کمپین خودرویی؛ به نام مردم، به کام مافیا

پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: چنانچه عده‌ای منافع‌شان در واردات خودروست نباید با کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی موجب ایجاد هزینه برای اقتصاد و اخلال در روند توسعه صنعتی کشور شوند.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدقلی یوسفی، با بیان این مطلب اظهار کرد: مطمئنا در یک جامعه آزاد همه می‌توانند و باید نظرات خود را بیان کنند که در کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی نیز این موضوع صدق می‌کند اما نکته این است که در این کمپین مشکلات صنعت خودرو به درستی ریشه‌یابی نشده و منافع مصرف‌کنندگان نیز از این طریق تامین نخواهد شد. وی با بیان این‌که برخی نباید اختلافات سلیقه‌ای خود با برخی مسوولان را بر سر تولیدات داخلی خالی کنند، خاطرنشان کرد: در هر حال صنعت خودروسازی از صنایع پیشروی کشور است که نقش توسعه‌ای در پیشرفت 60 صنعت وابسته دارد. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این شرایط باید از افراد پشت پرده‌ای که به بهانه حقوق مردم و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی به کمپین نخریدن این محصولات دامن زده و از آن متنفع می‌شوند، بپرسیم سطح کیفی کدام کالای تولیدی در کشور بالاتر از خودروهای تولید داخل است؟ وی افزود: متاسفانه در کشور ما وضعیت به‌گونه‌ای است که گروه‌هایی به صورت مافیا در بخش‌هایی از اقتصاد جا خوش کرده‌اند و منافعی دارند. طبیعتا این افراد دوست ندارند منافع‌شان را از دست بدهند، همانطور که وارد‌کنندگان نفع زیادی از واردات خودرو می‌برند. یوسفی با بیان این‌که متاسفانه همه از مردم صحبت می‌کنند اما مردم هم‌زمان قربانی سوء‌مدیریت خودروسازان از یک سو و سودجویی وارد‌کنندگان خودرو از سوی دیگر شده‌اند، تصریح کرد: با این حال برادران و خواهران همین مردم در صنایع قطعه‌سازی و خودروسازی کشور مشغول به فعالیت هستند و در کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی نباید به نام مردم، منافع مافیای اقتصادی و عده‌ای خاص تامین شود. عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: صنعت خودروی ایران هنوز به حد مطلوب نرسیده که دلایل آن از یک طرف به سوءمدیریت این بنگاه‌ها و از سوی دیگر مشکلات کلان اقتصادی کشور باز می‌گردد با این حال کسانی‌که می‌خواهند در دوران پساتحریم درآمدهای نفتی را خرج واردات خودرو و سودجویی خود کنند، سوار بر کمپین نخریدن خودروهای داخلی شدند. وی افزود: در این شرایط راهکار درست، اصلاح مدیریت صنعت خودرو و کمک دولت برای کاهش هزینه‌های تولید این محصول در کشور برای کاهش قیمت آن است، اما نخریدن خودروهای داخلی تنها توسعه صنعت خودرو را کند کرده و به جای تامین حقوق مصرف‌کنندگان، به دلیل اخلال در روند رشد صنعت خودرو حقوق مصرف‌کنندگان را بیش از پیش ضایع می‌کند. به گزارش ایسنا، این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف مردم از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی راضی نیستند و این ضعف‌ها باید اصلاح شود، اما این‌که صاحبان منافع به مردم بگویند خودروی داخلی نخرید، مصداق ضرب‌المثل "به نام مردم به کام دیگران" است.
کد خبر 49351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عماد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    18 0
    چقدر گرفتی اخوی تا چشمتو به روی حقایق ببندی؟ چرا اون زمان که مردم متحد نبودند و کمپینی نبود برای یکبار هم که شده خودروسازها را نصیحت نکردی تا خطوط تولیدشون رو برای کاهش هزینه ای تولید و افزایش کیفیت بهینه کنند؟ ! خودروسازها بر روی دوش مردم نجیب ایران به اینجا رسیدند و باید پاسخگوی نامردیهایشان باشند. روز داوری فرارسیده استاد..............
  • AR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    18 0
    پول گزاف بدهی جان خود و عزیزانت را هم به خطر بیندازی، خودروی صفر بی کیفیت تحویل بگیری مستقیم ببری نمایندگی که اعصابت راه خورد کنند.ما خودروی صفر گران و بی کیفیت نمی خریم.
  • حسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    18 0
    مردم ما چه گناهی کرده اند که باید بین داخلی بد وچینی بدتر یکی را انتخاب کنند ۵۰ سال اسارت کافی نیست ؟!!! ۱۰۰ سال دیگر هم مرزها بسته باشد اینها اینکاره نیستند کره ای ها بعد از ایران شروع کردند !!!!!!!
  • محلل ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    5 0
    دوست عزیز طی‌خبری ک چند روز پیش در فضای نت منتشر‌ شد‌مشخص‌شد حتی خودروی پراید با اون قیمت فضایی و کیفیت غیر قابل تصور هنوز وابسته ب واردات قطعه از کشور‌چین است حال شما کدوم صنعت رو مورد حمایت خودت قرار میدی؟ صنعتی ک بعد از گذشت بیش از بیست سال هنوز نتوانسته در تولید پراید منقرض شده خود کفا باشد؟ صنعتی ک پس از پنجاه سال ب تازگی خودروی وانت پیکان رو از رده خارج کرده؟ صنعتی ک هیچ گونه ب حقوق‌مصرف‌کنندگانش احترام نگذاشته است؟ شما‌نگران اخرج کدوم کارگر از این صنعت هستید؟ شما نگران خارج شدن ارز از کشور هستید؟ درحالی ک هنوز هم این اتفاق با واردات قطعات نامرغوب چینی می افتد. شما‌ نگران دستمزد خودت هستی یا جان مردم؟بعد از حدود سی سال در قفس بودن و همکاری مردم این صنعت هنوز حرفی برای کفتن ندارد پس‌بهتر است هرچه زودتر این کارخانه جات بی لیاقت بسته شوند و ب مونتاژ روی بیاوردن مثل ترکیه
  • حسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    5 0
    متاسفانه در مملکت ما مردم عوام روشن فکر تر وعالم تر وبه روزتر از کارشناسانی هستند که فقط جزوه داده وجزوه خوانده اند !!!! برادر کارشناس تکنولوژی در عصر کنونی هر ۵ سال کلا متحول میشه انوقت کاملا غیر عاقلانه است که خودروی سه دهه قبل رو تولید کنی و بدتر از اون پول دادن وخریدن همچین محصولی است !!!! مثل جوک میمونه !!!!
  • مهدی عبدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    5 0
    من واقعا تعجب میکنم از سایت پرشین خودرو که یک سایت تخصصی هست این کارشناسی های خام و نابخردانه و گزارشهای پی درپی چند روز اخیر در محکومیت این کمپین مردمی که فقط به دنبال تنبیه خودروساز بی کیفیت و انحصاری داخلیست نه دشمن اقتصاد و کارگر خودروسازی.
  • پیام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    3 0
    می فرمایید پول بدیم و جان و سلامتیمون رو هم به عنوان اشانتیون روش بذاریم کادو کنیم تقدیم کنیم به خودروسازان داخلی؟؟؟!!!!!!!
  • فرهاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    5 0
    این آقای استاد بفرمایند که آیا خودشان از این خودروهای ... داخلی سوار میشن و تا حالا برای رفع مشکلات آنها به نمایندگی مراجعه کردند یا فقط برای بقیه میگن.
  • ساده لوح ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    4 0
    جناب اقای یوسفی سلام خوبی ؟؟؟ !!!!! این عادت بدیه که وقتی نمی توانیم مسئاله ای را حل کنیم شروع می کنیم به فرا فکنی و ارعاب خیلی عادت بدیه به جای اینه شما چشم خودتون رو روی حقیقت ببندبد مقداری صادق باشید این عمل حق هر مشتری است که کالایی که دوست ندارد نخرد چه ربطی به مافیا و ... داره چرا موضوع رو جنایی می کنی ؟؟ چرا بجای اینکه مردم رو متهم کنید خودرو سازی رو تحلیل نمی کنید ؟؟؟ خودرو سازان با انحصار چندین ساله راه به جایی نبرده اند یک سئوال از شما دارم ؟؟ یک شرکت تولیدی که کالای خودش رو از ماه ها قبل می فروشه چطور نباید بتونه پیشرفت کنه؟؟؟ شما کارشناسید الان به خوبی!!!!! رد پای مافیا رو کشف کردید لطفا این قضیه ساده رو هم حا کنید لطفا
  • امید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    1 0
    آقایان کیفیت یک محصول خروجی تولید کنندگان آن است و باید توجه داشت که خودرو سازان همه شان ایرانی هستند . به عبارتی میتوان گفت که حد نهایت مدیریت و کیفیت یک ملت که توان خودرو سازی دارد در تولید خودرو آن دیده می شود. اگر این موضوع را به صورت یک محاسبه ساده ریاضی در نظر بگیرد دوستان خودروسازی ما آیینه ما است و اگر از خودرومان نا راضی هستنیم باید از خودمان ناراضی باشیم زیرا که این سطح کیفیت ما ایرانی ها است که بهترین کیفیتمان خودرومان است . و مطلب دیگر اینکه با قیمت نفت که احتمالا\" تا یکی دو ماه دیگر به 30 دلار کاهش خواهد یافت دیگر ملت ایران توان خرید کالاهای لوکس خارجی با پول بدست آمده از بهای نفت را نخواهد داشت . و همه باید فکری کنند که ارزش افزوده ملی تولید کنند تا با بهای آن بتوانند کالای لوکس بخرند. البته اگر توانستند پول نانی که از خارج وارد خواهد شد را بدهند. به امید افزایش شعور ملی و اینکه همه بدانند با توسعه علم و دانش و تلاش همگانی میتوان ملتی همانند آلمان ساخت نه با اعتراض هایی که در ظاهر صحیح است ولی در عمل باعث فراموش شدن اصل موضوع می شود.
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    یعنی انقدر نفهمیم که اقایون بگن بخریم یا نخریم؟؟!!