کد خبر 48709
۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
۵مفهومی‌که امیدواریم به واقعیت بپیوندند

پرشین خودرو: مدل های مفهومی بسیاری در طی سالیان اخیر معرفی شده اند که برخی از آنان دارای مشخصات جالب و منحصر به فردی هستند که به همین علت دوست داریم تا انان را بر روی خط تولید ببینیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروهای مفهومی‌معرفی می‌شوند و می‌روند و البته برخی از آنان به یادماندنی تر از دیگران هستند.
هر سال ده‌ها خودرو مفهومی‌در نمایشگاه‌های خودرو در سراسر جهان به نمایش در می‌آیند و برخی شرم اور بوده و برخی دیگر بسیار عالی که البته هرگز دیگر دوباره دیده نمی‌شوند.
پس همانطور که به معرفی ۵ وسیله نقلیه مفهومی‌ادقام کردیم که امیدوار بودیم به خط تولید نرسند حالا ۵ مدل مفهومی‌معرفی می‌کنیم که به نظر ما باید بر روی خط تولید قرار بگیرند.

buick-avenir-concept
۵٫ Buick Avenir Concept
این مدل مفهومی‌بیوک در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۵ معرفی شد که دارای یک طراحی خیره کننده بود که در حقیقت به عنوان یک تمرین طراحی برای خودروساز لوکس آمریکایی برای یک پیش نمایش گل سرسد اینده بیوک در معرض دید عموم قرار گرفت.
در زیر هود این خودرو بیوک از نسل بعدی موتورهای V6 خود بهره برده است که به یک سیستم جدید نه سرعته اتوماتیک چفت و بست شده است.
اگر این خودرو به خط تولید نرسد حداقل امیدواریم تا شرکت امریکایی از نکات طراحی بالقوه این خودرو برای مدل‌های بعدی خود بهره گیرد و در ضمن سایر خودروسازان را به تکاپوی عرضه مدل‌های بهتری بیاندازد.


toyota-ft-1-concept
۴٫ Toyota FT-1 Concept
با وجود اینکه به نظر می‌رسد مدل مفهومی‌Toyota FT-1 یک جانشین برای مدل بسیار موفق تویوتا سوپرا باشد و حتی اگر بیش از ۸۰ درصد از طراحی این مدل مفهومی‌به تولید رسیده باشد بازهم ممکن است ما این مدل محبوب را بر روی خط تولید نبینیم.
به هر حال با تمامی‌این موارد برای ما بسیار سخت است که این مدل محبوب را روزی بر روی خط تولید نبینیم.


audi-prologue-concept
۳٫ Audi Prologue Concept
در اواخر سال گذشته میلادی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۱۴ بود که ائودی با یک خودرو کفهومی‌با زبان طراحی مدل‌های آینده و خیره کننده پا به میدان گذاشت و به همین دلیل در لیست ما بالاتر از Toyota FT-1 قرار می‌گیرد و در ضمن آئودی بر خلاف محصول تویوتا برخی از عناصر این محصول به مدل‌های جدید آئودی راه یافته اند.
و البته ما بسیار امیدواریم که مدل A9 به یک واقعیت تبدیل شود تا یک رقابت مستقیم با Mercedes-Benz S-Class coupe و سایر خودروهای کوپه اسپرت لوکس همانند مرسدس بنز داشته باشد که از لحاظ برخی مشخصات همانند R8 است تا یکی از استثنایی ترین محصولات برند آلمانی را شاهد باشیم.


honda-civic-concept
۲٫ Honda Civic Si Concept
اگر هوندا به دنبال برند کردن یک محصول خود باشد آن مدل به طور یقین مدل سیویک است گه یک مدعی واقعی در فضای خودروهای اسپرت است که با نگاهی به اوایل دهه ۱۹۹۰ که این خودرو عرضه شد به خوبی می‌توان سیر تحول این خودرو را از یک خودرو شهری به یک خودرو اسپرت به عنوان بهترین محصول هوندا مشاهده نمود.
به نظر می‌رسد که با توجه به تغییر ساختار هوندا که در نمایشگاه خودرو نیویورک به نمایش درآمد ولی خودروساز ژاپنی همچنان بر روی سیویک نظر خاصی دارد و به هر حال باید منتظر مدل تولیدی سیویک جدید بمانیم.


nissan-concept-2020-vision-gran-turismo
۱٫ Nissan Vision 2020 Concept

به طور قریب به یقین هیچ لیست خودرویی بدون حضور یک محصول گرن توریسمو معنی پیدا نمی‌کند و با تماشای مدل‌های معروف پروژه گرن توریسمو همانند Chevrolet Chaparral 2X دیگر محصول مفهومی‌برند ژاپنی نیسان یعنی Nissan 2020 Vision GT نیز برای ما جذاب است زیرا این خودرو یک پیش نمایش واقعی از نسل بعدی GT-R است که یک چشم انداز از آنچه با کارایی بسیار بالا در انتظار محصولات آینده نیسان است می‌باشد.

 

منبع: خودروسازی

کد خبر 48709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha