کد خبر 51977
۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
از خودروهای طرح فروش اقساطی چه‌خبر؟

پرشین خودرو: در حالی که قرار بود خودروهای فروخته‌شده با وام ۲۵ میلیون تومانی در مدت یک هفته تا ۳۰ روز تحویل خریداران شود، تحویل بخشی از این خودروها با تأخیر همراه شده و در این میان، پرداخت سود تأخیر به مشتریان نیز با ابهام روبروست.

به گزارش «پرشین خودرو»، با اختصاص خط اعتباری 2500 میلیارد تومانی از سوی بانک مرکزی به ایران خودرو و سایپا، 110 هزار دستگاه خودرو با تسهیلات بانکی با سقف 25 میلیون تومانی به مشتریان فروخته شد که قرار بود این خودروها در مدت یک هفته تا 30 روز به مشتریان تحویل داده شوند.

این در حالی است که هم اکنون تحویل بخشی از خودروهای فروخته شده با تأخیر روبرو شده و علاوه بر این، پرداخت سود تأخیر به مشتریان نیز در ابهام قرار دارد.

طبق بخشنامه فروش محصولات ایران خودرو، در صورت تأخیر در تحویل خودرو، سود تأخیر معادل 18 درصد سالانه به ازای مبالغ پرداختی مشتری، از سوی شرکت ایران خودرو محاسبه و پرداخت می‌شود.

در قراردادهای سایپا نیز به پرداخت سود تأخیر اشاره شده که می‌توان به سود 30 درصدی بابت تأخیر در تحویل تندر 90 اشاره کرد.

در چنین شرایطی موعد تحویل برخی خودروها از 30 روز گذشته و مشتریان علاوه بر تأخیر در تحویل خودرو با سردرگمی بابت تحویل جریمه تأخیر نیز روبرو هستند.

به گفته مدیران برخی نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا هنوز حدود 30 تا 35 درصد خودروها به مشتریان تحویل داده نشده است.

* تأخیر در پرداخت مبلغ انصرافی‌ها

طبق قرارداد فروش محصولات سایپا، انصراف از خرید و فسخ قرارداد از جانب خریدار فقط تا زمانی که خودرو به مشتری تخصیص نیافته است، امکان‌پذیر خواهد بود. در عین حال، در صورت انصراف، مبلغ حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ فسخ قرارداد به خریدار مسترد خواهد شد.

این در حالی است که پرداخت مبلغ انصرافی‌ها نیز با تأخیر روبرو شده و خریداران با مشکل دریافت پول خود روبرو هستند.

ابهام در زمان تحویل خودروها، دریافت سود تأخیر و مبلغ انصراف در شرایطی اتفاق افتاده که دولت باز هم قصد دارد منابع جدیدی را بابت فروش تولیدات خودروسازان اختصاص دهد. نعمت زاده، وزیر صنعت در این مورد از برنامه‌ریزی برای اعطای تسهیلات بانکی جهت جایگزینی 170 تا 200 هزار دستگاه خودرو فرسوده خبر داده است.

منبع: فارس


برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 51977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha