سازمان تامین اجتماعی به یاری قطعه سازان بیاید

پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: باید سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری کارگران را بپردازد چون در حال حاضر قطعه سازان از پسِ دادن حقوق به کارگران خود «عاجز» مانده اند.

فضل الله جمالو در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: از سالهای گذشته تولید کنندگان به ازای هر کارگر 3 درصد بیمه کارگری می پردازند. تصور می کنم هم اینک زمان آن فرا رسیده که بیمه تامین اجتماعی به نوعی آن پول های گرفته شده را هزینه کند و به کارگران حقوق دهد. وی ادامه داد: این طبیعی است که وقتی تولید کننده ای نمی تواند حقوق سر برج کارگر را بپردازد آن را اخراج کند. وقتی کارگران اخراج شوند تولید هم از رونق می افتد و افت تولید به وجود می آید که این عامل در نهایت موجب تعطیلی واحد تولیدی می شود. پس نتیجه می گیریم سر بزنگاه همین الان است که تامین اجتماعی با دارایی های فراوانی که دارد به فریاد صنعت قطعه سازی برسد تا دوران گذار از این وضعیت بغرنج به پایان برسد. وی با اشاره به حمایت نکردن از کارگران در دوران فعلی توسط تولیدکنندگان عنوان کرد: در شرایط فعلی اخراج کارکنان و تعطیلی کارخانه ها از هرجهت متضرر شدن همه دست اندرکاران این صنعت را منجر خواهد شد چرا که اگر وضعیت تولید بهبود یابد جمع کردن این نیروها کاری بس دشوار است که احتمالا هزینه های بالاتری هم نسبت به گذشته می طلبد. جمالو ادامه داد: اینک قطعه سازان تمام سرمایه خود را تبدیل به قطعه کرده اند و با توجه به رکود فعلی این قطعات فعلا به فروش نرسیده است اما با توجه به اینکه احتمال تغییر شرایط به سمت رونق وجود دارد اگر قرار باشد کاری برای این صنعت انجام دهیم آن زمان همین الان است. وی در پایان با اشاره به کمک کردن به کارگران صنعت خودرو خاطر نشان کرد: با همکاری سازمان تامین اجتماعی، وزارت رفاه و وزرات صنعت اگر مشکل حقوق کارگران حل شود قدر مسلم بخش اعظمی از مشکلات تولید کنندگان قطعه در کشور حل خواهد شد.
کد خبر 50659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توانایی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    1 0
    با سلام من خودرم در یک شرکت بزرگ قطعه سازی که برای ایران خودرو و سایپا قطعه می زد، کار می کردم. اما به دلیل باند و باند بازی که در این کارخانجات بود من بیرون آمدم!(شرایط کار کردن را برای من سخت کردن، با توجه به سابقه 13 سال) تجربه من نشان میدهد که تمام کارهای ما سیاسی بازیه و ما ایرانی ها بدرد تولید نمی خوریم و فقط فلان جنس خراب رو ارسال کنیم با فلان قیمت و اون جنس های که برگشت خورده را دوباره تمیز کنیم و با ردیابی جدید ارسال گردد!!!! حرف های زیادی برای گفتن دارم و امیدوارم که این صنعت به فرجام نرسد!