کد خبر 50718
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
موتورهای آلمانی روی خودروهای ایرانی

پرشین خودرو: وزیر صنعت، با بیان اینکه به دنبال تولید 3 میلیون خودرو در سال هستیم، خطاب به مقامات آلمانی گفت:‌ ما اتوبوس و کامیون‌هایی را تحت لیسانس بنز، اسکانیا، ولوو و ... تولید می‌کنیم ، می توانیم به جای آن از موتورهای شما به شرط تولید در ایران استفاده کنیم.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت زاده در نشست مشترک با وزیر اقتصاد،‌ رسانه انرژی و فناوری ایالت باواریای آلمان و معاون نخست وزیر این ایالت و هیأت همراه اظهار داشت: ایران علاقمند است که روابط خود را با شرکت‌های آلمانی گسترش دهد و در این زمینه اهداف استراتژیک و بلند مدتی را در نظر داریم. وی افزود: اغلب صنایع ما در گذشته بر پایه تکنولوژی آلمانی بنا شده است و سیاست هایی که ما برای توسعه صنعتی کشور در نظر گرفتیم سرمایه گذاری مشترک با سرمایه گذاران خارجی است. این مقام مسئول اضافه کرد: از سویی علاقمندیم سهمی از بازار منطقه‌ای شما نیز داشته باشیم چرا که اکنون می توانید ایران را مرکز فعالیتهای صنعتی، معدنی و تجاری به حساب بیاورید. نعمت زاده تصریح کرد: علی‌رغم سختی هایی که در دوران جنگ تحمیلی داشتیم و یا تحریم‌هایی که تا چند وقت اخیر بر ما تحمیل شده بود نشان دادیم که خواهان صلح و همکاری هستیم. وی با اشاره به مزیت‌های اقلیمی و طبیعی کشورمان و زمینه های همکاری با آلمان گفت: صنایع برق و انرژی، صنایع پیشرفته، الکترونیک،‌ تجهیزات پزشکی، خودروی سبک و سنگین و تجاری و اتوبوس و موتورهای دیزلی، صنایع فولاد و قطعات، لاستیک خودرو، انرژی های تجدید پذیر و صنایع غذایی از جمله زمینه های همکاری است. نعمت زاده اظهار کرد: ما همچنین علاقمندیم که در زمینه سرمایه گذاری در ایجاد فروشگاه‌های زنجیره ای و صنایع متوسط و کوچک و خوشه های صنعتی همکاری مشترک داشته باشیم. وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه برنامه ما رسیدن به تولید 3 میلیون خودرو در سال است، گفت:‌ ما اتوبوس و کامیون‌ها را تحت لیسانس مرسدس بنز، اسکانیا، ولوو و ... تولید می کنیم و می توانیم برای همه اینها از موتورهای شما استفاده کنیم به شرطی که در ایران تولید شود. وی افزود : در حال حاضر به ساخت اتوبوس‌های شهری با موتور پایه گاز سوز نیازمندیم. وی در ادامه ایجاد دولت الکترونیک را از پروژه های جدی کشور برشمرد و گفت : بخشی از این برنامه مربوط به وزارتخانه ما و بخشی مربوط به وزارت ICT است. صنایع فولاد سرمایه گذاری و طراحی و ساخت تجهیزاتی مثل کوره ها، خطوط ذوب و ... از دیگر زمینه های همکاری بود که نعمت زاده بدان اشاره کرد. وی با اشاره به ظرفیت 24 میلیون تنی تولید فولاد کشور گفت: می خواهیم این رقم را به 55 میلیون تن در سال برسانیم و ظرفیت تولید آلومینیوم هم 450 هزار تن است که می‌خواهیم ظرف 10 سال آینده به 1.5 میلیون تن برسد. در این نشست همچنین ایلزه ایگنر وزیر اقتصاد،‌ رسانه، انرژی و فناوری ایالت باواریای آلمان با ابراز علاقمندی کشورش برای همکاری تجاری با ایران گفت: می خواهیم که سرمایه گذاری بلند مدتی را انجام دهیم و برای سرمایه گذاری ثبات حقوقی نقش مهمی ایفا می کند. وی افزود: ما در بخش صنعت بسیار قوی هستیم و در زمینه دیجیتال هم شروع به فعالیت کرده ایم و مرکز پژوهش‌های صنایع دیجیتال ما در حال راه اندازی است. در این نشست نمایندگانی از شرکت‌های صنعتی آلمانی به تشریح فعالیت‌های خود و زمینه های همکاری با ایران پرداختند.
کد خبر 50718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    مثلا موتور x6 روی سمند البته روا هم بد نیست بعنی حاضر نیستند دست از سر این صنعت بردارند حاضرن به خاطر پول هر حرف بی ربطی را بزنند المان شاید در حد ساخت یک قطعه به شما پروژه بده ولی اینکه بخواد موتور بده و برندشو خراب کنه بعید می دونم در ضمن المانها برای مملکت و اقتصادشون که به زحمت تا اینجا رسیده ارزش قالند بیاد بده تو خرابش کنی