تویوتا فعلا برنامه ای برای تولید لکسوس در چین ندارد

پرشین خودرو: شرکت تویوتا ژاپن به رغم تحمیل مبلغ زیادی برای ورود خودروهایش به چین، همچنان به تولید خود در ژاپن ادامه می دهد و تصمیمی برای تولید در این کشور ندارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، تاکاشی یاماموتو (Takashi Yamamoto) معاون ارشد اجرایی لکسوس اینترنشنال، با بیان این مطلب گفت: ریسک کیفیتی زیادی برای تولید در چین وجود دارد. شاید زمانی که این مشکل حل شد تولید بومی در چین آغاز شود. شاید این امر چند دهه دیگر محقق شود.
در مقابل، بزرگ ترین رقبای لکسوس یعنی بی.ام.و، مرسدس و آئودی همگی خودروهایشان را به صورت بومی در چین تولید می کنند که این امر به قیمت پایین تر مدل های آن ها در مقایسه با خودروهای لکسوس کمک کرده است.
این دیدگاه که خودروهای ساخت چین کیفیت خوبی ندارد برخلاف تحقیقات اخیر است که نشان می دهد خودروهای ساخت چین از نظر کیفیتی رشد کرده است.
از طرف دیگر، لکسوس همیشه کیفیت را الگوی خود قرار داده و کارخانه های تولیدی ژاپنی خود را بخشی از این الگو می داند. تنها دو کارخانه لکسوس خارج از ژاپن وجود دارد که یکی کارخانه تازه تاسیس Kentucky برای ساخت سدان ES و دیگری کارخانه ای در اونتاریو برای تولید کراس اوورRX است.
لکسوس اعلام کرده تجربه ناکافی چین در ساخت خودرو گواهی بر کیفیت بسیار پایین است.
از طرف دیگر، این خودروساز رشدی در سطح رقبایش را در چین تجربه نکرده است چرا که خودروهایش به خاطر مالیات واردات بسیار گران تر هستند.
برای مشاهده محصولات تویوتا و قیمت لکسوس در ایران اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 50811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha