پلیس: به معاینه فنی اطمینان نداریم

پرشین خودرو: به گفته جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، پلیس از نظر قانونی امکان نظارت بر روند معاینات فنی را ندارد.

به گزارش پرشین خودرو، سردار موسی امیری درباره اجرای طرح LEZ در پایتخت که شهرداری وعده اجرای آن از ابتدای آبان را داده بود، افزود: ما هنوز نظر مثبتی برای این طرح نداریم و معتقدیم همچنان بحث‌ها و پیش فرض‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه هنوز اطلاعاتی که از تهران خواسته‌ایم به دست ما نرسیده است، گفت: برای اظهارنظر صریح در مورد طرح نیازمند تحلیل درستی هستیم. ما هنوز نمی‌دانیم که تعداد واقعی خودروهای سبز و زرد چه قدر است و آیا این تعداد از خودروها که به عنوان زرد اعلام شده‌اند درواقعیت نیز همین شرایط را دارند؟

وی با بیان اینکه شاید آنچه که شمارش می‌شود با آنچه که امروز در حال اجراست همخوانی نداشته باشد، تصریح کرد: قرار است با اجرای این طرح جلوی آلودگی هوا گرفته شود؛ اما معلوم نیست که چقدر در این زمینه به نتایج مطلوب خواهیم رسید.

امیری با بیان اینکه آمارهای دقیقی از تعداد خودروهای زرد نداریم، گفت: تعداد خودروهای سبز نیز گرچه معلوم نیست اما با توجه به اینکه عمدتا خودروهای هیبریدی و برقی را شامل می‌شود تعداد آن قابل توجه نیست.

به معاینه فنی اطمینان نداریم

وی یکی از چالش‌های پیش رو را عدم اطمینان پلیس به معاینه فنی دانست و افزود: مشخصه اصلی خودروهای زرد نیز معاینه فنی است؛ اما متاسفانه ما به معاینه فنی چه در تهران و چه خارج از تهران مطمئن نیستیم و به نظر ما اشرافیت کافی بر این موضوع وجود ندارد.

به گفته جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، پلیس از نظر قانونی امکان نظارت بر روند معاینات فنی را ندارد.

وی یکی دیگر از چالش‌های پیش رو را تعداد خودروها برشمرد و افزود: معلوم نیست که با دسته بندی خودروها به رنگ زرد آیا تعداد خودرویی که وارد محدوده می شود بیشتر از تعداد خودروی فعلی است یا کمتر از آن.

پیامدهای اجتماعی طرح را در نظر بگیریم

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه تبعات اجتماعی این طرح نیز باید لحاظ شود گفت: باید ببینیم وقتی ما آمده‌ایم و خودروی قرمز را حذف کرده‌ایم چه قشر از جامعه از این خودروها استفاده می کنند و با این اقدام آسیب می‌بینند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پلیس هنوز امضایی پای اجرای طرح LEZ ثبت نکرده است، درباره اینکه آیا آبان ماه زمان مناسبی برای اجرای این طرح است یا خیر گفت: اگر ابهامات ما برطرف شده و به سوالاتمان پاسخ درستی داده شود زمان دیگر مهم نیست و از همین امروز می توان شروع طرح را کلید زد اما اگر پاسخ مناسبی برای ابهامات ما داده نشود نمی‌توان زمانی برای اجرای آن اعلام کرد.

به گزارش ایسنا پیش از این شهردار تهران اعلام کرده بود که از ابتدای آبان ماه طرح (LEZ) در سطح پایتخت اجرایی شود.

 

منبع: ایسنا

 

کد خبر 49823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha