8 عامل موثر در تصادفات رانندگی

پرشین خودرو: مدیرکل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا گفت: به منظور اطلاع رسانی و آگاه سازی رانندگان از وضعیت جاده های کشور، باید رادیویی به صورت محلی و مداربسته در جاده ها راه اندازی شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، علیرضا حمیدی فرد روز سه شنبه طی سخنانی در کمیته پیشگیری های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: باید با نصب این رادیو در جاده ها، رانندگان را از وضعیت آب و هوایی و وضعیت جاده ها آگاه کرد تا دیگر شاهد افزایش تصادفات در کشور نباشیم و روز به روز کاهش تصادفات و فوت های ناشی از حوادث رانندگی را در کشور داشته باشیم.
وی رادیو سفر برای اطلاع رسانی از وضعیت جاده ها نیز به عنوان یک ضرورت است، ادامه داد: برای کاهش آمار تصادفات در بعد انسانی نیاز به ارائه آموزش است.
وی تصریح کرد: اما در بخش خودرو باید امتیازبندی از نوع خودروها صورت گیرد تا با اطلاع رسانی از وضعیت آب و هوایی و در شرایط کنونی وضعیت مه گرفتگی و لغزندگی جاده به اطلاع آنان رسانده شود و آنان براساس نوع ماشین خود احتیاط لازم را انجام دهند تا منجر به بروز تصادف نشود.
حمیدی فرد افزود: ما متاسفانه همان سرعتی را که برای خودروی پراید در نظر گرفته ایم برای خودروهای بی ام و نیز لحاظ کرده ایم در صورتی که خودروهای بی ام و احتمال بروز مشکل برای سرنشینان آنها بسیار کم است اما برای پراید حتما جنازه سرنشین را تحویل می گیریم.
وی گفت: وضعیت ماشین و انسان قصه جالبی است اما انسان در همه جوامع بر خودرو اشرافیت دارد اگرچه خودروهای گران قیمت در تهران وجود دارد اما این موضوعات نیز بازدارنده تصادفات نیست و باید در خصوص حوادق رانندگی تصمیم گیری جدی صورت گیرد.
حمیدی فرد ادامه داد: اگر وزارتخانه ها و متولیان این امر کوتاهی در خصوص تصادفات داشته باشند باید با آنها نیز برخورد قانونی از سوی مسئولان ذیربط شود.

** برخی خودروهای داخلی ایمن لازم را ندارند

دبیر کمیته پیشگیری های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در حال حاضر برخی از خودروهای داخلی و وارداتی به کشورمان ایمنی لازم را ندارند و یکی از دلایل اصلی تصادفات نیز همین موضوع است.
سرهنگ محمد مستخدمین حسینی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای کاهش تصادفات در کشور انجام شده است، ادامه داد: موضوع ترافیک به عنوان یکی از موضوعات مهم در ارتباط با نظم اجتماعی است.
وی تصریح کرد: قانون جدید راهنمایی و رانندگی در سال ۸۹ و پس از گذشت ۴۰ سال از قانون سابق به تصویب رسید اما همچنان با چالش هایی بر سر راه موضوع ترافیک از جمله ایمن نبودن برخی خودروهای داخلی و وارداتی، عدم استاندارد برخی راه ها، نبود پارکینگ مواجه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما شاهد موفقیت هایی در این زمینه هستیم.


** هشت عامل موثر در تصادفات رانندگی

رئیس کمیته پیشگیری های اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه نیز گفت: هشت عامل راننده، سرنشینان، جاده، خودرو، پلیس، درمان و اورژانس، ضعف یا قوت قانون و تصمیمات قضایی به عنوان عوامل موثر در تصادفات رانندگی درکشورمان است.
سردار مهدی معصوم بیگی افزود: از آنجا که برخی از تصادفات منجر به موضوعات امنیتی و انتظامی می شود مانند بستن جاده پس از تصادف عابر پیاده، که به همین دلیل این کمیته تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: ما باید نظارت موثر بر کسانی که واجد شرایط صدور گواهینامه هتسند، داشته باشیم تا با این موضوع نیز بخشی دیگر از تصادفات ناشی از فوت نیز کمتر شود.
کمیته پیشگیری های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه امروز سه شنبه در محل این معاونت با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی برگزار شد.

منبع:  ایرنا

کد خبر 51077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha