پیاده‌سازی ۲۵ محصول از نسل اولیه پلتفرم

پرشین خودرو: استادیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: چین سالانه ۲۰میلیون خودرو، ژاپن سالانه ۹میلیون و امریکا ۷ میلیون خودرو در سال تولید می‌کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، ابوالفضل خلخالی، با بیان این مطلب در خصوص «طرح کلان پلتفرم ملی خودرو» عنوان کرد: یکی از افق‌های اقتصادی کشور جدای از صنعت نفت، صنعت خودرو است که صنعتی اقتصادی با مزایای ویژه محسوب می‌شود. وی بیان کرد: در سال ۲۰۱۵م تویوتا حداقل ۲۱ محصول جدید، هیوندای ۱۳ محصول جدید و فورد ۲۲ محصول جدید تولید کرده است اما متاسفانه کشور ما موفق به ارائه محصول جدید نشده و اعتقاد ما در طراحی کلان پلتفرم ملی بر این است که طراحی خانواده محصولات متفاوت بر پایه طراحی پلتفرم مشترک، راهکاری برای موفقیت در بازار رقابتی به شمار می‌رود. خلخالی افزود: از مزایای طراحی پلتفرم به کاهش قابل‌ توجه زمان، هزینه و افزایش کیفیت تولیدات می‌توان اشاره کرد و دستیابی به دانش طراحی پلتفرم خودرو یکی از اهداف طرح کلان پلتفرم ملی است که براساس آن می‌توان سالانه مدل‌های جدیدی طراحی کرد. این استادیار دانشگاه توضیح داد: حامیان این طرح شورای علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع و شرکت سایپا به ‌عنوان مصرف‌کننده نهایی است و تفاهم نامه‌ای در راستای طرح کلان ملی با سایپا امضا شده که در این بین حجم سرمایه‌گذاری سایپا معادل بیش از ۵۰ درصد کل هزینه‌های انجام شده است. وی افزود: در ابتدای طرح کلان پلتفرم ملی خودرو، دانشگاه خواجه‌ نصیر در زمینه طراحی گیربکس، دانشگاه امیرکبیر در زمینه طراحی موتور و دانشگاه تهران در زمینه انجام آزمون‌ها فعالیت کرده است که با حضور شرکت سایپا طراحی گیربکس و موتور به شرکت مگاموتور سپرده شده و حضور این ۲ دانشگاه در طرح کلان پلتفرم ملی کمرنگ شده است. خلخالی ادامه داد: از نسل نخست این پلتفرم ۲۵محصول پیاده می‌شود که سواری صندوقدار محصول نخست این طرح است که در زمینه طراحی محصول اولیه نیز اقداماتی انجام شده است. وی در پایان خاطرنشان کرد: فرصت‌های صادراتی این طرح شامل خاورمیانه، افریقای شمالی و اروپا است و قیمت فروش خودرو ۱۲هزار دلار در نظر گرفته شده است. همچنین تیراژ تولید اولیه این خودرو ۵۰ دستگاه و تیراژ انبوه سالانه ۳۰۰هزار خودرو است.
کد خبر 49216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    4 0
    این چی دیگه رحمت به پراید!
  • محمد حسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    بخدا لازم نیست همه چی رو از صفر شروع کنید! با صرف یه ذره از پولای بیت المال برای وارد کردن تکنولوژی میشه خیلی زودتر به جایی که مبخان برسن،ولی اگه تو اون شرکت سایپا کسی پیدا بشه که به فکر منافع ملی باشه و نه جیب خودش