کد خبر 50514
۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
تعداد خودروهای دپوشده چقدر است؟

پرشین خودرو: درحالی 4 وزیر پیش از این در نامه به رئیس جمهور از دپوی 100 هزار خودرو در انبارها خبر داده بودند که محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان دیشب با تکذیب این آمار گفت: تنها 6 هزار خودروی اضافی دپو شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نجفی منش با اعلام اینکه تسهیلات 25 میلیونی خودرو شامل تمام خودروهای ساخت داخل می شود گفت : انتظار مردم و خودرو سازان از دولت این است که در ارائه این تسهیلات تاخیر نکنند. وی ابراز امیدواری کرد، ارائه این تسهیلات مورد استقبال مردم و رونق تولید خودروی داخلی شود و گفت : بهترین حالت آن است که دولت تسهیلات با بهره کمتر را به خودروسازان و مردم عرضه کند . نجفی منش با بیان اینکه بانکها پارسال 150 هزار میلیارد تومان به سپرده ها سود دادند گفت : این دادن آدرس غلط به سپرده هاست . وی افزود : هر چقدر سود تسهیلات ارائه شده پایین تر باشد گردش اقتصادی بهتری در تولید خودرو وجود خواهد داشت . نماینده صنعت خودرو با رد برخی خبرها مبنی بر انباشت خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی در انبارها گفت: ایران خودرو 32 هزار خودرو در سیکل تامین دارد و تنها 6 هزار خودرو اضافه وجود دارد . وی افزود : سایپا هم هیچ گونه خودرو اضافه ای ندارد و حتی از تحویل سفارش ها عقب هستند . نجفی منش افزود : رکود صرفا در بحث خودرو نیست بلکه در مسکن ، سیمان ، فولاد و لوازم خانگی هم این مشکلات وجود دارد . وی انتظارات مردم درباره کیفیت و قیمت مناسب خودرو را طولانی مدت و به حق دانست و گفت : هر سال چند مدل خودروی جدید به بازار می آید تا تنوع عرضه دربازار حفظ شود . نماینده صنعت خودرو تصریح کرد : اگر صنعت خودرو را به حال خود بگذارند و دولت تنها نظارت کند و نه دخالت اوضاع تولید خودرو تغییر خواهد کرد . نجفی منش با تاکید بر اینکه تولید کنندگان داخلی قادر به تولید خودروی با کیفیت هستند افزود : طبیعی است که عرضه مدل های جدید خودرو گرانتر از مدل های قدیمی تر باشد . وی با بیان اینکه میانگین عمر خودرو در خارج از کشور 10 سال افزود : میانگین عمر خودروهای داخلی 15 تا 20 سال است . نجفی منش گفت : امسال برای ورود 200 هزار خودروی جدید برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده برنامه ریزی شده است . منبع: تسنیم
کد خبر 50514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یزدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    7 0
    فقط خودروسازان منتظر وام هستند.
  • پیام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    7 0
    این سیاستها غلط و خنده دارن!!! آخه مسلمون، مردم از دست این ماشینای مسخره خسته شده ن!! آقا بازار این محصولات و برد اقتصادیشون تموم شده!!! یکی این حرف ساده رو بفهمه!