کد خبر 49464
۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
دلار ۱۰۰۰ تومان شود خودرو ۷ میلیون خواهد شد

پرشین خودرو: چنانچه می خواهید قیمت خودرو کاهش یابد، باید قیمت دلار را کم کنید در این صورت قیمت خودرو به قیمت چند سال گذشته خود یعنی ۶ تا ۷ میلیون تومان برخواهد گشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران، با بیان این مطلب گفت: همه دوست دارند خودروها قیمت مناسب داشته باشند، اما باتوجه به روند افزایشی قیمت دلار در سالهای اخیر،‌باید بگوییم در این سال ها قیمت خودرو افزایشی نداشته است. وی افزود: اگر نگاهی به افزایش قیمت دیگر کالاها بیندازیم پی خواهیم برد که قیمت خودرو در مقایسه با آنهاکمترین میزان افزایش قیمت را داشته است. وی گفت: اگر می خواهید قیمت خودرو کاهش یابد، باید قیمت دلار را کم کنید در این صورت قیمت خودرو به قیمت چند سال گذشته خود یعنی 6 تا 7 میلیون تومان برخواهد گشت. عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اعتقاد دارم صادرات برای خودروساز سود آورتر از تولید و عرضه در داخل کشور است . وی با اشاره به خصوصی سازی شرکت های خودروسازی در داخل گفت: در حقیقت شرکت های خودرو ساز ایرانی از طریق دولت مدیریت می شوند و به معنای واقعی خصوصی سازی صورت نگرفته است. نجفی منش افزود : منظور مردم از بی کیفیت بودن خودروهای داخلی، در حقیقت قدیمی بودن این خودروهاست که ادعای کاملا درستی است . عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: برای آینده در نظر داریم تلاش کنیم به گونه ای برنامه ریزی شود که یک خودرو بیش از ده سال در کشور تولید نشود. وی افزود: طراحی پلتفرم خودرو برای نخستین بار در ایران با همکاری یک شرکت ایتالیایی در دست انجام است و در مدت دو تا سه سال آینده به نام و مالکیت ایران عرضه خواهدشد. نجفی منش گفت: ارائه پلتفرم داخلی سبب خواهد شد که قیمت تمام شده خودرو برای خودروسازان پایین تر بیاید تا مشتریان هم بتوانند با قیمت پایین تری خودروی داخلی را خریداری کنند. عضو هیات مدیره انجمن خودروسازان اضافه کرد: بانک مرکزی می خواهد ارز را تک نرخی کند تا قیمت ارز را بازار تعیین کند و با توجه به این مسئله مردم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشته باشند. وی گفت: مردم تصور می کنند که با توجه به توافق هسته ای،خودروسازان خارجی وارد بازار ایران می شوند و تولیدات خود را ارائه خواهندکرداما این اتفاق نخواهد افتاد و قیمت خودرو کاهش نخواهدیافت. عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران به تسنیم گفت: چنانچه قیمت نان سنگک به 500 تومان و دلار به 1000 تومان باز گردد می توان امیدوار بود که خودرو هم ارزان شود وچون کاهش قیمت نان و دلار غیر ممکن است به ارزان شدن خودرو هم نباید امیدوار بود.
کد خبر 49464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شسبشب ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    4 0
    این یعنی که این محصولات از رده خارج شده، صددرصد داخلی هستند.
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    5 0
    پس تولید داخلی چی شد این همه بوق کرنا چی شد رانا خریدم صفر رو شیشه عقبش برچسب کاغذی مید این چین بود
  • حمید رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    8 0
    اگر دلار 100 تومان شود ؛ قیمت خودرو میشه 700 هزار تومان ؟ اگر دلار 5000 تومان شود قیمت خودرو چند میشه ؟ اگر ما پولدار تر شیم چه خوب میشه . اگر کیفیت خودرو بالاتر بره ، قیمتش چند میشه ؟
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 0
    مگر الان دلار1000 تومان هست که همین خودروهارو با قیمت پایینتر به کشورهای عربی صادر میکنین؟؟؟؟
  • صدای ملت ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    دلار کاهش نیافته ولی قیمت مواد اولیه به خاطر کاهش قیمت نفت نصف شده یورو هم ارزان شده
  • عامی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    2 0
    معنیش اینه که : مردم قرار نیست چیزی ارزون بشه یا کیفیت خودرو بالاتر بره ، فقط بخرین !
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    2 0
    پس دلار تو عراق و سوریه 1000 تومان است که پراید می خرند 5میلیون تومان . شما که برای ملت ارزش قائل نیستید بروید از آلمان یاد بگیرید که ماشین به ملت خودش نصف قیمت میدهد. خودرو صفر نمیخریم
  • wwwwww ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    2 0
    مردم کالایی رو نخرن قیمت اون کالا به شدت میاد پایین... تا خودروهایی جدید و به سال با همین قیمته ها مونده كی سوار ماشین بی كیفیته 1990 میشه ...فقط نخرین..توهم است مردم واقعا نارضی هستند یاد دایی جان ناپلئون افتادم تو این مملکت همیشه وقتی کم میارن میگن کار مخالفان است ، کار آمریکاست ، کار اسرائیل است . چرا یکبار بطور واقع گرایانه به موضوع نگاه نمی کنیم ؟ واقعا به نظر شما پراید خودروی با کیفیتی است ؟ تویوتا کرولا و سمند هر دو هم سایز و در یک کلاس هستند هر دو سدان متوسط هستند آیا اصلا با هم قابل مقایسه هستند چه از نظر ظاهر چه از نظر امکانات چه از نظر مصرف چه از نظر آلایندگی ، چه از نظر ایمنی . شما که میگوئید سمند را 11000 دلار در خارج از کشور می فروشیم . خوب همه را صادر کنید و بجای آن کرولای 16000 دلاری وارد کنید .