کد خبر 51661
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
معرفی سدان جدید و لوکس ولوو

پرشین خودرو: کمپانی ولوو سرانجام خودروی جدید خود تحت نام S90 در گوتنبرگ معرفی کرد و در ماه ژانویه نیز در نمایشگاه دتروید به‌صورت رسمی روی صحنه می‌رود.

به گزارش «پرشین خودرو»، پس از مدل موفق و محبوب XC90، حال نوبت به خودروی جدید و لوکس سدان از این شرکت خودروسازی تحت عنوان S90 رسیده است. S90 تشابهات بسیار زیادی با مدل XC90 داراست و بسیاری از مشخصات را از این مدل به عاریت گرفته است. S90 که در نگاه اول از خانواده خودروی SUV به نظر می‌رسد، جدیدترین خودروی پویا از شرکت ولوو است. S90 عینا همانند مدل XC90 تحت پلتفرم مدولار SPA طراحی شده که برای نخستین‌بار نیز این پلتفرم در XC90 به کار رفته است.

طبق گفته‌های ولوو، این مدل از خودرو از ویژگی‌های داخلی خاص و تکنولوژی امنیتی و فنی که در نوع خود در دنیا نخستین است بهره می‌برد. در درون خودرو، یک صفحه نمایشگر بزرگ در کانون توجهات قرار دارد و سطوح مختلف نیز با چرم و چوب با کیفیت، پوشش داده شده است. از دیگر ویژگی‌های S90 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

*‌ رانندگی نیمه‌مستقل یا نیمه‌خودکار

*‌ قابلیت نگهداری خودرو در تراز وسط از لاین بزرگراه‌ها با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت

*سیستم تشخیص قوی شامل حیوانات بزرگ، تشخیص عابران پیاده، تشخیص دوچرخه‌سواران و سایز وسایل نقلیه در شب و روز (برای قابلیت رانندگی نیمه‌خودکار)

*‌ هشدار بصری و ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد.

S90 از موتوری چهار سیلندری 2.0 لیتری با قدرت 320 اسب بخار و یک موتور الکتریکی 80 اسب بخاری و همچنین یک ژنراتور 46 اسب بخاری بهره می‌برد که نیروی خروجی از این پیشرانه در حالت ترکیبی به 407 اسب بخار و گشتاور 640نیوتون بر متر می‌رسد. همه این مجموعه در ارتباط با گیربکس هشت سرعته خودکار قرار می‌گیرد و از این طریق نیرو به چهار چرخ منتقل می‌شود. در مسافت‌های کوتاه، موتور این خودرو فقط از بخش الکتریکی خود استفاده می‌کند.

علاوه بر مدل جدید ولوو S90، که در ماه ژانویه در نمایشگاه اتومبیل دتروید رونمایی خواهد شد، مدل استیشن این مدل نیز که تحت نام V90 شناخته خواهد شد نیز دو ماه بعد در اروپا و در نمایشگاه ژنو پرده‌برداری خواهد شد. ورود به بازار این مدل نیز برای اوایل تابستان سال 2016 پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فرصت امروز

کد خبر 51661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha