«برف» ایساکو به دل مشتریان نشست+تصاویر

پرشین خودرو: بسته زمستانی ایساکو با عنوان اختصاری «برف» که مخفف بسته رایگان فصلی در ایران خودرو است از زمان آغاز تا هم اینک با استقبال به نسبت مطلوب شهروندان مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، یک ماه پیش بود که ایساکو اعلام کرد یک بسته خدماتی رایگان و یک بسته خدماتی ویژه به صاحبان خودروهای ایران خودرو که در بازده زمانی 84 تا 94 خودروی خود را خریداری کرده باشند اهداء خواهد کرد.
بسته خدماتی رایگان شامل ضد یخ، شمع و شیشه شوی خودرو بود و بسته ویژه دیگر که غالبا شامل تعمیرات و سرویس خودرو بود و از 7 تا 30 درصد تخفیف برای مشتریان خودرو به همراه دارد. همچنین 10 درصد هم از بابت اجرت تعمیر به صورت تخفیفی محاسبه می شود.
از آنجا که واژه «رایگان» اصولا برای مردم در همه جای دنیا واژه ای جذاب و پر طرفدار است پیش بینی می شد این طرح دست کم در بسته اولیه با استقبال «ایران خودرو سواران» مواجه شود. اخبار واصله نیز چنین رویکردی را از سوی مشتریان نشان می داد. کار بدان جا پیش رفت که بسیاری از نمایندگی های مجاز ایران خودرو به ایساکو اعلام کردند انبار بسته های رایگانشان رو به اتمام است و نمی توانند پاسخگوی این حجم مراجعه مشتریان باشند.
همین مساله ما را بر آن داشت به یکی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو در شرق تهران برویم و از نزدیک اصل ماجرا را روایت کنیم.

برخی از مشتریان دست خالی برگشتند
بنا به اطلاعاتی که به دست آوردیم یکی از نمایندگی های ایران خودرو در حوالی خیابان فرجام تهران یکی 2 مرتبه به علت کمبود بسته های رایگان جشنواره زمستانی ایران خودرو نتوانست به همه مراجعان جواب مثبت دهد.
مدیر این نمایندگی به خبرنگار «پرشین خودرو» از «بی سابقه» بودن استقبال از طرح زمستانی ایساکو می گوید و ادامه می دهد: اصلا انتظار چنیناستقبالی را نداشتیم به همین علت برای چند مرتبه دیگر خواهان دریافت بسته های رایگان برای مشتریان بودیم تا شرمنده آنها نشویم.
محمود جلیلی در خصوص جشنواره زمستانی خدمات پس از فروش ایران خودرو موسوم به «برف»عنوان می کند: از 24 آذر که این طرح در 400 نمایندگی ایران خودرو در سراسر کشور استارت خورد تا همین الان که 3 روز به اتمام آن مانده به اندازه ای استقبال زیاد بوده که نتوانستیم به تمام درخواست کنندگان رسیدگی کنیم و از آنها خواهش کردیم در روزهای آتی به نمایندگی مراجعه و بسته رایگان خود را دریافت کنند.
وی در خصوص تمایل شهروندان به بسته های زمستانی ایساکو هم اشاره و اظهار می کند: در حقیقت استقبال از طرح رایگان بیشتر از بسته ویژه بوده است در صورتی که در بسته ویژه و در صورت تمایل مشتری با تعویض روغن یک عدد فیلتر نیز به صورت رایگان به مشتری داده می شد اما در مجموع می شود گفت کفه ترازو به نفع بسته رایگان شامل «شیشه شوی، شمع و ضد یخ» بیشتر بوده است.
جلیلی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون رضایت مشتریان جلب شده است و امیدواریم طرح زمستانی ایساکو که تا 4 دی ماه جاری ادامه دارد بدون هیچ مشکلی به پایان برسد.

کم اطلاعی برخی مشتریان از طرح برف
در این میان اما مشتریان نقل قول های متفاوتی از طرح زمستانی ایساکو می کنند. با توجه به این حجم از استقبال برخی از مشتریان به خبرنگار «پرشین خودرو» می گویند اصلا از وجود چنین طرحی به کل بی اطلاع بوده اند و در زمان حضور اتفاقی در نمایندگی متوجه شده اند چنین طرح و بسته ای وجود دارد.
اکبر نعمتیان در این خصوص به «پرشین خودرو» می گوید: سیستم ترمز خودرو به درستی عمل نمی کرد که به نمایندگی ایران خودرو مراجعه کردم و تا همین لحظه هم نمیدانستم چنین طرحی وجود دارد و در واقع از شما شنیدم می توانم شمع های خودرو را تعویض کنم.
این دارنده خودرو 206 تیپ2 اظهار می کند: حتی یک پوستر یا اطلاعیه در نمایندگی ندیدم که موید این نکته باشد اما اگر اینچنین باشد به نظرم طرح خوبی است.
یکی دیگر از مراجعه کنندگان به این نمایندگی به «پرشین خودرو»می افزاید: صبح زود به نمایندگی آمدم و کارم در حقیقت چیز دیگری بود اما یکی از کارکنان خودش اطلاع داد که چنین طرحی است و در صورت تمایل می توانید این بسته را دریافت کنید.
طاهر میرحسینی ادامه می دهد: باید از برخورد پرسنل این نمایندگی تشکر ویژه ای کرد چرا که به واقع برخورد خوبی با تمام مشتریان دارند. بهترین نکته این برخورد در این است که می دانند فردی که وارد نمایندگی می شود حتما به خاطر خرابی خودرو، روحیه و خلق و خوی درستی ندارد اما پرسنل هم کار ما را راحت راه انداختند و هم از ارائه این بسته آگاهمان کردند که جای تقدیر دارد.

رضایت مشتریان هدف نهایی ایساکو می شود؟
مساله حائز اهمیت این است که وجود و اجرای چنین طرح هایی دست آخر موجب «رضایت مشتریان» خواهد شد چه آنجا که تمرکز اولیه شرکت های بزرگ خودروسازی در دنیا همین است که بتوانند درنهایت رضایت مشتریان را فراهم کنند که همه می دانند فرآیندی «چند سر برد» محسوب می شود.
قطعا کارشناسان و مشاوران جامعه شناس خودروسازان بزرگ دنیا به مدیران این نکته را یادآوری کرده اند که بهترین تبلیغ و عامل فروش خود مشتریان هستند. اگر مشتری به این نتیجه برسد که محصول خریداری شده از هر جهت خوب بوده است در هر کوی و برزن این مساله را عنوان می کند و همین عامل می تواند بهترین ترغیب کننده باشد برای دیگر افراد یک جامعه.
از این نکته که بگذریم و به اصل داستان بپردازیم، نباید فراموش کرد وقتی چنین طرحی را به مرحله اجرا می سپاریم باید مطمئن باشیم که می توانیم به همه امور مرتبط به آن واقف باشیم یا خیر؟ در واقع توان اجرایی ما، از پیش آمادگی اجرای چنین طرح سنگین و احیانا محبوبی را در بین صاحبان خودرو دارد یا مانند طرح سبد کالای دولت( 2سال قبل) زیر بار می ماند؟ البته شاید بدبینانه اش این باشد که ایران خودرویی ها در فاز اول طرح "برف" که چهارم دی ماه امسال پایان می یابد خیلی هم نخواسته اند آن را در بوق و کرنا کنند تا احیانا در مواجهه با صف های طویل خودروها و شهروندان برای دریافت بسته رایگان، عاجر بمانند.

کد خبر 51873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رقیه هاشمی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 0
    من نیز جندین بار مراجعه کردم نه تنها بسته را ندادند و گفتند که تمام شده در حالیکه میدم کسانی هستند که با بسته از نمایندگی خارج میشدند . واقعأ جای تاسفه . نمیدانم مردم را چی حساب میکنند. مثل اینکه از جیب نمایندگی میخواد در بیاد . یکی هم نیست نظارت بکنه