دوردور با روبازها چقدر آب می‌خورد؟

پرشین خودرو: آفتاب به درخشش خود ادامه می‌دهد و دمای هوا نیز مرتب بالا می‌رود. اگر رطوبت و درجه حرارت اجازه دهد، یکی از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، پایین آوردن سقف یک «کانورتیبل» و رانندگی در یک جاده زیبای کوهستانی است.

به گزارش «پرشین خودرو»، در حالت ایده‌آل می‌توانیم خود را در «بنتلی کانتیننتال» GTC تصور کنیم، ولی در واقعیت باید به گزینه‌های دردسترس‌تر برای داشتن چنین تجربه لذت‌بخشی فکر کنیم. در ادامه نمونه‌هایی از ارزان‌ترین کانورتیبل‌ها را مرور می‌کنیم که در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف در بازار وجود دارند.


اسمارت فورتو پشن کابریولت ۲۰۱۵
مدل جدید اسمارت فورتو هاچ‌بک ۲۰۱۶ در مسیر ورود به بازار امریکا وجود دارد، امّا درحال‌حاضر اسمارت هنوز نسخه‌های کانورتیبل از مدل قبلی را به فروش می‌رساند. این خودرو کوچک شهر، هیچ‌گاه موفقیتی بزرگ در بازارهای غرب نبوده و موتور یک لیتری ۷۰ اسب‌بخار و گیربکس پر سر و صدای اتوماتیک تک‌کلاجه آن جذابیت چندانی برای کسی ایجاد نکرده است اما نسخه کابریولت، خودرویی مقرون‌به‌صرفه و جمع‌وجور برای دنبال‌کنندگان آفتاب تابستانی است که به چیزی بیشتر از ظرفیت ۲ سرنشین و فضای اندک حمل وسایل نیازی ندارند. نسخه کانورتیبل اسمارت فورتوی جدید به احتمال زیاد در یک یا ۲ سال آینده معرفی خواهد شد. با این حال قیمت مدل فعلی آن ۱۸هزار و ۶۸۰ دلار است.


فیات ۵۰۰C پاپ ۲۰۱۵
فیات ۵۰۰C برخی تعاریف مربوط به یک «کانورتیبل» را جابه‌جا کرده است؛ زیرا هنوز درها و پنجره‌های آن دارای ارتفاع کامل هستند و تنها بخش مرکزی سقف آن در بالای «در» صندوق عقب جمع می‌شود. با این حال، هنوز هم کانورتیبل مقرون به‌صرفه و جذاب، مطابق ماموریتی است که فیات ۵۰۰ بر عهده دارد و قیمت آن ۲۱هزار و ۳۲۵ دلار است. ۵۰۰C کابریولت همانند ۵۰۰ هاچ‌بک معمولی برای پیشرانه از یک موتور ۴/۱ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۰۱ اسب‌بخار استفاده می‌کند. اگر به صرف هزینه بیشتر علاقه‌مند باشید، می‌توانید از گزینه ۵۰۰C آبارث با قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار نیز استفاده کنید.


جیپ رنگلر اسپرت ۲۰۱۵
در حالی که بیشتر مشتریان به دنبال فضایی ساکت‌تر و محافظت‌شده‌تر در زیر سقف‌های سخت خودروهای‌شان هستند، جیپ رنگلر به شکل استاندارد با یک سقف نرم جمع‌شونده ارائه شده است. جیپ رنگلر با توجه به قابلیت‌هایی که دارد، کاملا از کانورتیبل‌های دیگر حاضر در این فهرست متمایز است. از مدل مقرون‌به‌صرفه «اسپرت» گرفته تا مدل سرسخت «روبیکون»، جیپ رنگلر برای تمام افراد، گزینه خاص آنها را دارد. وقتی روی تخته‌سنگ‌ها درحال حرکت هستیم یا از جاده کنار ساحل عبور می‌کنیم، باز کردن سقف جیپ باعث لذت‌بخش‌تر شدن سفر خواهد شد. قیمت این خودرو ۲۳ هزار و ۹۹۰ دلار است.


مزدا Mx۵ میاتا اسپرت ۲۰۱۶
بیشتر موفقیت مزدا MX۵ میاتا به عنوان پرفروش‌ترین رودستر به دردسترس بودن آن برمی‌گردد. خریداران با پرداخت مبلغی کمتر از ۳۰هزار دلار به یک رودستر دیفرانسیل عقب می‌رسند که به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای کوچک به نسبت قیمت‌اش شناخته شده است. قیمت آن ۲۵ هزار و ۷۳۵ دلار بوده و مدل ۲۰۱۶ این خودرو سبک‌تر و چابک‌تر از مدل‌های قبلی شده که در همین حال ویژگی‌های اساسی و لذت رانندگی خود را از سال ۱۹۸۹میلادی حفظ کرده است. با اینکه «میاتا» در نسل قبلی NC سقف اتوماتیک جمع‌شونده ارائه می‌داد، سقف نسل جدید ND به‌طور دستی جمع می‌شود.


فولکس‌واگن بیتل کانورتیبل ۲۰۱۵
قیمت فولکس‌واگن بیتل کانورتیبل، ۲۶هزار و ۴۱۵ دلار بوده و با اینکه از نظر اندازه بزرگتر از فیات ۵۰۰C است، باز هم دارای ماموریتی مشابه برای ارائه یک نسخه مقرون‌به‌صرفه در قالب خودروی کوچک شهری است. در این مدل تمام چارچوب‌های مهندسی و کاربردی بیتل هاچ‌بک را به شکلی ساده در یک کانورتیبل راحت دریافت خواهید کرد. تنها اندکی رانندگی با سقف باز کافی است تا به خاطر بیاوریم که چرا جذب این مدل خودرو شده‌ایم. ظاهر کلاسیک بیتل و کاراکتر دوست‌داشتنی آن همیشه جذاب خواهد بود.


مینی‌کوپر کانورتیبل ۲۰۱۵
یک نسخه جدید مینی‌کوپر کانورتیبل در راه است، ولی در همین حال، نسل دوم این خودرو با همان طراحی منحصربه‌فرد و ابعاد متمایز برای یک سال دیگر در دسترس خواهد بود. قیمت آن ۲۶هزار و ۵۵۰ دلار است که گزینه‌های زیادی از این خودرو را می‌توان انتخاب کرد؛ از مدل پایه کوپر ۱۲۱ اسب‌بخاری تا کوپر S با موتور توربوشارژر ۱۸۱ اسب‌بخاری و البته مدل وحشی «جان کوپر ورکز» با قدرت ۲۰۸ اسب‌بخار. برخی ویژگی‌های جالب، این مدل کانورتیبل را از همتای هاچ‌بکش جدا می‌کند؛ از جمله یک تنظیم سقف نیمه‌باز، یک «بازشمار» که زمانی را که با سقف بسته رانندگی کرده‌اید، اندازه می‌گیرد.


فورد موستانگ کانورتیبل ۶‌V ۲۰۱۵
مدل نمادین فورد از همان اوایل به صورت یک نسخه «سقف‌باز» ارائه شده و نسل ششم آن نیز از این امر مستثنا نیست. قیمت موستانگ کانورتیبل جدید مدل ۲۰۱۵، ۳۰هزار و ۱۲۵ دلار است و این خودرو از همان ۳ گزینه پیشرانه موجود در مدل کوپه استفاده می‌کند؛ یک موتور ۷/۳ لیتری۶‌V، یک موتور جدید توربوشارژر ۴ سیلندر اکوبوست و یک موتور درنده ۵ لیتری ۸‌V برای مدل GT. برای بزرگداشت عمر طولانی این مدل نمادین، یک پکیج ظاهری ۵۰ ساله در مدل‌های اکوبوست و GT درنظر گرفته شده است که البته با اضافه کردن تجهیزات مختلف، می‌تواند قیمت مدل کانورتیبل را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. به‌عنوان نمونه، مدل GT با تمامی امکانات نزدیک به ۵۰هزار دلار قیمت خواهد داشت.


شورولت کامارو کانورتیبل۱‌LT ۲۰۱۵
با معرفی نسل ششم شورولت کامارو ۲۰۱۶، به‌نظر وقت مناسبی برای معامله خوب بر سر مدل‌های ۲۰۱۵ است که هنوز در نمایندگی‌های شورولت حضور دارند. مدل پایه کاماروی سقف‌باز به شکل استاندارد از موتور ۶/۳ لیتری ۶‌V استفاده می‌کند و قیمت آن ۳۲ هزار و ۲۰۰ دلار است. این در حالی است که مدل SS با بهره‌گیری از موتور ۲/۶ لیتری ۸‌V قدرتی به اندازه ۴۲۶ اسب‌بخار دارد. اگر این قدرت برای شما کافی نیست، یک نسخه کانورتیبل از مدل سوپرشارژر کامارو ZL۱ نیز وجود دارد که قدرت دیوانه‌واری برابر ۵۸۰ اسب‌بخار از یک موتور ۲/۶ لیتری ۸‌V تولید می‌کند.


آئودی A۳ کابریولت پرمیوم ۲۰۱۵
تنها نام لوکس حاضر در این فهرست، آئودی A۳ کابریولت جدید است که شروع قیمت آن کمتر از آن چیزی است که برای یک خودرو با نشان ۴ حلقه انتظار دارید. این کانورتیبل جدید بخشی از سری سطح نخست آئودی A۳ است که شامل A۳ سدان، ای-ترون و TDI هاچ‌بک می‌شود و قیمت آن ۳۶ هزار و ۴۹۵ دلار است. همه این مدل‌ها براساس پلتفرم انعطاف‌پذیر MQB گروه فولکس‌واگن تولید می‌شوند. در همین حال، A۳ کابریو به شکل استاندارد از دیفرانسیل جلو و موتور ۸/۱ لیتری توربو ۴ سیلندر مشابه فولکس‌واگن گلف استفاده می‌کند. اگر بخواهید اندکی بیشتر برای این خودرو هزینه کنید، می‌توانید با استفاده از موتور قدرتمندتر ۲ لیتری توربو و دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک کواترو، آن را برای تمام شرایط آب‌وهوایی آماده کنید.


فولکس‌واگن ایاس کامفورت
فولکس‌واگن «ایاس» هنوز در بازار حضور دارد، البته با قیمت ۳۷هزار و ۱۰ دلاری که بالاتر از همتای سطح بالای خود در آئودی است. ولی «ایاس» سالخورده برخی ویژگی‌ها را دارد که در آئودی خبری از آنها نیست؛ امکاناتی مانند سقف جمع‌شونده اتوماتیک با یک سقف آفتابگیر یکپارچه. ایاس که معرفی آن به سال ۲۰۰۶م برمی‌گردد، براساس ۲ نسل پیش فولکس‌واگن گلف ساخت شده و از آن زمان به بعد، برخی تغییرات جزئی را به خود دیده است. در این میان روند فروش این مدل نیز بسیار آهسته پیش می‌رود و در سال ۲۰۱۵م تنها ۱۰۸۸ دستگاه از آن به‌دست مشتریان رسیده است.

منبع: صمت

کد خبر 48466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha