کد خبر 49634
۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
5موضوع مهم در نمایشگاه فرانکفورت

پرشین خودرو: خودروهای کوچک جدید برای بازار انبوه از سوی اوپل و رنو و شاسی بلندهای قوی و گران قیمت از سوی جگوار و بنتلی برای مشتری‌های پولدار از جمله مدل‌هایی هستند که هفته جاری در نمایشگاه بین المللی خودروی فرانکفورت در معرض نمایش قرار می‌گیرند.

به گزارش «پرشین خودرو»، رشد تقاضا برای خودرو در آمریکا و اروپا مایه انبساط خاطر خودروسازانی شده که آماده می‌شوند جدیدترین مدلهای ساخت خود را در نمایشگاه فرانکفورت که روز سه شنبه به روی رسانه‌ها و از روز شنبه به روی بازدید عموم گشوده می‌شود، رونمایی کنند.
شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی خودروی فرانکفورت که همه ساله برگزار می‌شود، تا 27 سپتامبر (پنجم مهر) برپا خواهد بود.
رشد فروش خودرو در اروپا در 23 ماه متوالی گذشته پس از یک دوره رکود شدید در دوران بحران مالی جهانی که با بحران بدهی در میان کشورهای منطقه یورو دنبال شد، حال و هوای تازه به نمایشگاه امسال فرانکفورت بخشیده است. فروش اتحادیه اروپا 8.2 درصد در نیمه اول امسال افزایش یافت و فروش آمریکا امسال برای نخستین بار از سال 2001، از مرز 17 میلیون دستگاه عبور خواهد کرد.
آسوشیتدپرس در گزارشی به بررسی پنج موضوع مهمی پرداخته که در نمایشگاه امسال مطرح خواهند بود. این موضوع‌ها عبارتند از:

مشکلات چین
کاهش تقاضا برای خودروهای جدید در چین باعث نگرانی خودروسازان جهانی شده اما شاید هیچ کدام به اندازه آلمانی‌ها نگران نباشند. برند مرسدس بنز دایملر، آئودی فولکس واگن و ب ام و همگی با کاهش فروش و سود صادراتشان و خودروهایی که با شرکای چینی در این کشور تولید می‌کنند، روبرو شده اند. مدیران خودرویی نسبت به عادی شدن فروش بازار چین پس از سال‌ها رشد سریعی که تجربه کرده، هشدار داده اند.

محبوبیت بالا
شاسی بلندهای لوکس خودروهای محبوب سال هستند. برندهای گران قیمت درصدد گسترش تعداد مدلهایشان و یافتن راهی برای بهره برداری بیشتر از این بازار پرسود هستند. بنتلی که برند لوکس متعلق به فولکس واگن است، برای این منظور با بنتایگا آمده که ترکیبی از امکانات کلاسیک بنتلی با امکانات جدید است و با موتوری با قدرت 608 اسب بخار و حداکثر سرعت 301 کیلومتر در ساعت، لوکس و قدرت را بهم پیوند داده است.
جگوار در نخستین ورودش به این بخش، شاسی بلند اف-پیس و مرسدس بنز جی ال سی را عرضه می‌کند. فورد موتور مدل اروپایی شاسی بلند بزرگ ایج و همچنین مدل اندازه متوسط اکواسپورت را رونمایی خواهد کرد در حالیکه فولکس واگن شاسی بلند کامپکت تیگوان و سیتروئن کاکتوس ام را معرفی می‌کنند.
طبق آمار موسسه آی اچ اس، محبوبیت شاسی بلندها در اروپا رو به رشد بوده و 27 درصد از بازار خودروهای صفر کیلومتر را تا پنج سال آینده تشکیل می‌دهد.

باقی بازار
خودروسازان بازار انبوه با رقابت شدیدی در بازار مربوط به حمل و نقل ساده‌تر روبرو هستند. رنو نسل چهارم مگان و همچنین مدل پرفورمنس جی تی را نمایش می‌دهد. جنرال موتورز مدل بازطراحی شده اوپل استرا را به نمایشگاه می‌آورد که در مقایسه با مدل قبلی 200 کیلوگرم وزن کم کرده است. سیستم سرگرمی این خودرو از استانداردهای اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند که به رانندگان امکان می‌دهد از برنامه‌های پیام رسان تلفن هوشمندشان در نمایشگر داشبورد خودرو استفاده کنند.

فناوری جدید
دیجیتالی شدن خودروها به منزله ایجاد فرصتهایی برای عرضه محصولات و خدمات جدید برای خودروسازان است اما همچنین چالشهایی را هم پیش روی این صنعت قرار داده است. خودروسازان برای مقابله با نفوذ روزافزون شرکتهای فناوری مانند گوگل و اپل در عرصه خودرو، برای عرضه خدمات به خودروهای متصل به اینترنت آماده می‌شوند.
خدمات جدید شامل اطلاعات لحظه ای برای پیدا کردن مسیرهایی که با راه بندان و ترافیک روبرو نیستند، خواهد بود یا می‌تواند برای یافتن فوری مکان پارک در یک شهر شلوغ یا ساعات پرازدحام مورد استفاده قرار گیرد. به همین علت خودروسازان از نمایشگاه فرانکفورت برای نمایش جدیدترین فناوریهایی که در خودروهای جذاب عرضه کرده اند، استفاده می‌کنند.

چه کسی و چگونه این سیستمها را می‌سازد و سود می‌برد؟
تحلیلگران می‌گویند خودروسازان ممکن است برای عرضه پلتفرم‌ها و سیستم‌های اشتراکی که می‌توانند به سرعت اطلاعات ضروری را جمع آوری کنند، با یکدیگر متحد شوند تا بازار خدمات خودروهای متصل به اینترنت را در دست بگیرند. اقدام اخیر شرکتهای دایملر، آئودی و ب ام و در خرید خدمات نقشه دیجیتالیHere نوکیا می‌تواند نشانه ای از چنین اقدامی باشد.
در زمینه رانندگی اتوماتیک، ب ام و مدل جدیدی از سدان سری 7 لوکس و بزرگ خود را معرفی کرده که می‌تواند در فضاهای پارک محدود در حالیکه راننده بیرون خودرو ایستاده و تنها یک دکمه کنترل از راه دور را فشار می‌دهد، مانور دهد.
منبع: ایسنا

کد خبر 49634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha