بررسی تازه ‌وارد رنو برای بازار هاچ‌بک‎ ها

پرشین خودرو: «ساندرو»، هاچ بک اقتصادی رنو بر پایه پلتفرم مشترک با تندر 90، به زودی روانه بازار ایران خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودرو "ساندرو" بر پایه پلتفرم مشترک با تندر90 طراحی و ساخته شده است و یک خودروی هاچ‌بک اقتصادی است که با حفظ خصوصیات مثبت دیگر محصولات این خانواده، مناسب خریداران جوان است.
"ساندرو" که توانسته در جهان فروش بالایی را تجربه کند، اکنون و در ادامه توسعه مدل‌های خانواده ایکس90 در ایران، با حمایت فنی رنو فرانسه و مشارکت رنوپارس به‌عنوان نماینده این شرکت در ایران، توسط پارس خودرو تولید خواهد شد.
حضور این خودرو در ایران تحول مهمی در بازار خودروهای هاچ‌بک است، بازاری که مدت‌ها است مهمان جدید به خود ندیده و "ساندرو" می‌تواند با اتکا به نام رنو و کیفیت بالایی که پیش از این در تندر90 اثبات شده، حضور قدرتمندی در بازار داشته باشد.
شرکت رنو فرانسه تخصص بالایی در ساخت خودروهای اقتصادی، کم ‌مصرف، بادوام و البته با توانایی مناسب حرکتی دارد و زمانی که نخستین نمونه‌ها از مدل‌های لوگان(که در بازار ایران با عنوان تندر90 به فروش می‌رسد) در سال 2004 روانه بازارهای جهانی شد مشخص بود رنو تمام توانایی‌های خود را برای ساخت یک خودروی اقتصادی به کار گرفته است.
لوگان از همان آغاز توانست روند موفقیت ‌آمیزی را در فروش طی کند و به دلیل کیفیت و دوام بالا، مصرف سوخت کم، هزینه نگهداری پایین و قیمت مناسب توانست در بازارهای مختلف به خودرویی محبوب تبدیل شود تا جایی که حتی در اروپای غربی نیز مشتریان زیادی دارد.
این استقبال موجب شد رنو توسعه مدل‌های دیگری را بر پایه پلتفرم این خودرو در دستور کار قرار دهد که رنو "ساندرو" یکی از آن‌ها است.
تا یک دهه پیش بازار خودروهای هاچ‌بک در ایران بسیار محدود بود و عمده خریداران، خودروهای سدان را ترجیح می‌دادند. این روند البته در سال‌های اخیر تغییر کرده و با حضور خریداران جوان در بازار خودروی کشور، توجه به خودروهای هاچ‌بک به شکل قابل‌ ملاحظه‌ای افزایش یافته است.
در این میان ساندرو، جدیدترین محصول رنو در ایران قصد دارد با اتکا به توانایی‌های فنی، کیفیت بالا، دوام مناسب و هزینه نگهداری کم، رقبایش را به چالش بکشد.
«ساندرو» خودرویی است که پیش از این در بازارهای بین‌المللی موفق بوده و توانسته نظر خریداران جوان را به خود جلب کند و اکنون با همین دیدگاه وارد بازار ایران شده هرچند این بار علاوه بر جوان‌ترها، خانواده‌ها نیز در طیف خریداران ساندرو جای می‌گیرند، خریدارانی که به دنبال تنوع در بازار خودروهای هاچ‌بک هستند و با اطمینان به نام رنو می‌توانند از راندن «ساندرو» لذت ببرند.

طراحی
هرچند «ساندرو» خودرویی بر پایه پلتفرم X90 است اما در نخستین نگاه به‌راحتی می‌توان تفاوت‌های آن را با دیگر اعضا این خانواده دید. طراحان رنو به لطف توانایی بالای پلتفرم X90 در توسعه محصولات جدید موفق شده‌اند با حفظ خصوصیات برتر این پلتفرم، خودرویی کاملا متفاوت را عرضه کنند.
هرچند از دیدگاه عموم، ساندرو نمونه‌ هاچ‌بک تندر90 است اما با نگاه به طراحی این خودرو می‌توان دید که ساندرو مسیری کاملا متفاوت را در طراحی پیموده است. چهره کلی خودرو اسپرت‌تر از تندر90 است و کاملا با نیازهای خریداران در این کلاس تطابق دارد.
در نمای جلو چراغ‌های کشیده ساندرو جلب توجه می‌کند و سبب می‌شود خودرو عریض‌تر از آنچه هست به نظر برسد. در نمای جانبی هم خطوط بدنه و درب‌ها برای تطبیق با یک خودروی هاچ‌بک تغییر کرده‌اند ضمن آنکه در بخش عقب هم وجود یک در بزرگ کاربردی بودن خودرو را تضمین می کند.
در نمای جانبی سقف بلند خودرو به‌ویژه در بخش عقب جلب توجه می‌کند. این سقف بلند باعث رفاه سرنشینان عقب می‌شود ضمن آنکه به نمای کلی خودرو در این بخش هم خللی وارد نکرده است. این خودرو به‌صورت استاندارد از رینگ‌های آلومینیومی 15 اینچی بهره می‌برد که به اسپرت‌تر شدن طراحی ظاهری خودرو کمک می‌کند.
درمجموع طراحی ساندرو سادگی و یکدستی طراحی دیگر محصولات رنو و البته به‌طور ویژه محصولات خانواده ایکس90 را دارد اما در عین حال اسپرت‌تر از دیگر اعضا خانواده است و قطعا در خیابان‌ها جلب توجه خواهد کرد ضمن آنکه خصوصیت مهم این سبک طراحی آن است که تا مدت‌ها کهنه نخواهد شد. به‌علاوه در طراحی پنل‌های بدنه این خودرو تلاش شده راحتی تعمیرات هم مدنظر قرار گیرد تا از این نظر نیز ساندرو خودرویی اقتصادی باشد.

قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت
برای رنو ساندرو یک موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپه با حجم دقیق 1598 سی‌سی در نظر گرفته شده است. این موتور با کد k4m برای بازار خودرو ایران موتور آشنایی است چراکه قبلاً آن را بر روی دیگر محصولات پلتفرم ایکس90 از جمله تندر نیز دیده‌ایم.
مهم‌ترین مزیت این موتور دوام بالای آن است و این مسئله را می‌توان در تندرهای با کارکرد بالا نیز دید ضمن آنکه مصرف سوخت پایین این موتور موجب می‌شود یک انتخاب ایده آل برای خودروهای اقتصادی باشد. وقتی صحبت از یک موتور اقتصادی به میان می‌آید نباید تصور کرد با موتوری کم‌حجم و با توان محدود طرف هستیم چراکه موتور ساندرو می‌تواند قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری معادل 148 نیوتون متر تولید کند که برای خودرویی در این کلاس کاملا مناسب است.
گشتاور بالاتر به معنای کشش بهتر خودرو است و این خصیصه در مسیرهای کوهستانی یا زمان حضورکامل سرنشینان در خودرو قابل لمس است و اینجا است که ساندرو می‌تواند به‌خوبی در مقابل رقبایش در بازار ایران خودنمایی کند.
گشتاور موتور ساندرو معادل 6 نیوتون متر بیشتر از پژو 206 تیپ 5 است به لطف همین گشتاور بالا به‌راحتی می‌تواند در شتاب گیری‌های میانی بسیاری از رقبای خود در بازار ایران را مغلوب کند.
استفاده از موتور k4m موجب شده هزینه تعمیرات و نگهداری ساندرو به شکل قابل‌توجهی پایین‌تر از خودروهای تازه وارد بازار ایران باشد چراکه لوازم یدکی این موتور به لطف تولید بیش از 300هزار دستگاه تندر90 در بازار دردسترس است.
ضمن آنکه تعمیرکاران نیز با این موتور بطور کامل آشنایی دارند و از این نظر با توجه به شبکه گسترده خدمات پس از فروش محصولات رنو در ایران، مالکان ساندرو قطعا دچار مشکل حادی نخواهند شد، چرا که این موتور پیش از این ثابت کرده موتور بسیار کم استهلاکی است و در صورت انجام به ‌موقع سرویس‌های دوره‌ای می‌تواند تا مدت‌ها بدون بروز مشکل فنی خاصی به راننده خدمت کند.
رنو دو انتخاب را برای گیربکس پیش روی راننده می‌گذارد که شامل گیربکس پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک است. گیربکس اتوماتیک بر روی این خودرو یک انتخاب ایده‌آل است چراکه عملا ساندرو را در این کلاس بی‌رقیب می‌کند و به این ترتیب طیفی از خریداران که پیش از این برای بهره‌مندی از راحتی یک گیربکس اتوماتیک باید هزینه بیشتری پرداخت می‌کردند اکنون می‌توانند بسوی ساندرو کشیده شوند.
گیربکس اتوماتیک این خودرو به‌خوبی برای آب و هوای ایران به‌روز شده است و بنابراین سرما و گرمای زیاد بعضی از مناطق موجب آسیب به گیربکس نشده و شاهد ضربه‌های گیربکس در زمان تعویض دنده‌ نخواهید بود. تعویض دنده‌ها در گیربکس اتوماتیک به نرمی انجام می‌شود و عملا راننده تنها از طریق توجه به دور موتور است که می‌تواند متوجه تعویض دنده‌ شود.
این گیربکس علاوه بر تعویض دنده‌ها به‌صورت اتوماتیک، قابلیت تعویض دستی نیز دارد و به این ترتیب در صورت نیاز می‌توان برای شتاب گیری سریع‌تر از این قابلیت بهره برد. گیربکس دستی ساندرو نیز از نظر رفاه راننده نمره بالایی می‌گیرد و با داشتن کلاچی نرم وراحتی در تعویض دنده‌ها، مشکلی در زمان تردد در شهر وجود نخواهد داشت.
ساندرو به لطف بهره‌گیری از موتور و گیربکس هماهنگ خود، خودرویی چالاک است و کشش بالای آن باعث می‌شود هیچ‌گاه احساسی از کمبود نیرو نداشته باشید. این مسئله حتی در زمان حضور کامل سرنشینان در خودرو نیز به چشم می‌آید تا عملا ساندرو علاوه بر توانایی‌هایش به‌عنوان یک خودروی جوان‌پسند، خودرویی مناسب خانواده‌ها نیز باشد و به‌خوبی بتواند در یک سفر طولانی در مسیرهای کوهستانی راننده را همراهی کند ضمن آنکه ضرایب این دو گیربکس به شکل دقیق انتخاب شده و به این ترتیب مصرف سوخت خودرو نیز کاهش پیدا می‌کند.
ساندرو با هر دو گیربکس می‌تواند به حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند ضمن آنکه شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن در مدل دستی 10.5 ثانیه و با گیربکس اتوماتیک 11.7 ثانیه است و این در حالی است که پژو 206 با موتور 1.6 لیتری و گیربکس دستی شتاب صفر تا صدی معادل 11.6 ثانیه دارد و این رقم با گیربکس اتوماتیک به 12.6 ثانیه می‌رسد که هر دو حدود یک ثانیه بیشتر از «ساندرو» است.
رنو اهمیت ویژه‌ای به مصرف سوخت و آلایندگی موتورهای تولیدی خود می‌دهد و در این زمینه تجربیات زیادی نیز دارد. رنو ساندرو با گیربکس دستی مصرف سوخت ترکیبی معادل 6.7 لیتر در یکصد کیلومتر دارد و این رقم با گیربکس اتوماتیک به 8.3 لیتر می‌رسد ضمن آنکه موتور این خودرو می‌تواند استاندارد آلایندگی یورو4 اروپا را پشت سر بگذارد.

