کد خبر 48968
۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
سریع‌ترین خودروهای ب‌ام‌و در تمام دوران‌

پرشین خودرو: ب‌ام‌و یکی از برترین خودروسازان جهان محسوب می شود که در زمینه تولید خودروهای لوکس رقابت نزدیکی با همتایان آلمانی خود یعنی مرسدس بنز و آئودی دارد. اگرچه ب‌ام‌و به عنوان تولیدکننده خودروهای لوکس شناخته می شود، اما کیفیت سواری و هندلینگ بالای محصولات این شرکت همواره مورد توجه منتقدان و مصرف کنندگان بوده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، ارائه خودروهایی با عملکرد بالا و توانمند با تاریخ شرکت ب‌ام‌و گره خورده و تردیدی وجود ندارد که مدل های فعلی این شرکت از بهترین و بالاترین عملکرد در تمام دوران ها برخوردار هستند. هنگامی که فهرست تمامی خودروهای ب‌ام‌و در دوران مدرن مد نظر قرار می گیرد، قدرتمندتر شدن پیشرانه ها و افزایش بهره‌وری با گذشت هر سال آشکار است. تنها با توجه به این مساله می توان گفت که ب‌ام‌و همچنان توجه ویژه ای به عملکرد خودروهای خود دارد. در ادامه با برخی از سریع‌ترین خودروهای ب‌ام‌و در طول حیات این شرکت باواریایی بیشتر آشنا می شویم.

ب‌ام‌و X5 M/ ب‌ام‌و X6 M

سریع‌ترین خودروهای ب‌ام‌و در تمام دوران‌ها

این دو خودرو شاسی بلند فوق العاده به پیشرانه 4.4 لیتری توربوشارژردار دوقلو هشت سیلندر خورجینی مجهز شده اند. در همکاری با یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF و سیستم چهار چرخ متحرک، ب‌ام‌و X6 M و ب‌ام‌و X5 M قادرند تنها در 4 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت برسانند. بدون تردید، چنین شتابی برای دو خودرو شاسی بلند بزرگ نشانه شاهکار مهندسی است. بیشینه سرعت این دو خودرو به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است، اما در صورت حذف این محدودیت رکوردهایی بالاتر نیز به ثبت خواهند رسید. در هر صورت، ب‌ام‌و X6 M و ب‌ام‌و X5 M شاسی بلندهایی فوق العاده سریع هستند.

ب‌ام‌و i8

سریع‌ترین خودروهای ب‌ام‌و در تمام دوران‌ها

امروزه خودروهای هیبریدی دیگر گزینه های کند و کسل کننده محسوب نمی شوند. ب‌ام‌و i8 شاهد ترکیب یک پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی با دو موتور الکتریکی، یکی در محور عقب و یکی در محور جلو، است. شاید در نگاه نخست مجموعه قدرتمندی به نظر نرسد اما بدنه سبک وزن ب‌ام‌و i8 این امکان را فراهم می کند تا شتاب اولیه 3.9 ثانیه ای به ثبت برسد. این رقم برابر با شتاب اولیه پورشه 911 کاررا S است، اما ب‌ام‌و i8 مصرف سوخت بسیار بهینه‌تر را ارائه می کند. بیشینه سرعت این خودرو به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

ب‌ام‌و M6 گرن کوپه کامپتیشن پکیج

سریع‌ترین خودروهای ب‌ام‌و در تمام دوران‌ها

ب‌ام‌و M6 گرن کوپه یکی از سریع‌ترین خودروهای ب‌ام‌و محسوب می شود، اما این شرکت با بکارگیری یک بسته مسابقه ای نیروی پیشرانه را از 560 به 600 اسب بخار افزایش داده است. این افزایش قدرت پیشرانه به همراه کاهش وزن خودرو و بهبود در سیستم تعلیق این امکان را فراهم کرده است تا ب‌ام‌و M6 گرن کوپه کامپتیشن پکیج در 3.8 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت برساند. این آمار و ارقام برای یک خودرو لوکس چهار سرنشینه فوق العاده است. با این وجود، ب‌ام‌و بیشینه سرعت این خودرو را نیز به 250 کیلومتر در ساعت محدود کرده است.

ب‌ام‌و M4

سریع‌ترین خودروهای ب‌ام‌و در تمام دوران‌ها

ب‌ام‌و M4 یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی باواریایی ها است. بنابر یک قانون نانوشته، مدل های M3 و M4 باید همواره بین مدل هایی با عملکرد بالا از ب‌ام‌و قرار داشته باشند. ب‌ام‌و M4 به پیشرانه 3 لیتری توربوشارژردار دوقلو مجهز شده که توانایی تولید 420 اسب بخار نیرو را دارد. نیروی پیشرانه توسط یک جعبه دنده DCT به چرخ ها منتقل می شود و طی 3.7 ثانیه سرعت خودرو از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می رسد. بیشینه سرعت این خودرو به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. ب‌ام‌و M4 نه تنها یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی ب‌ام‌و بلکه یکی از سریع‌ترین خودروهای اسپرت حاضر در جاده ها محسوب می شود.

ب‌ام‌و M5 نسخه Jahre سی‌امین سالگرد 

سریع‌ترین خودروهای ب‌ام‌و در تمام دوران‌ها

ب‌ام‌و M5 نسخه Jahre سی‌امین سالگرد یک خودرو ویژه محسوب می شود. این مدل به پیشرانه 4.4 لیتری توربوشارژردار دوقلو هشت سیلندر خورجینی مجهز شده که توانایی تولید 600 اسب بخار نیرو را دارد. ب‌ام‌و M5 Jahre می تواند طی 3.7 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت برساند. اگرچه این آمار مشابه با مدل سبک‌تر و کوچک‌تر M4 محسوب می شود، اما Jahre همچنان سریع‌ترین خودرو ساخت ب‌ام‌و است. بیشینه سرعت این خودرو به 320 کیلومتر در ساعت محدود شده است. اگرچه بیشینه سرعت ب‌ام‌و M4 به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده اما به نظر نمی رسد توانایی دستیابی به بیشینه سرعت محدود شده Jahre را داشته باشد. از این رو خودرو قدرتمند ب‌ام‌و M5 نسخه Jahre سی‌امین سالگرد سریع‌ترین خودرو تولیدی ب‌ام‌و در تمام دوران ها نیز است.

 

منبع: عصر ایران

کد خبر 48968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha