کد خبر 49645
۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
7000 خودرو یورو 5 به تهران می آید

پرشین خودرو: در قالب موافقت نامه تاکسیرانی تهران با سرمایه گذاران، حدود 7000 خودروی مدرن با استاندارد یورو5 وارد شهر تهران خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، با اعلام این خبر گفت: سال گذشته 4000 خودروی تاکسی جایگزین شده است و تاکسی ها از سهم 22.5 درصدی در سفرهای درون‌ شهری پایتخت برخوردار هستند. میثم مظفر با اشاره به تردد سه برابری تاکسی‌ها نسبت به خودروهای شخصی در شهر تهران اظهار داشت: قشر تاکسیران خدمت ارزشمندی به شهروندان تهرانی ارائه می‌کنند اما با توجه به فرسودگی که ناشی از خودروها است، سهم بسزایی در آلودگی شهر تهران دارند، چراکه در پایتخت عمر متوسط تاکسی‌ها 6.5 سال است. وی ادامه داد: تاکسیرانی فراخوانی منتشر کرد تا سرمایه ‌گذاران در این عرصه وارد شوند و شاهد شکل‌گیری شرکت‌های خودرومالکی باشیم که در آنها راننده تحت استخدام و حقوق‌بگیر شرکت خواهد شد و برای حفظ و نگهداری خودرو، دو دانگ از شش دانگ خودرو به نام خودروران می‌شود و پس از 10 سال به صورت تدریجی مالکیت خودروها به رانندگان منتقل می‌شود. به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، هر خودروی پیکان فرسوده 40 گرم آلایندگی ایجاد می‌کند که در خودروهای هیبریدی این آلایندگی معادل 0.6 گرم است. در حقیقت هر خودروی پیکان فرسوده معادل 66 خودروی هیبریدی آلودگی ایجاد می‌کند. با یک حساب دقیق می‌توانیم بگوییم به ازای هر خودرویی که جایگزین می‌شود، سالانه 1500 کیلوگرم از میزان آلایندگی کاسته می‌شود. مظفر ادامه داد: خودروی پیکان فرسوده در 100 کیلومتر 15 لیتر سوخت مصرف می‌کند اما خودروهای هیبریدی در 100 کیلومتر تنها 5 لیتر سوخت مصرف می‌کند یعنی در میزان مصرف سوخت نیز تا دوسوم کاهش خواهیم داشت که این میزان صرفه‌جویی معادل 72 میلیارد تومان سالانه صرفه اقتصادی به دنبال خواهد داشت. وی با تاکید بر لزوم حمایت‌های دولتی برای ورود خودروهای هیبریدی گفت: چنانچه یارانه حمایتی برای سرمایه‌گذاری در این بخش در نظر گرفته نشود، بی‌تردید انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری وجود نخواهد داشت، زیرا زمان بازگشت سرمایه طولانی خواهد بود، برهمین اساس باید وزارت نفت، وزارت کشور، گمرک و پلیس در یک همکاری مشترک و با ایجاد زمینه حمایت سرمایه‌گذاران همراه با اصلاح برخی قوانین نقش موثر خود را در موفقیت این طرح ایفا کند. امیدواریم با تبدیل این مساله به عنوان یک ساخت عمومی، بتوانیم چهره شهرمان را تغییر دهیم.
کد خبر 49645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    مسکنی برای درد خودروسازهای داخلی که این روزها اوضاع مساعدی ندارند . البته به احتمال زیاد خودروهای مذکور چینی و تولید دو خودرو ساز داخلی هستند