کد خبر 49676
۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

پرشین خودرو: بر اساس نامه رسمی وزیر صنعت، معدن و تجارت به رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تاکید شده است که برخی اقدامات و رویه های جدید این سازمان با قوانین و ابلاغیه های رسمی، مغایرت دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، چند ماهی است سازمان استاندارد با جدیت و اهتمام بیشتری، موضوع ورود خودروهای سواری به کشور را تحت نظارت قرار داده و مواردی که در سال های قبل بر اساس مجوزهایی خاص مثل تشویق ورزشکاران برتر کشور، اجازه ورود به کشور را پیدا می کردند، این بار با رعایت همه قوانین، مجوز ورود را پیدا می کنند.

اما این نظارت ویژه با حواشی و مشکلاتی نیز همراه بوده است چراکه بر اساس نامه رسمی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت کشورمان به رییس سازمان ملی استاندارد که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، تاکید شده است که برخی اقدامات و رویه های جدید این سازمان با قوانین و ابلاغیه های رسمی، مغایرت دارد.

نعمت زاده در نامه خود خطاب به خانم پیروزبخت، اعلام کرده است که با توجه به مصوبه سال 87 هیئت دولت، وسایط نقلیه مستعمل با کاربری خاص با تصویب کمیته ماده 1 و با توشیح وزرای اصلی دستگاه های عضو آن کمیته، بدون رعایت قدمت سال ساخت و شرط داشتن نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش، قابلیت ورود دارند.
 

 


وزیر صنعت در ادامه نامه خود با اشاره به اینکه اخیرا سازمان استاندارد از صدور گواهی لازم برای ثبت سفارش و ترخیص خودروهای خاص یاد شده امتناع می کند، از رییس سازمان استاندارد خواسته است به استناد ماده 2 قانون ارتقاء کیفی تولید خودرو مصوب سال 89 مجلس که هیچ ذکری از خودروهای خاص به میان نیامده، این خودروها را از رعایت استاندارد اجباری مستثنی کرده و نتیجه را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کند.

منبع: صبحانه آنلاین

کد خبر 49676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha