سوگولی سانگ یانگ در مشهد

پرشین خودرو: گروه صنعتی رامک خودرو نماینده محصولات سانگ یانگ کره جنوبی در ایران از خودرو «تیوولی» در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، "تیوولی(Tivoli)"، جدیدترین محصول سانگ‌یانگ از زمان در اختیار گرفتن 70 درصد سهام این شرکت کره‌ای از جانب گروه تجاری ماهیندرا هند در سال 2011 بوده و همزمان با رونمایی این خودرو در مشهد فروش آن با قیمت پایه 835 میلیون ریال از سوی رامک خودرو در ایران آغاز شده است.


براساس این گزارش، مدیران سانگ‌یانگ امیدوارند با این مدل بتوانند جایگاه این نام تجاری را به سمت گروه جدیدی از مشتریان جهانی خودرو سوق دهند.
مدیر بخش خودرو گروه ماهیندرا پاوان کومار در مراسم رونمایی این خودرو اظهار داشت: "تیوولی"، نتیجه 42 ماه کار طاقت فرسا با سرمایه گذاری 212 میلیون پوندی است. وی همچنین تاکید کرد با کمک "تیوولی" می توانند به جایگاه سانگ‌یانگ در معرفی شرکتی نوآور و مورد احترام کمک کنند.
"تیوولی" نخستین خودرویی است که بر روی پلت‌فرم کاملا جدید سانگ‌یانگ ساخته می‌شود و در آینده قرار برآن است که بر اساس آن، مدل‌های جدید به سبد محصولات سانگ‌یانگ افزوده شود. در میان مدت سانگ‌یانگ نسخه‌ای با طول بیشتر از "تیوولی" را برای کلاس خودرو‌های MPV کوچک نظیر کیا VENGA در نظر دارد.
"تیوولی" علاوه بر ارائه در بازار‌های آسیایی نظیر ایران و هند، در بازار استراتژیکی همچون انگلستان هم به رقابت با رنو کپچر (Captur)، پژو 2008، نسل جدید مزدا CX-3 و البته نیسان جوک خواهد پرداخت.
در کنار فعالیت‌های سانگ‌یانگ شایعاتی نیز درباره خرید برند ساب و حضور به واسطه آن در بازار آمریکا شنیده می‌شود. آناد ماهیندرا رئیس گروه ماهیندرا اشاره می‌کند هدف‌گذاری آنها برای ورود به بازار آمریکا قطعی است. به اعتقاد او ورود سانگ‌یانگ به بازار آمریکا به عنوان پرچم دار گروه ماهیندرا فقط به واسطه شهرت خوبی که خودرو‌های با کیفیت کره‌ای در این بخش از بازار ایجاد کرده‌اند، نیست.
یول ایل لی رئیس سانگ‌یانگ موتورز هم بیان کرده است، با وجود اینکه ورود به بازار آمریکا نیاز به زمان دارد و در بازار آمریکا رقابت سختی در جریان است قصد ورود آنها به این بازار فعلا در مرحله بازار پژوهی است.
وی همچنین اظهار می‌دارد که پس از این مرحله آنها نیاز به مرحله دوم یعنی ورود به بازار را دارند. او زمان دقیقی را برای ورود به بازار آمریکا اعلام نمی‌کند، اما به قطعیت از ورود به این بازار سخن می‌گوید.
سانگ‌یانگ فروش جهانی 141 هزار دستگاهی را در سال 2015 میلادی پیش بینی می‌کند و در هدف گذاری برای رسیدن به فروش جهانی 300 هزار دستگاهی تا سال 2017 میلادی، "تیوولی" نقشی کلیدی را بازی خواهد کرد.

طراحی
"تیوولی" بر اساس دو مدل مفهومی سانگ‌یانگ XVI-Adventure و XVI-Air که در نمایشگاه پاریس 2014 رونمایی شد، ساخته شده است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با رقبا در اعداد و ارقام ابعاد و حجم داشته باشیم "تیوولی" با فاصله دو محور 2600 میلی‌متر در کلاس کراس اوور جمع و جور (compact) 423 لیتر فضای پا برای سرنشیان دارد که حدود 23 لیتر کمتر از رنو کپچر خواهد بود و طول 4.2 متری آن هم حدود 5 سانتی‌متر از نیسان جوک بلند‌تر است.
سانگ‌یانگ ادعا می‌کند "تیوولی" با عرض 1795 میلی‌متری عریض‌ترین در کلاس خود به حساب می‌آید. طراحی‌های سانگ‌یانگ اگرچه تا کنون نوعی ساختار شکنی را در دنیای طراحی خودرو تجربه کرده‌اند باعث شده تا مشتریان خاصی را که سعی در متفاوت بودن دارند به سمت خود جلب کند.
"تیوولی" هم به عنوان نماینده‌ای از نسل جدید طراحی‌های این خودروساز، مشخصه‌هایی از متفاوت بودن را در خود دارد. در روزگاری که جلو پنجره‌های بزرگ مد روز هستند، پیشروی سپر به سمت بالا، جلو پنجره مشکی رنگ را فشرده کرده است.
فرم ستون‌ها و سقف حالتی مکعبی از کابین خودرو تداعی می‌کند. فرم کشیده چراغ‌های عقب بر روی کناره بدنه و حجم پردازی انجام شده با درب و قسمت عقب، خود نمونه‌هایی از طرحی متفاوت است.
چنانچه از کنار به خودرو بنگرید سه خط ایجاد شده به واسطه حجم پردازی‌های گلگیر‌های جلو وعقب و همین طور پایین در‌ها مشخصه‌هایی هستند که به سرعت چشم را به خود جلب می‌کنند.
در بخش داخلی به نظر طراحان محافظه‌کارتر عمل کرده‌اند و طراحی به روز و عام پسندی را مد نظر قرار داده‌اند که از نظر اصولی هم بهبود یافته است.
در کل تیوولی در بخش طراحی از گذشتگان خود بهتر بوده، اما هنوز فاکتور‌های خاص بودن طراحی آن بیشترین مساله‌ای است که سلیقه مشتریان را درگیر انتخاب آن می‌کند.

فنی و امکانات
سانگ‌یانگ برای سیستم تعلیق "تیوولی" در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب برای مدل محور محرک جلو از میل پیچشی و برای مدل چهار چرخ محرک از نوع چند اتصالی استفاده کرده است.
پیشرانه‌های "تیوولی" در دو نوع 1.6 لیتری بنزینی و دیزلی است که مدل بنزینی قدرتی برابر 126 اسب بخار و حدود 169 نیوتن متر گشتاور تولید کرده که در مدل دیزلی 113 اسب بخار قدرت و حدود 300 نیوتن متر گشتاور به چرخ‌ها می‌رسد.
جعبه دنده‌های در نظر گرفته شده برای آن یک نمونه 6سرعته دستی و یک نوع گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت Aisin (شرکت زیر مجموعه تویوتا) است که سانگ‌یانگ ادعا دارد عملکردی بالاتر از گیربکس‌های دو کلاچه دارد.
امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای "تیوولی" همچون دیگر کره‌ای‌ها طیف گسترده‌ای داشته که برخی از آنها شامل‌ تریم داخلی متفاوت، رینگ‌های 16 یا 18 اینچی آلومینیومی، سیستم کنترل دوگانه تهویه مطبوع، ورود و خروج بدون کلید، نمایشگر لمسی 7 اینچی رنگی، گرمکن فرمان، سنسورهای پارک جلو و عقب، رهیاب ماهواره‌ای، تریم سقف متفاوت از تریم داخلی، قابلیت اتصال کابل HDMI برای تلفن‌های همراه هوشمند است.
در بخش ایمنی هم بسته به سطح امکانات، علاوه بر کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، کیسه هوای زانو هم در نظر گرفته شده است که مجموعا 7 کیسه هوا را داراست.
تیوولی در سه سطح امکانات و تجهیزات SE، EX، ELX قرار داشته که همین مساله باعث ایجاد بازه قیمتی از 13 تا 20 هزار پوند برای تیوولی در بازار انگستان است، به اضافه آنکه سانگ‌یانگ برنامه سفارشی سازی به نام "MY Tivoli" را در نظر گرفته است که مشتریان برای تحویل گرفتن خودرو خود باید سه ماه انتظار بکشند.
سانگ‌یانگ برای نمونه اتوماتیک تیوولی مصرف سوخت 8.3 لیتری به ازا هر 100 کیلومتر پیمایش را اعلام می‌کند که این عدد برای نمونه دستی به 8.1 لیتر تنزل پیدا می‌کند.
شایان ذکر است که بخش خودرویی روزنامه تلگراف انگلستان نمره 3 از 5 را به محصول جدید سانگ‌یانگ اختصاص داده است.


حضور در ایران
"تیوولی" با پیشرانه 1.6 لیتری و گیربکس اتوماتیک(بنزینی) در ایران رونمایی و زمان عرضه آن نیمه دوم امسال اعلام شده است. محصول جدید سانگ‌یانگ در بازار شاسی بلند‌های ارزان‌تر برای رقابت با محصولات چینی سایپا(وی5، سی.اس35( و ایران خودرو(هایما)، و خودرو‌هایی چون "داستر"، "جک اس.5" و "چری تیگو5" عرضه شده است و اصلی‌ترین رقابت را با هموطن کره‌ای خود "کیا سول" خواهد داشت.

کد خبر 49256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    4 0
    توجه توجه توجه توجه توجه توجه ماشینای خوبی هست اما اما اما ……….مواظب باشید کلاه سر تون نره بد کلاهی بر سر من رفت .. بدقولی و قرارداد یک طرفه و اپشنهای کمتر!!! بعد از 7 ما ماشین تحویل گرفته ام خیلی از ابشنها را که دزدیداند جالب این جاست که ضبط خشک خالی روی ماشین نیست ومیگن بعدا میدیم اگر باور نمیکنید یک سری به رامک خودرو بزنید وبپرسید از اونای که ماشینای این شرکت بی مسعولیت را گرفتند بپرسید توی نمایشگا میگن که این ابشنها را دارد ولی موقع تحویل میبینید که وای چه کلای سر شما رفته به عنوان تمام فول تبلییغ میکنند بعدشم میگن که این ابشنها توی مدل دیگر موجود هست حالا اگر این ابشن را میخاید پول بده تا برات نصب کنیم اینم تازه حالا نداریم برید یک ماه دیگر بیاید ( من که گذاشتم به خود خدا چون کسی نیست که رسیدگی کند