کد خبر 49815
۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
ساخت بزرگراه‌ها باید 5برابر شود

پرشین خودرو: معاون ساخت و توسعه راه‌ها با اشاره به اینکه سالانه ۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه آزادراهی و بزرگراهی کشور هزینه می شود، گفت: به نسبت ترافیک موجود، رشد جاده سازی در کشور باید ۵ برابر شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر: خیراله خادمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده شامل آزادراهی، بزرگراهی، جاده های اصلی، جاده های فرعی و جاده‌های روستایی در کشور داریم، گفت: عمده این راه‌ها راه روستایی با ۱۲۰ هزار کیلومتر طول است. وی با بیان اینکه ۷۵ درصد ترافیک بر روی حدود ۳۵ هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی کشور است، افزود: حدود ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه از این ۳۵ هزار کیلومتر در کریدورهای اصلی شمال به جنوب شرق به غرب و کردیورهای منطقه ای قرار دارد. معاون ساخت و توسعه راه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه ۲ هزار کیلومتر آزادراه داریم که شبکه اصلی کریدوری کشور است، افزود: اگر بخواهیم شبکه جاده‌ای موجود را به بزرگراه تبدیل کنیم حدود ۱۷ هزار کیلومتر جاده موجود باید به بزرگراه تبدیل شود بنابراین برای عملیات اجرایی این پروژه‌ها برنامه ریزی شده است. خادمی با تاکید بر اینکه ۸ هزار کیلومتر در اولویت قرار دارد و عملیات اجرایی در حال انجام است، اظهار داشت: مطالعات مابقی ۹ هزار کیلومتر در حال انجام است و ما برای عملیات اجرایی ۸ هزار کیلومتر بزرگراه ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. وی ادامه داد: سالانه تقریبا ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این بخش و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش آزادراهی تزریق می‌شود، گفت: در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان برای شبکه آزادراه و بزرگراه هزینه می شود. همچنین سالانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه به بهره برداری می‌رسد. عضو هیات مدیره شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: این رقم به نسب توسعه ترافیکی کشور بسیار کم است و حداقل باید رشد جاده سازی را ۵ برابر کنیم تا نیازهای فعلی ترافیکی کشور تامین شود.
کد خبر 49815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeed ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    بزرگراه جهرم شیراز ۵سال هنوز تکمیل نشده با وجود اینکه پروژه ملی هم هست وعده تکمیل به اخر سال ۹۵داده شده حالا اینکه شبکه بزرگراهی ۵برار بشه تا ۲۰سال دیگه هم بیشتر طول میگشه