فضای داخلی
ساندرو هرچند خودرویی در کلاس هاچ‌بک است اما این مسئله به معنای کبود فضای داخلی در ساندرو نیست و طراحان رنو موفق شده‌اند فضای قابل قبولی را داخل خودرو ایجاد کنند تا پنج سرنشین خودرو از این نظر در آسایش کامل باشند.
طول ساندرو 4020 میلی‌متر و فاصله دو محور آن نیز 2588 میلی‌متر است که هردوی این اعداد بیش از خودروهایی همچون پژو 206 و ام.وی.ام 315 است تا به این ترتیب ساندرو بتواند فضای داخلی جادار خود را به رخ رقبا بکشد.
فضای کافی پای سرنشینان چه در بخش جلو و چه در بخش عقب باعث می شود پنج سرنشین به ‌راحتی بتوانند سوار بر ساندرو شوند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این خودرو در زمینه طراحی، سقف بلند آن در قسمت عقب است که موجب می‌شود سرنشینان بلندقامت نیز در زمان نشستن در بخش عقبی این خودرو دچار مشکل نشوند.
با وجود آنکه ساندرو در کلاس خودروهای هاچ‌بک به رقابت می‌پردازد و عمده مشتریان آن را جوانان تشکیل می‌دهند، با داشتن فضای بار مناسب می‌تواند به‌راحتی به‌عنوان یک خودروی خانوادگی در سفرها نیز استفاده شود. فضای صندوق عقب ساندرو معادل 320 لیتر حجم دارد که در مقابل صندوق 245 لیتری پژو 206 یک مزیت بزرگ است اما مهم‌تر از صندوق عقب بزرگ، ابعاد ورودی این صندوق است چراکه درب عقب بزرگ ساندرو باعث می‌شود بارگیری در آن به‌راحتی انجام شود و می‌توان از صندوق این خودرو برای بارهای مرتفع و بزرگ هم استفاده کرد.
با آنکه فضای صندوق عقب ساندرو بزرگ است اما چنانچه فضای بیشتری می‌خواهید، این خودرو با داشتن امکان تا شدن صندلی‌های عقب به نسبت 3/1 و 3/2 می‌تواند بخشی از فضای عقب را به فضای بار اختصاص دهد. ضمن آنکه با خواباندن کامل صندلی‌های عقب که به‌ راحتی هم انجام می‌شود حجم فضای بار به 1200 لیتر می‌رسد که حتی برای بارهای بزرگ نیز کاملا کافی است.
طراحان رنو همیشه ایده‌های بسیار خوبی برای فضاسازی داخلی در خودروها دارند و به همین دلیل در خودروهای این شرکت همیشه می‌توان در داخل کابین فضاهای زیادی را برای قراردادن اشیا ریز و درشت دید.
در ساندرو هم غیر از فضاهای در نظر گرفته شده روی درب‌ها و در کنسول میانی، یک جعبه داشبورد با حجم 8 لیتر تعبیه شده که فضای کافی برای قرار دادن اشیا و مدارک حتی در ابعاد بزرگ را دارد تا از این نظر راننده و سرنشینان خودرو احساس کمبود نداشته باشند.
در مجموع فضای داخلی ساندرو را می‌توان نمونه مناسبی از فضاسازی در کلاس خودروهای هاچ‌بک دانست که ضمن حفظ ابعاد بدنه توانسته فضای کافی را برای سرنشینان ایجاد کند و نیازی نیست برای حضور پنج سرنشین در خودرو، هیچ‌یک از آن‌ها از فضای خود کم کنند. ضمن آنکه صندوق بار بزرگ ساندرو قطعا در یک سفر می‌تواند یار بسیار خوبی باشد.

ایمنی
رنو که مدت‌ها است توجه ویژه‌ای به ایمنی محصولات تولیدی خود دارد هم‌اکنون نیز تعدادی از ایمن‌ترین خودروهای اروپا را عرضه می‌کند.
ایمنی برای رنو از یک آپشن به یک فلسفه در طراحی و مهندسی خودرو تبدیل شده و از این نظر می‌توان محصولات این شرکت را در میان برترین‌ها در بازار ایران دانست و ساندرو نیز از این همین رویه پیروی می‌کند. رنو ساندرو محصولی است که برای بازارهای بین‌المللی ازجمله بازارهای اروپایی طراحی شده و به همین دلیل رنو تمامی الزامات ایمنی اروپا را در زمان طراحی و ساخت آن در نظر گرفته تا این خودرو بتواند آزمون‌های سخت موسسات ایمنی را در سرتاسر جهان پشت سر بگذارد.
مهم‌ترین نکته در بحث ایمنی ساندرو، طراحی شاسی آن است. شاسی این خودرو که از فولاد با مقاومت بالا ساخته شده به‌خوبی می‌تواند در زمان تصادف ضربات را جذب و مستهلک کند و مانع از انتقال آن به سرنشینان شود و به این ترتیب در زمان تصادف، کابین سرنشینان بدون تغییر باقی می‌ماند و این یعنی آسیبی به سرنشینان وارد نمی‌شود.
علاوه بر این‌ها رنو ساندرو به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) مجهز است که مانع از قفل شدن چرخ‌ها در زمان ترمز گیری‌های شدید شده و امکان کنترل خودرو از سوی راننده را در این شرایط فراهم می‌کند. از سوی دیگر برای پشتیانی بیشتر، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز به‌صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب می‌شود که برحسب شرایط مختلف ازجمله وزن خودرو، فشار ترمزها را بین محور جلو و عقب تقسیم می‌کند تا به این ترتیب خودرو در زمان ترمز گیری، همواره تحت کنترل راننده باقی بماند.
علاوه بر این تجهیزات ایمنی، رنو ساندرو مجهز به ایربگ برای سرنشینان جلو نیز هست تا در صورت وقوع تصادف بتواند مانع از برخورد آن‌ها به‌فرمان و داشبورد شود ضمن آنکه ایربگ سرنشین را می‌توان برای نصب صندلی کودک خاموش کرد. پنج کمربند ایمنی در ساندرو نصب شده که کمربندهای جلو قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند تا سرنشینان با طول قامت‌های مختلف بتوانند به‌ صورت ایمن از آن‌ها استفاده کنند.
تمامی صندلی‌ها مجهز به پشت ‌سری است که نقش مهمی در کاهش آسیب به گردن سرنشینان در زمان تصادف از پشت دارد. درمجموع ایمنی «ساندرو» را می‌توان در سطح برترین‌ها در این کلاس در بازار ایران ارزیابی کرد و به این ترتیب رنو بار دیگر ثابت کرده است حفظ جان سرنشینان در زمان تصادف از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت در طراحی خودرو است.

با «ساندرو» در جاده
با روشن کردن موتور ساندرو اولین نکته‌ای که به آن پی خواهید برد بدون شک صدای بسیار کم موتور است که به لطف عایق‌کاری مناسب کابین و البته طراحی مناسب موتور به دست آمده.
این صدای کم تا دورهای موتور بالا هم ادامه دارد تا به این ترتیب در زمان حرکت هم آسایش سرنشینان مختل نشود. رنو محصولات پلتفرم X90 را برای بازارهایی طراحی کرده است که شرایط جاده‌ها در آن چندان مناسب نیست و هرچند محصولات این خانواده در اروپای غربی نیز عرضه می‌شوند، اما اصلی‌ترین بازار آن‌ها کشورهای اروپای شرقی و بازارهای خارج از اروپا است که از نظر وضعیت راه‌ها شبیه به جاده‌های ایران هستند.
با در نظر گرفتن این موضوع، سیستم تعلیق ساندرو به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند آسایش سرنشینان را تامین کند ضمن آنکه استهلاک پایینی نیز داشته باشد و همه این‌ها را می‌توان در زمان راندن ساندرو در جاده‌ها و شهر دید. سیستم تعلیق این خودرو به‌خوبی می‌تواند ناهمواری‌های مسیر را جذب کند و ضربه‌ای به کابین وارد نمی‌شود. ناهمواری‌های بزرگ‌تر و سرعت‌گیرها هم با آرامی پشت سر گذاشته می‌شوند تا از این نظر بتوان ساندرو را خودرویی راحت دانست.
«ساندرو» یک خودروی هاچ‌بک است و طبیعتا جوانان یکی از اصلی‌ترین گروه‌های خریدار آن خواهند بود و به این ترتیب باید بتواند توانایی‌های خود را در مانورها نیز حفظ کند.
"ساندرو" هرچند خودرویی اسپرت نیست اما در زمان مانورهای سریع و پیچیدن‌های تند کاملا گوش به‌فرمان راننده است و کمتر می‌توان آن را از مسیر منحرف کرد ضمن آنکه سیستم تعلیق آن به‌خوبی توانسته قابلیت‌های پایداری و راحتی را در این کلاس با یکدیگر ترکیب کند تا از این نظر ساندرو بتواند نظر جوانان و خانواده‌ها را بطور همزمان جلب کند.
توانایی حرکتی خودرو مناسب است و موتور هم به‌خوبی دور می‌گیرد ضمن آنکه روند شتاب گیری آن سریع است و در ترافیک‌های شهری به‌راحتی می‌تواند از رقبایش سریع‌تر براند. علاوه بر این، ساندرو در جاده‌های کوهستانی هم به‌خوبی خود را نشان می‌دهد، جایی که گشتاور موتور در ترکیب با ضرایب دنده باعث می‌شود ساندرو به‌خوبی و باوجود سرنشینان پیش برود و کمتر نیاز به تعویض دنده پیدا کند.
در ترافیک شهری راننده قطعا از ساندرو راضی خواهد بود. میزان دید به محیط اطراف در ساندرو خوب است و کاملا می‌توان گوشه‌های خودرو را دید ضمن آنکه در شهر، فرمان نرم ساندرو برای راحتی بیشتر به کمک راننده می‌آید. در ترافیک‌های شهری، گیربکس اتوماتیک گزینه ایده آلی است که راننده را از درگیری با کلاچ و دنده‌ها بی‌نیاز می‌کند اما گیربکس دستی هم در این بخش عملکرد خوبی دارد و تعویض نرم دنده‌ها و البته کلاچ ساندرو باعث می‌شود راننده مشکلی با ترافیک نداشته باشد.
در جاده‌ها و زمان سبقت‌گیری هم به‌خوبی می‌توان از توان ساندرو بهره برد و اینجاست که قابلیت تعویض دستی دنده‌ها در گیربکس اتوماتیک به‌خوبی خود را نشان می‌دهد و هر زمان که نیاز باشد راننده می‌تواند کنترل تعویض دنده‌ها را به دست بگیرد.
صداهای اضافی همچون صدای باد و صدای تایرها در زمان حرکت در جاده‌ها کمتر شنیده می‌شود و این مسئله موجب ایجاد کابینی آرام برای سرنشینان خواهد شد ضمن آنکه سرنشینان و به‌ویژه سه سرنشین عقب با داشتن فضای سر و فضای پای کافی قطعا از فضای داخلی ساندرو راضی خواهند بود به گونه ایی که حتی افراد بلندقامت نیز برای نشستن درون این خودرو با مشکل مواجه نخواهند شد.

امکانات رفاهی
وقتی صحبت از یک خودروی هاچ‌بک با پسوند اقتصادی می‌شود به هیچ عنوان نباید امکانات آن را دست کم گرفت چراکه رنو آپشن‌های زیادی را به‌صورت استاندارد بر روی ساندرو نصب کرده است تا خریداران کمبودی احساس نکنند.
غیر از گیربکس اتوماتیک که قطعا برای ترافیک شهرهای شلوغ ایران آپشنی بی‌نظیر است، تجهیزات رفاهی کاملی به‌صورت استاندارد بر روی ساندرو در نظر گرفته شده است. ضمن آنکه رنو در تمامی مدل‌های ساندرو بدون توجه به سطح آپشن، امکانات ایمنی یکسانی را عرضه می‌کند.
هر چهار شیشه ساندرو مجهز به بالابر برقی است و راننده امکان تنظیم برقی آیینه‌ها را نیز دارد. سیستم صوتی این خودرو مجهز به چهار بلندگو است و علاوه بر پخش CD، می‌تواند فایل‌های صوتی را از USB نیز بخواند و فرمت mp3 را هم پشتیبانی می‌کند.
"ساندرو" به ‌طور استاندارد به کامپیوتر سفر مجهز شده است. نمایشگر این سیستم در بین نشان‌دهنده‌های سرعت و دور موتور و پیش روی راننده قرار دارد که علاوه بر نمایش زمان، دمای آب و میزان سوخت، می‌تواند اطلاعاتی همچون مسافت کل، مسافت جزءبه‌جزء، میزان سوخت مصرف شده، میانگین مصرف سوخت، کیلومتر باقیمانده تا اتمام سوخت و سرعت میانگین را نیز در اختیار راننده قرار دهد.
چراغ‌های مه شکن به‌صورت استاندارد بر روی ساندرو نصب می‌شود تا توانایی دید اطراف برای راننده در آب و هوای نامناسب افزایش پیدا کند ضمن آنکه باعث بهتر دیده شدن خودرو نیز می‌شود. گرم‌کن شیشه و برف‌پاک‌کن هم در عقب خودرو نصب شده که در آب و هوای مرطوب و سرد می‌تواند کمک بزرگی باشد.
برای افزایش ایمنی خودرو در مقابل سرقت، ساندرو مجهز به ایموبلایزر است و قفل درب‌های آن از طریق ریموت کنترل باز می‌شود. در نورپردازی داخل کابین رنو علاوه بر نصب چراغ سقف مرکزی، چراغ مطالعه نیز تعبیه شده است ضمن آنکه محفظه بار و جعبه داشبورد هم چراغ‌هایی برای روشنایی دارند.

کدام ساندرو مناسب شما است؟
بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، رنو ساندرو قرار است در دو تیپ به بازار عرضه شود.
هر دو تیپ از امکانات رفاهی و ایمنی کامل بهره می‌برند و اصلی‌ترین تفاوت میان آن‌ها در نوع گیربکس مورد استفاده است. در مدل‌های پایه از گیربکس پنج سرعته دستی بهره گرفته شده است.
در این تیپ، قاب آیینه‌ها و دستگیره و ضربه‌گیر درب‌ها به رنگ مشکی است. در تیپ بالاتر که نمونه‌های کامل ساندرو است، گیربکس از نوع اتوماتیک است و آیینه‌ها، دستگیره‌ها و ضربه‌گیرها همرنگ بدنه هستند . ضمن آنکه در این تیپ امکان تنظیم ارتفاع فرمان هم وجود دارد.
غیر از این‌ها، هر دو تیپ "ساندرو" به امکانات ایمنی و رفاهی کامل مجهز خواهند بود تا عملا خریداران این خودرو بدون توجه به تیپ خودروی خریداری شده، دغدغه‌ای در زمینه ایمنی و آسایش نداشته باشند و تنها با توجه به رنگ موردنظر خود و البته گیربکسی که به آن نیاز دارند، ساندروی خود را انتخاب کنند.

کد خبر 49937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    1 0
    آیا این آگهی تبلیغاتی شرکت رنو بود؟ ما که بیش از سه سال تندر 90 داشتیم شاهد مزایایی به این شدت نبودیم!!
  • ماشین باز ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    3 0
    سلام انطور که گفته شد فرمان آن نرم وهیدرولیک است اینطور نیست من ساندرو دارم وفرمان آن خیلی سفته
  • منتقد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    4 0
    آخه دیگه چراغ سقف مرکزی و چراغ مطالعه و شیشه برقی هم جزو امکاناته؟ امکانات کاملا اولیه است و در حد قیمت این ماشین نیست.