کمپین نخریدن خودرو راه خود را گم کرده بود

پرشین خودرو: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص کمپین «نه به خرید خودروی صفر» گفت: این کمپین راه و جهت خود را گم کرده است در صورتی که باید توجه خود را به خریدن خودروهای کمتر آسیب‌ده معطوف کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی ربیعی صبح امروز ( یکشنبه) در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی گفت: بهتر است به جای کمپینی که برای فشار به نخریدن خودرو ایجاد شده کمپینی ایجاد شود که در راستای افزایش ایمنی خودرو حفاظت از سرنشیننان خودرو، خودروهای کم خطرترباشد.

ربیعی افزود: امسال سال ایمنی کودکان نامگذاری شده باید درحوزه کودکان اقدامات جدی صورت بگیرد تا این عزیزان فرصتی برای زندگی کردن و لذت از زندگی داشته باشند.

وزیر رفاه اجتماعی گفت: در صورت وقوع حادثه هم خود فرد و هم خانواده وی آسیب می بینند متاسفانه جامعه ما با یک مصیبت فرهنگی مواجه است که بی توجهی و نادیده گرفتن سلاح های خاموش و کسانی است که کمتر دیده می شود در حالی که باید به کودکان بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: درخصوص ساماندهی سوانح رانندگی سازمان بهزیستی به عنوان زیر مجموعه وزارت کار باید در سه مرحله پیش از اتفاق و اتفاق و پس از اتفاق که نیاز به برنامه ریزی دارد وارد شود.

ربیعی گفت: باید بخشی از خدمات بهزیستی به بحث معلولیت معطوف شود انتظار می رود این امر با تقویت مباحث بیمه و تضمین زندگی آسیب دیدگان حوادث رانندگی بتواند شرایطی را محیا کند که افراد زندگی راحتری پس از حادثه تجربه کنند.

وی افزود: آمار نشان می دهد 90درصد آسیب دیدگان جزء اقشار کم درآمد هستند که این مسئله به رابطه فقر و تصادفات اشاره دارد همچنین 25 درصد تلفات جاده ای ایران مربوط به موتور سیکلت است که 60درصد آن منجربه مرگ می شود.

بیشترین سوانح رانندگی در کدام استان است؟

وزیر رفاه اشاره کرد: براساس آمار استانهای لرستان سیستان و بلوچستان و چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به عنوان استانهای محروم کشور بیشترین حوادث رانندگی را دارند که این مسئله ناشی از کیفیت جاده ها نوع خودرو و در نهایت بحث فرهنگی و اجتماعی در رانندگی است.

وی افزود: باید بخشی از مسائل حوادث رانندگی به مسائل انسانی معطوف شود و از آن ترسیم درستی انجام بگیرد و به این ترتیب احترام در رانندگی باید احیاء شود چرا که سبکها و پرخاشگریها در زندگی در رانندگی پدیدار می شود رفتارها در راننندگی ناشی از تربیت های نادرست و فقر فرهنگی در رفتار ها است و نیاز به مطالعه رفتارها دارد.

ربیعی افزود: دولت به تنهایی نمی تواند در ساماندهی سوانح رانندگی ایفای نقش کند و حل این معضل باید با محوریت جامعه یا خانواده انجام بگیرد تا جنبش اجتماعی شکل بگیرد تا این خود آزاری ساختاری از بین رفته و مردم بتوانند برای زندگی بهتر به یکدیگر کمک کنند.

منبع: میزان

کد خبر 50983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha