کد خبر 48889
۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
۱۰خودروساز با حداقل جذابیت برای امریکایی ها

پرشین خودرو: موسسه مطالعاتی J.D. Power در طی پژوهش خود برندهایی را نیز اعلام کرده است که دارای حداقل جذابیت از دید خریداران هستند که به طور یقین دانستنش خالی از لطف نیست.

به گزارش «پرشین خودرو»، نتایج حاصل از موسسه مطالعاتی J.D. Power در مورد محبوب ترین برندهای دنیای خودروسازی را چندی پیش به خدمت شما اعلام کردیم
در این بررسی از بیش از ۸۴ هزار صاحب خودروهای جدید ۲۰۱۵ که در حدود ۹۰ روز از در اختیار داشتن وسیله نقلیه شان می‌گذشت سوالاتی با ۷۷ ویژگی انجام شد که با شاخص‌های این موسسه نمره کلی از ۱۰۰۰ به دست می‌اوردند.
این مطالعه نشان داده است که ویژگی‌هایی همچون نظارت بر نقطه کور و سیستم‌های ایمنی می‌تواند ددر محبوب تر شدن برندهای خودروسازی موثر باشد و بدین ترتیب به خودی خود توضیح می‌دهد که چرا برخی از برندهای خودروسازی نیز در انتهای لیست محبوبیت و جذابیت قرار گرفته اند.
جالب توجه اینکه خودروسازان بزرگی همچون تویوتا و هوندا در انتهای لیست جذابیت قرار گرفته اند در حالی که برندهای تجاری ژاپنی برای قابلیت اطمینان و کیفیت عالی شهره خاص و عام هستند ولی نتایج این مطالعه غیر از این موارد را نشان می‌دهد و در واقع نیمی‌از ۱۰ برند پایین لیست برندهای ژاپنی هستند.

Top-10-worst-appeal-brands-copy
۱۰- دوج با ۷۹۵ امتیاز
برند آمریکایی دوج لیست ما را با نمره جذابیت ۷۹۵ از ۱۰۰۰ شروع کرده است که این شرکت برای خودروهای مقرون به صرفه خود شناخته شده است ولی خودروهای جدید مانند دوج دارت سنگین و ناکارامد و کمی‌بزرگ هستند و جالب توجه است که در این مطالعه دوج چلنجر و دوج چارجر عنوان بهترین‌های کلاس‌های مربوط به خود را کسب کردند.


۹- کرایسلر با ۷۸۸ امتیاز
دیگر برند آمریکایی کرایسلر رده نهم برندهای کم جذاب را به خود اختصاص داده است که نمره کلی ۷۸۸ را کسب کرده است و بدین ترتیب اوضواع وخیم تری نسبت به دوج دارد.


۸-سوبارو با ۷۸۸ امتیاز
برای ما عجیب و غریب است که سوبارو را در جایگاه هشتم لیست می‌بینیم زیرا خودروهای این شرکت با سیستم تمام محور دارای ویژگی‌های خوبی هستند به عنوان مثال در مدل‌های ۲۰۱۵ این شرکت ویژگی‌هایی مانند کروز کنترل تظبیقی و هشدار عبور از خط به چشم می‌خورد که دارای نمره کلی ۷۸۸ از ۱۰۰۰ می‌باشد.


۷- هوندا با ۷۶۸ امتیاز
هوندا ظاهرا یک نام تجاری کمتر جذاب از سوبارو و کرایسلر است که نمره کلی ۷۶۸ از ۱۰۰۰ است که در سال جاری میلادی مدل جمع و جور کراس اوور HR-V را به بازار عرضه کرده است که بر مبنای پلتفرم هوندا فیت بنا شده است تا رقابت سرسختانه ای با Mazda CX-3 و Jeep Renegade داشته باشد.
بدون هوندا در این مکان لیست برای ما بسیار جالب توجه است زیرا این شرکت مدل‌های محبوبی همچون سیویک و CR-V را نیز در خط تولید دارد.


۶- نیسان با ۷۸۶ امتیاز
برند ژاپنی نیسان دارای یک جریان ثابت در تولید وسایل نقلیه جدید خود است ولی این صرفه جویی به بهای از دست رفتن جذابیت برند خود تمام شده است.
ماکسیما جدید سدان و مورانو کراس اوور در حال حاضر در نمایندگی‌ها و با تاکید بر فاکتور لوکس بودن انها عرضه شده است تا شاید کمک کند تا این برند تجاری در سال آینده جایگاه بهتری را کسب کند.


۵- تویوتا با ۷۸۱ امتیاز
تی بزرگ ژاپنی با نمره ۷۸۱ در جایگاه پنجم لیست قرار گرفته است که البته بسیار غیز قابل پیش بینی بود.


۴- جیپ
یک نام تجاری دیگر از اتحاد خودروسازی فیات-کرایسلر که رتبه نه چندان خود ۷۶۳ از ۱۰۰۰ را کسب کرده است.


۳- میتسوبیشی
در کمال تعجب این برند ژاپنی دیگر نیز در لیست خودروهای غیر جذاب قرار گرفته است که چندی است مبادرت به عرضه محصولات جدید و جذاب به بازار نموده است.
خودروهایی که این شرکت به بازار عرضه کرده است بسیار مقرون به صرفه و محبوب همانند Mitusbishi Mirage و Outlander بوده اند.


۲- فیات با ۷۴۹ امتیاز
فیات به آرامی‌در حال مطرح تر کردن برند خود است که در آن وسایل نقلیه همچون ۵۰۰L و ۵۰۰X در سال جاری در بازار به چشم می‌خورند که متاسفانه به رتبه بندی این برند کمکی نکرده است و این شرکت فقط امتیاز ۷۴۹ از ۱۰۰۰ را کسب کرده است.


۱-اسمارت با ۶۸۳ امتیاز
در نهایت و در انتهای لیست از نگاه موسسه پژوهشی امریکایی شرکت شناخته شده برای خودروهای شهری و جمع و جور به چشم می‌خورد که البته سبد خرید متنوعی ندارد ولی محصولاتش بسیار لوکس بوده و دارای ویژگی‌های خوبی هستند که البته بسیار امیدوارند تا در سال‌های بعد رتبه‌های بهتری را به دست بیاورند.

 

منبع: خودروسازی

کد خبر 48889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha