کد خبر 51760
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
ادعای بنزینی وزیر نفت احمدی‌نژاد

پرشین خودرو: کشورهای عربی ریفورمیت را از ایران می‌گیرند، با موادی مخلوط می‌کنند و با عنوان یورو ۴ به وزارت نفت می‌فروشند!

به گزارش «پرشین خودرو»، مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  در خصوص کیفیت بنزینهای وارداتی در دو سال گذشته اظهار کرد: بنزینهایی که به تازگی وارد کشور شده علی رغم ادعای مسئولان وزارت نفت و سازمان محیط زیست به هیچ وجه یورو 4 نیست. وی تصریح کرد: تا یکسال پیش میگفتند مشکل آلودگی هوا از بنزین تولید داخل است، اما سوال من از مجموعه وزات نفت این است، حالا که بنزین با حجم انبوه از خارج وارد میکنید چرا آلودگی هوا تشدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو سال قبل در کمیسیون انرژی مجلس در این خصوص با حضور سازمان ملی استاندارد، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و وزارت نفت، جلساتی برگزار شد و مقرر گردید که سازمان ملی استاندارد راسا کلیه واردات بنزین در کشور را نمونه گیری و در خصوص آن اعلام نظر کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با مشکوک دانستن بنزینهای وارداتی در 850 روز گذشته گفت: متاسفانه متوجه شدیم که سازمان استاندارد تا کنون یک آزمایش هم در خصوص بنزینهایی که به کشور وارد شده، انجام نداده است، بنابراین تمام واردات که شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی که خودش مورد آزمایش قرار داده و در سطح کشور پخش می کند مورد قبول مجلس نیست.

تمام واردات بنزین زیر نظر وزارت نفت مشکوک است

میرکاظمی افزود: وقتی اسناد واردات بنزین را از وزارت نفت خواستیم، متوجه شدیم که در این اسناد اثری از بازرسی سازمان ملی استاندارد دیده نمی شود، بنابراین تا زمانی که این سازمان کیفیت بنزینهای وارداتی را تایید نکند، هیچ بنزینی مورد تایید نیست و واردات صورت گرفته توسط وزارت نفت مشکوک است.

ادعای زنگنه و ابتکار درباره آلوده بودن بنزین داخلی سیاسی بود

وی با انتقاد از ادعاهای وزیر نفت و رئیس سازمان محیط زیست از بنزینهای تولید داخل در دولت گذشته به نسیم بیان کرد: بنزین تولید داخل در سلامت کامل بود و تمام ادعاهای خانم ابتکار و آقای زنگنه در خصوص آنها بی اساس بود. کمیسیون بهداشت مجلس، کمیسیون اصل 90 و مرکز پژوهشها تمام این ادعاها را رد کردند و متاسفانه این ادعاها بیشتر رنگ و بوی سیاسی داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص وضعیت فعلی تولید بنزین در داخل کشور عنوان کرد: در حال حاضر پتروشیمی ها ریفورمیت را به عنوان ماده واسطه ای تولید بنزین تولید می کنند که به کشورهای عربی هم صادر می شود. متاسفانه دلالها همین ماده را می خرند و با قدری مواد دیگر مخلوط می کنند و به اسم بنزین یورو 4 به وزارت نفت می فروشند.

میرکاظمی گفت: مجلس به زودی نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام خواهد کرد و در حال حاضر در حال پیگیری این مسئله هستیم.

منبع: نسیم

کد خبر 51760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha