طرح زوج‌وفرد ناکارآمد است

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضروت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح کاهش آلایندگی هوای تهران، گفت: اجرایی شدن طرح (LEZ) بدون توجه به زیرساخت ها تاثیر چندانی در کاهش آلودگی هوای تهران نخواهد داشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، عبدالرضا عزیزی  طرح کاهش آلایندگی هوای تهران (LEZ)را مثبت ارزیابی کرد وافزود: برای کاهش آلودگی هوای تهران و روان شدن ترافیک، مسئولان ذی ربط ابتدا باید زیرساخت‌ها را برای بهتر اجرایی شدن طرح مذکور فراهم کنند زیرا اجرایی شدن طرح ها بدون توجه به زیرساخت ها تاثیر چندانی در کاهش آلودگی هوای تهران نخواهد داشت.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرایط لازم برای اجرایی شدن طرح (LEZ) آماده نیست، تصریح کرد: در شرایط فعلی با کمبود وسائط حمل ونقل عمومی برای خدمات رسانی به شهروندان مواجه هستیم اگر این طرح در قسمت هایی از کلانشهر تهران اجرایی شود شهروندان متضرر خواهند شد؛ البته برخی از خودروهای موجود در کلانشهر تهران نیز فاقد شرایط لازم برای اجرایی شدن این طرح هستند.

وی، با تاکید بر اینکه کلانشهر تهران ظرفیت و گنجایش خودروهای موجود را ندارد، افزود: اگر در زمینه کاهش حجم تردد خودرو و موتورسیلکت ها در پایتخت اقدامات اجرایی موثری انجام نشود در آینده ای نزدیک با مشکل شدید ترافیکی در این شهر مواجه می شویم که در همین راستا لازم است دولت با کاهش حجم خودروها،‌ اصلاح ساختار حمل و نقل عمومی و گسترش حمل و نقل پاک مانند مترو ترافیک و آلودگی هوا را کاهش دهد.

عزیزی با بیان اینکه برای گسترش وسایل حمل ونقل عمومی دولت باید بدهی خود را به شهرداری پرداخت کند، تاکید کرد: متاسفانه دولت قبل سهم خود را به شهرداری پرداخت نکرد و دولت فعلی نیز فقط 30 درصد از سهم خود را پرداخت کرده، در حالی که در راستای بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران ضروری است دولت بدهی خود را هر چه سریعتر به شهرداری بپردازد تا راحت‌تر بتوان به سمت اجرایی شدن طرح کاهش آلایندگی هوای تهران گام برداریم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: بهتر است مسئولان ذی‌ربط برای بهتر اجرایی شدن طرح کاهش آلایندگی هوای تهران به فاکتورهایی مانند کیفیت سوخت وخودرو،‌ از رده خارج کردن خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده و کاهش حجم خودروها و گسترش حمل ونقل عمومی توجه جدی داشته باشند.


ضرورت از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های بنزینی

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی،‌ طرح زوج و فرد را در راستای کاهش آلودگی هوای تهران ناکارآمد دانست و گفت:‌ متاسفانه در طی سالهای گذشته طرح های مختلفی به صورت غیرکارشناسانه برای کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران از سوی مسئولان ارائه شد بدون اینکه نظارت درستی بر آنها صورت گرفته یا به صورت کامل اجرا شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های بنزینی را در راستای کاهش آلایندگی هوای تهران موثر خواند وگفت: به خاطر اینکه موتورسیکلت‌های بنزینی نقش مهمی را در افزایش آلودگی پایتخت دارند بهتر است موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های بنزینی شوند.

 

منبع: خانه ملت

کد خبر 50687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha