کد خبر 51200
۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
شاسی‌بلندهای محبوب در لس‌آنجلس

پرشین خودرو: نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2015 که از روز جمعه آغاز شد، محل نمایش جذاب‌ترین و جدیدترین خودروها و همچنین شماری از مدلهای قدیمی است که به بازار برگشته‌اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، در نمایشگاه امسال که تا 29 نوامبر فعالیت خواهد داشت، حدود 50 مدل از برندهای مختلف شامل بیوک، مزدا، فیات، جگوار، لینکلن، کادیلاک، ب ام و و مرسدس بنز به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

نیسان و هیوندای هر دو نسل جدید سدانهای سنترا و الانترا را معرفی کردند. فیات با رونمایی مدل جدید فیات 124 اسپایدر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. این مدل که شباهتهایی با رودستر کلاسیک دهه 1960 و 1970 این خودروساز دارد، یک موتور توربوشارژ 1.4 لیتری با قدرت 160 اسب بخار دارد و با جعبه دنده شش سرعته دستی یا جعبه دنده اتوماتیک عرضه خواهد شد. نسل جدید فیات 124 اسپایدر که تولید آن 30 سال قبل متوقف شده بود، یک کروکی دو صندلی است که در تورین ایتالیا طراحی شده و بر مبنای پلتفرم مزدا ام ایکس-5 در کارخانه مزدا در هیروشیمای ژاپن تولید می‌شود.

 

یکی دیگر از برندهای ایتالیایی کلاسیک که در نمایشگاه لس آنجلس حضور دارد آلفا رومئو است که با سدان لوکس اندازه متوسط جیولیا آمده است. این خودرو یک موتور توربو دو قلوی V6 2.9 لیتری با قدرت 505 اسب بخار دارد که سرعت خودرو را در عرض 3.8 ثانیه از صفر به حدود 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

 

در مجموع خودروسازان آمریکایی حضور گسترده‌تری نسبت به سایر شرکتها در این نمایشگاه دارند.

 

اگرچه خودروهای مفهومی معمولا هیجان زیادی را در میان بازدیدکنندگان نمایشگاه خودرو ایجاد می‌کنند اما شاسی بلندهای لوکس در نمایشگاه امسال لس آنجلس توجه همه را جلب کردند. پایین آمدن قیمت بنزین، وامهای ارزان خودرو و علاقه به خودروهای بزرگ و جادار، شاسی بلندها را خودروهای محبوب خریداران آمریکایی کرده و کوچک شدن سهم بخشهای دیگر بازار خودرو را بدنبال داشته است.

اکنون که شاسی بلندها از طریق خودروسازان بازار انبوه مانند فورد و هوندا برتری خود را به رخ کشیده اند، برندهای گران قیمت شروع به معرفی و طراحی مدلهای جدید کرده و شماری از این شاسی بلندهای لوکس را به نمایشگاه لس آنجلس 2015 آورده اند.

 

پایگاه اینترنتی مارکت واچ در گزارشی به معرفی شماری از شاسی بلندهای لوکس پرداخته که توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه را جلب کرده اند. این مدلها عبارتند از:

 

اینفینیتی

 

اینفینیتی جدیدترین مدل شاسی بلند خود را در هر دو نمایشگاه خودروی لس آنجلس و نمایشگاه خودروی گوانگژوی چین به نمایش گذاشته است. این شرکت هدف از عرضه شاسی بلندهای کامپکت بیشتر را جذب رانندگان جوانتر عنوان کرده است.

 

 

 

 

انتظار می‌رود این خودرو تا اواسط سال 2016 از سوی واسطه‌های فروش خودرو عرضه شود و در مدلهای دیزلی و بنزینی موجود خواهد بود.

 

کادیلاک ایکس تی 5

 

ایکس تی 5 بخشی از خانواده کراس اوور ایکس تی جدید کادیلاک است و در نمایشگاه لس آنجلس و همچنین ماه جاری در دوبی معرفی شد.

 

 

 

 

این کراس اوور در مقایسه با شاسی بلند کامپکت اس آر ایکس فضای بیشتری در عقب دارد و موتور آن مشابه سدانهای ای تی اس و سی تی اس است که اوایل امسال معرفی شدند.

 

جگوار اف- پیس

 

اف-پیس نخستین شاسی بلند خودروساز بریتانیایی جگوار است که با حضور در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به طور رسمی به بازار آمریکا معرفی می‌شود.

 

 

 

 

انتظار می‌رود اف-پیس تا اواسط سال آینده روانه بازار فروش شود و کارشناسان صنعت خودرو پیش بینی می‌کنند رقیب ارزشمندی برای مرسدس بنز و ب ام و باشد که مدتها بخش شاسی بلند لوکس را در قبضه خود داشته اند.

 

لندروور رنجروور اووک

 

اووک که مابین یک کروکی و یک شاسی بلند کامپکت است، محصول غیرمنتظره از برندی است که همواره حضور جدید در بازار شاسی بلندهای لوکس داشته است. نیسان با مورانو کراس کابریولت که با استقبال گرم تحلیلگران روبرو شد، دست به اقدام مشابه زد.

 

 

 

 

جری مک گاورن، مدیر طراحی لندروور با اشاره به اینکه این مدل به شکل مفهومی در نمایشگاه ژنو 2012 نمایش داده شده بود اظهار کرد: زمانی که اووک برای نخستین بار رونمایی شد با واکنشهای مثبت روبرو شد. این مدل شگفتی آفرین از اواسط سال 2016 با قیمت 51 هزار و 470 دلار در آمریکا به فروش می‌رسد.

 

مرسدس بنز جی ال اس

 

جی ال اس مدل جدید و تغییر نام یافته شاسی بلند بزرگ جی ال-کلاس مرسدس بنز است.

 

 

 

 

دایملر این خودرو را جی ال اس نامیده که مخفف "اس کلاس در میان شاسی بلندها" است و به این ترتیب انتظارات بالایی را نسبت به این شاسی بلند ایجاد کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 51200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha