استاندارد بنزین‌های وارداتی اثبات نشد

پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بنزین و مؤثر نبودن آن در کاهش آلودگی هوای تهران گفت: مسئولان محیط زیست هنوز نتوانسته اند استاندارد بودن بنزین‌های وارداتی را ثابت کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، حبیب آقاجری گفت: متأسفانه مسئولان سازمان محیط زیست همچنان بر تأثیر بنزین‌های وارداتی بر بهبود کیفیت هوا تأکید دارند در حالیکه اگر بنزین‌های وارداتی استاندارد یورو 4 را داشت نباید وضعیت آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها در شرایط فعلی باشد.

وی ادامه داد: بهتر است مسئولان توضیح دهند که استاندارد بود این بنزین‌ها را کجا امتحان کرده‌اند؟ ما در کمیسیون انرژی هم مسئولان استاندارد، مسئولان پخش و محیط زیست را آوردیم اما هیچکدام نتوانستند ثابت کنند بنزین‌های وارداتی یورو 4 است. این حرف‌هایی که زده می‌شود فقط حرف است و در عمل چیز دیگری است بنزین‌های وارداتی نه تنها کیفیت یورو 4 را ندارد بلکه ما معتقدیم کیفیت بنزین‌های داخلی را هم ندارد و از آن پایین‌تر است.

این نماینده مجلس گفت: آن چیزی که برای ما مشخص شده این است که این بنزین‌ها کیفیت بنزین‌های داخلی را ندارد.

آقاجری تصریح کرد: متأسفانه سازمان محیط زیست عملکرد قابل قبولی ندارد، در استان خوزستان که در تابستان گرد و غبار و در زمستان باران‌های اسیدی دارد هیچ اقدام مثبتی انجام نداده است و هم اکنون شرایط زندگی برای مردم خوزستان هر روز سخت‌ترمی‌شود و مردم از عملکرد محیط زیست ناراضی هستند. اگر محیط زیست به وظایف ذاتی خود عمل می‌کرد هم اکنون با این مشکلات مواجه نبودیم.

منبع: فارس



برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 51949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha