کد خبر 50390
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
قطعه‌سازان قزوینی در آستانه تعطیلی

پرشین خودرو: عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس،با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات معوقه کارگران صنعت قطعه ساز، تصریح کرد: با توجه به افزایش بدهی خودروسازان داخلی به شرکت های قطعه ساز، این مراکز به خاطر مشکلات مالی قادر به پرداخت مطالبات کارگران خود نیستند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خانه ملت، داوود محمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود با تاکید بر پرداخت مطالبات معوقه کارگران شرکت‌های قطعه ساز،گفت: از وزارت صنعت،معدن و تجارت تقاضا داریم اقدامات لازم را برای حل مشکلات این قشر در دستورکار خود قرار دهند.

ایجاد امنیت شغلی و پرداخت به موقع مطالبات نیازهای اساسی کارگران

نماینده مردم قزوین درمجلس شورای اسلامی، توجه به معیشت کارگران را ضروری خواند وافزود: ایجاد امنیت شغلی و پرداخت به موقع مطالبات از نیازهای اساسی کارگران است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت حفظ مشاغل موجود در کنار ایجاد فرصت‌های شغلی جدید

این نماینده مردم درمجلس نهم،بر ضرورت حفظ مشاغل موجود تاکید وتصریح کرد: با توجه به سونامی بیکاری در کشور حفظ و تثبیت مشاغل موجود در کنار ایجاد فرصت های شغلی جدید در کشور ضروری بوده و باید بر تحقق آن تاکید کرد.

محمدی با انتقاد ازعدم پرداخت مطالبات معوقه کارگران صنعت قطعه‌ساز، یادآور شد: بدهی طولانی مدت خودروسازان داخلی به قطعه سازان موجب شده تعداد زیادی از این مراکز به خاطر عدم پرداخت مطالبات معوقه کارگران خود در آستانه تعطیلی قرار گیرند.

تاخیر 3 الی 5 ماهه در پرداخت مطالبات کارگران شرکت‌های قطعه‌ساز استان قزوین

وی با اشاره به تاخیر 3 الی 5 ماهه در پرداخت مطالبات کارگران شرکت‌های قطعه ساز بر ضرورت هرچه سریع‌تر پرداخت معوقات آنها تاکید کرد.

وی با تاکید بر پرداخت مطالبات معوقه کارگران صنایع قطعه ساز در استان قزوین،‌ گفت:‌ 120 شرکت قطعه ساز در استان قزوین وجود دارد که حدود 15 هزار کارگر در آنها مشغول به کار هستند در حالیکه به خطر عدم پرداخت مطالبات شرکت های قطعه ساز از سوی خودروسازان داخلی،‌ این مراکز برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود دچار مشکل شده اند و تعداد زیادی از این مراکز در آستانه تعطیلی قرار دارند لذا از وزارت صنعت، معدن و تجارت تقاضا داریم این موضوع را بررسی و مشکلات این صنایع را رفع کند تا کارگران متضرر نشوند.

نماینده مردم قزوین درمجلس شورای اسلامی،افزود: البته در دیداری که با وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس داشتیم،وی قول همکاری دادند که هرچه زودتر بخشی از مطالبات قطعه سازان استان قزوین را پرداخت کنند که این شرکت ها بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

عضوهیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، توجه ویژه به کارگران،‌ پرداخت سریع حقوق و مزایا،‌ایجاد امنیت شغلی و ارائه تسهیلات ویژه به کارگران را در راستای بهبود وضعیت آنها مهم عنوان کرد.

کد خبر 50390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha