کد خبر 49631
۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
پیشنهاد 50میلیونی برای فراگیر شدن کمپین

پرشین خودرو: گروه ایران

به گزارش «پرشین خودرو»، فرورتیش رضوانیه در صفحه شخصی نوشت: از دروغ‌هایی که می‌ شنوم و می‌ خوانم، خسته شده‌ام.

این چه کمپین مردمی است که به من 50 میلیون تومان پیشنهاد کردند تا برای فراگیر شدن آن ایده بدهم؟

کمپینی که رسانه‌ها به راه انداختند و نام مردم را بر آن نهاندند.

اکنون بعضی‌ها چنان صحبت می‌کنند، انگار خودروهای ساخت داخل کشور هوشمند هستند و کامپیوتر رانندگی می‌کنند و راننده کوچک‌ترین نقشی در وقوع تصادفات ندارد.

کاش رسانه‌ها همزمان با تلقین این دروغ که فقط خودروها مقصر هستند، مردم را نیز به رانندگی صحیح و استاندارد و بی‌خطر تشویق می‌کردند.

سال‌هاست که پلیس از کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی انتقاد می‌کند، اما خودش همان محصولات را از کارخانه‌ها می‌گیرد و سوار می‌شود و هیچ‌وقت هم توضیح نداده که تحت چه شرایطی این اتفاق رخ می‌دهد.

طبیعی است که همه ترجیح می‌دهند تا خودرو را مقصر بدانند، چون اگر روزی بگوییم بیشتر مردم رانندگی بلد نیستند، آن هنگام باید پاسخ دهیم چرا عبور از آزمون رانندگی و گرفتن گواهی‌نامه تا این اندازه آسان است. پس بهتر است تا مقصر دیگری را معرفی کنیم و روی حقیقت سرپوش بگذاریم.

وقتی سرویس رفت‌وآمد مهندس پالایشگاه که سرمایه ملی محسوب می‌شود و نمی‌توان روی ارزش دانش و تجربه او قیمت گذاشت را به یک راننده ناشی می‌سپارند، پس از وقوع فاجعه چه کسی تقصیر را به گردن می‌گیرد؟

هر کسی که از پرسپولیس ایراد بگیرد، از استقلال پول نگرفته.
هر کسی که منتقد قالیباف باشد، از محسن هاشمی پول نگرفته.
اگر کسی تلویزیون را دوست نداشته باشد، طرفدار ماهواره نیست.
وقتی کسی می‌گوید که نخست باید به مردم درست رانندگی کردن را یاد داد، از خودروسازان داخلی پول نگرفته.

خیلی از مردم از نظر سن، مهارت یا وضعیت روانی صلاحیت نشستن پشت فرمان اتومبیل و اتوبوس و تاکسی را ندارند، اما می‌نشینند و زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد، همه خودرو را مقصر می‌دانند.

پذیرفتن این حقیقت تلخ است، اما خیلی از ما وقتی پشت فرمان اتومبیل می‌نشینیم، مانند یک زامبی رانندگی می‌کنیم که هیچ چیزی و هیچ کسی برایش هیچ ارزشی ندارد.

تا زمانی که هنگام نشستن روی صندلی راننده، انسانیت را فراموش می‌کنیم، حوادث تلخ و جبران‌ناپذیر رخ می‌دهند، چه سوار پراید باشیم، چه مرسدس، خودمان و دیگران را به کشتن می‌دهیم.

چنانچه از فردا همه خودروهای ساخت داخل جمع‌آوری شوند و فقط اتومبیل‌های خارجی به مردم بدهند، آیا آمار تصادفات رانندگی با کاهش مواجه می‌شود؟! خیر! چون بیشتر تصادفات را خودش شخص راننده می‌آفریند، نه جاده و خودرو!

تا زمانی که برخی رسانه‌ها افکار عمومی ایران را به بازی می‌گیرند و حقیقت سانسور شده را به جامعه تقلین می‌کنند، ما یکی پس از دیگری در جاده و خیابان جان می‌دهیم و می‌میریم.

ایمنی خودرو مهم است، اما نحوه رانندگی بسیار مهم‌تر است.

تا وقتی فکر می‌کنیم گواهی‌نامه رانندگی ناجا، ترجمه گواهی فارغ‌التحصیلی از مدرسه فرمول یک Allen Berg است و خودمان را یک شوماخر کشف نشده می‌دانیم، وقتی پشت فرمان می‌نشینیم،‌ می‌میریم و می‌کشیم.

کد خبر 49631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدای ملت ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    13 0
    مردم رانندگی بلد هستن شما خودتان هم می دانید که کنترل یک خودروی خارجی و پیشرفته به هنگام خطر خیلی راحتر از یک خودروی داخلی مباشد
  • سید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    10 0
    احسنت
  • haloo ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    7 0
    lotfan sanad bedahid
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    7 0
    حرف ایشان درست. اما چرا باید شرایط رقابتی در بازار خودرو حاکم نباشد. واردات آزاد (بدون تعرفه و مالیات و عوارض و ...) شود، خدروسازان بزرگ دنیا به قیمت و شرایط واقعی و مدیریت شده ایشان بفروشند، خدوروسازان داخلی هم به همین صورت. به این میگویند انصاف
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    4 0
    آمارتصادفات نشان میدهد بیشترتصادفات وخسارات جانی توسط ماشینهای ایرانی رخ داده عزیز جیره خور خودروسازان آیاراننده ماشینهای خارجی داخل ایران خارجی هستند که فرهنگ رانندگی دارند؟
  • جواد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    10 0
    ما نگفتیم نقش انسان در وقوع تصادفات جاده ای بی تاثیر است بلکه میگوئیم عامل ناامنی برخی خودروهای داخلی در کنار رانندگان خاطی باعث وقوع تصادفات منجر به مرگ میگردد که خودروهای ناایمن هم یکی از دلایل آن است . بنابراین وقتی به بنده خودروی غیر مطمئن تحویل میدهند و یک راننده هم به خودرو من برخورد میکند و خسارت جانی به بار می آورد ، من مقصرم ؟ هردو باید اصلاح شوند هم خودروها استاندارد باشد و هم مردم قوانین رانندگی را رعایت فرمایند
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    19 0
    والبته واضح است که این نویسنده برای زیر سوال بردن کمپین از هیچ شخص یا سازمانی پول نگرفته!!!!!
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    2 0
    من با تمام نکاتی که گفته شده صد در صد موافقم اما بنا به دو دلیل حق با مردم هست ۱- امار تصادف در هیچ کجای دنیا صفر نیست اما حتی در شرایط برابر تعداد تصادفات ثبت شده تعداد کشته ها و نقص عضوهای ما بیشتر است ۲- مشکل خودروهای ما فقط امنیت نیست بلکه کیفیت فنی بسیار بسیار پایین با توجه به مبلغ پرداختی ان میباشد گواه ان خودرو های ذکر شده در پاسخ به برنامه پایش که هم قیمت پراید بودند حال انکه این خودرو ها باعیوب فنی و به جرات میتوان گفت معیوب از خط تولید خارج میشود سوپال اینجاست ایا این خط تولید کنترل کیفت نمی شود ؟ چرا میشود اما به روشی که دستوریست و عدم اجرای ان اخراج و یا جابجایی مسولکنترل کیفیت خط می باشد باورتان نمی شود بروید بصورت نا محسوس بپرسید تا باورتان شود
  • زامبی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    2 0
    یه رانا 93 دارم تو جاده چالوس تو سر پایینی 4 بار ماشین خودش خاموش شد تقصیره منه ایا? مردم فقط دنباله کیفیت هستن
  • بهزاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    3 0
    مطمئن هستم که جیره خوار خودروسازان داخلی هستی،بدتر از ساده بودن اینکه، مردم و ساده فرض کنیم!
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    2 0
    آقا جون 20 درصدم فرهنگ رانندگی.بقیش ماشین بی کیفیت.
  • کوروش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    3 0
    واقعا که چیزی که مهم نیست برای شما جان ومال مردم است.خودرو های داخل 22سال با همان اتاق طراحی اولیه ساخته می شود ... از 22سال پیش 5 بار بروز شده آقایان خودرو ساز سرتونو از زیر برف بیارین بیرون دارین چکار میکنین .بهترین خودرو ساز های روز دنیا اندازه شما اعتماد به نفس ندارن.شما جیره خور خودرو سازان هستی حروف های شما 5هزار تومان ارزش نداره تا برسه50 چی
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    3 0
    عجب منطق مضحکی پشت این نوشته ست. طرز رانندگی مردم بخشی از دلیل تصادف و میزان خسارات هست. بخش دیگرش بدنه کاغذی و ایمنی پایین تولیدکنندگان عزیز هست. سهم خودروساز از جلوگیری از خسارت، ساخت بدنه ای محکم هست. وقتی کار بلد نیستید آسمون ریسمون نبافید.
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    2 0
    پس این چند وقت اخیر خودروی مازراتی پسر قلعه نویی که فروخته بود به یکی و بعد از تصادف هر دو مردند و یا همون شب سه بی ام و2014 که بعد از تصادف همه 4 سرنشینش مرد پس اونام مثل خودرو های ما ایمن نیستند....
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    3 0
    راسشو بگو چقدر گرفتی این چرت و پرتا رو بگی
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    5 0
    خودروی صفر داخلی نمی خریم.