیمت در خودروهای سواری در بازار آزاد نیز باشیم.
این مقام مسئول توافق هسته ای را منجر به تنوع بیشتر در ورود و عرضه خودروهای بالای 70-80 میلیون تومان دانست.

پیشنهاد وزیر صنعت برای ادغام خودروسازان را قبول داریم
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ادغام شرکت‌های خودروسازی کوچک، متذکر شد: موضوع ادغام خودروسازان کوچک از نظر تئوری سیاست درستی است به ‌گونه‌ای که در کشورهای صنعتی نیز بسیاری از برندهای خودروسازی دنیا با یکدیگر ادغام شده‌اند.
طالشیان با اشاره به اینکه شرکت خودروسازان راین تاکنون مذاکره و برنامه‌ای در این زمینه نداشته‌ است، اضافه کرد: شرکت‌های خودروسازی در ایران سهامداران متنوعی دارند و باید دید کدام شرکت‌ها و با چه هدفی می‌توانند ادغام شوند و آیا این کار از نظر اقتصادی به‌ صرفه است یا خیر؟

خودرو زیر 40 میلیون تومانی در راه بازار
وی از برنامه ریزی شرکت خودروسازان راین برای عرضه دو محصول ظرف آینده ای نزدیک به بازار داخلی خبر داد که قیمت یکی از این خودروها کمتر از 40 میلیون تومان خواهد بود.
طالشیان در پایان شرکت خودروسازان راین را یک تجربه موفق خصوصی سازی در صنعت خودروسازی دانست و خاطرنشان کرد: در سیاست گذاری جدید این شرکت به دنبال سنجش شرایط مردم و پس از آن تولید و فروش خودرو هستیم تا جائیکه شرایط فروش خودروها را نیز با خواسته مشتریان وفق می دهیم.

کد خبر 48422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    1 0
    میشه لطف کنید بگویید دوران گران فروشی کی به پایان میرسه!