15 پیشنهاد برای ساماندهی واردات خودرو

پرشین خودرو: در پی افزایش اختلاف نظرها بر سر اجرای طرح شناسنامه دار کردن واردات خودرو، انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با ارایه 15 پیشنهاد، راهکارهایی را برای ساماندهی واردات خودرو مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، میثم رضایی رییس این انجمن با اشاره به اینکه پیشنهادات ذیل بر اساس چالش های موجود در بازار خودرو های وارداتی ارایه شده است، افزود: طی سال های اخیر به دلیل نابسامانی این بخش بیش از پنج هزار نفر مالباخته و متضرر شده اند که در مجموع رقمی بالغ بر 800 میلیارد تومان را شامل می شود.
وی گفت: به همین منظور این انجمن پیشنهاداتی را به دهها نهاد و سازمان ذی ربط ارایه کرده ولی تا کنون پاسخ مثبتی دریافت نشده است.
به گزارش «پرشین خودرو»، پیشنهادات انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو به این سازمان ها از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرح ذیل است:
1- احراز کامل هویت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت واردکننده خودرو
2- دریافت گواهی سوء پیشینه از (مدیرعامل و اعضای هیات مدیره) شرکت واردکننده
3- دریافت و مطالعه کلیه مدارک ثبتی شرکت وارد کننده (لزوما در خصوص واردات خودرو باشد)
4- ارایه کارت بازرگانی معتبر از شرکت و یا شخص مدیرعامل شرکت - در خصوص واردات- اخذ استعلام از وزارت بازرگانی جهت صحت و سلامت کارت به همراه سابقه واردات کارت
5- مدارک واردات قبلی شرکت که نشان دهنده واردات خودرو باشد (کاردکس های صادره قبلی خودروها- پروانه گمرکی)
6- بررسی اموال و دارایی های شرکت واردکننده (اعتبار سنجی)
7- دریافت مفاص حساب دارایی شرکت واردکننده
8- دریافت اسناد حسابرسی شده با تاییدیه از جامعه حسابداران رسمی
9- نبود بدهی بانکی معوقه در سیستم بانک مرکزی شرکت واردکننده
10- نداشتن هر گونه چک برگشتی از شرکت و اعضای هیات مدیره
11- دریافت وثائق و تعهدات لازم از شرکت واردکننده- وثائق ملکی لازم جهت بروز هر گونه حادثه ای از قبیل ورشکستگی و سایر مواردی که ممکن است مشتریان را تحت الشعاع قرار دهد.
12- بررسی سوابق تحصیلی مدیران شرکت در امور بازرگانی و تخصص واردات و فروش خودرو
13- بازدید دوره ای انجمن از شرکت ها- حداقل ماهی 3 بار جهت بررسی وضعیت رضایتمندی مشتریان- و یا عدم رضایمندی مشتریان و نظارت بر نحوه فعالیت
14- بازدید از خودروهای موجود شرکت واردکننده – که رسما به واردات آنها اقدام کرده است.
15- بررسی آپشن های خودرو از حیث نسبی بودن آپشن های حساس از قبیل اضافه کردن ایربگ سنسور و دیگر موارد فنی و گران فروشی و سایر مواردی که حقوق مشتری را تضعیف می کند.
این انجمن اعتقاد دارد که موارد فوق می تواند از ابتدایی ترین آیتم های یک شرکت معتبر باشد تا با داشتن موارد فوق به نشر آگهی فروش خودرو اقدام کند. لذا موارد فوق و دیگر موارد تخصصی اشاره نشده همگی می تواند احراز یک شرکت معتبر را مشخص کند تا مردم با خیالی آسوده اقدام به خرید و یا پیش خرید خودرو کنند و اتفاقاتی دیگر در خصوص کلاهبرداری در کشور عزیزمان تکرار نشود. لذا نقش کمیته در بررسی آیتم های فوق و دیگر آیتم های پیشنهادی بسیار موثر و بازدارنده از هر گونه سوء استفاده خواهد بود.

کد خبر 50223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha