کد خبر 51983
۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
برخورد با خودروهای دولتی دودزا شدت گرفت

پرشین خودرو: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب با اعلام این مطلب که 85 درصد خودروها دارای معاینه فنی و 15 درصد فاقد معاینه فنی هستند، گفت: برخورد با خودروهای حمل و نقل عمومی‌، دولتی و غیردولتی که دودزا باشند در دستور کار پلیس قرار دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب با اعلام خبر فوق اظهار داشت: برخورد با خودروهای حمل و نقل عمومی‌، دولتی و غیردولتی که دودزا باشند در دستور کار پلیس راهور قرار دارد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب تصریح کرد: ماموران پلیس راهور تهران بزرگ در راستای برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی وظیفه ذاتی خود را به نحو احسن انجام داده و خودروهای دودزا ضمن اعمال قانون 30 هزار تومانی با پلاک تعمیری به تعمیرگاه اعزام می‌شوند.

سرهنگ مرادی با بیان این مطلب که 85 درصد از خودروهای عبوری سطح شهر تهران دارای معاینه فنی هستند، گفت: اظهار نظر برخی از افراد که فقط 10 درصد خودروها را داری معاینه فنی می‌دانند اظهار نظر غیرتخصصی، غیرکارشناسی و غیرمسئولانه است.

وی گفت: 42.5 درصد از خودروهای سواری شهر تهران تولید سال 90 به بعد هستند که طبق قانون و مصوبه مجلس از معاینه فنی معاف هستند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب به استقرار تیم‌های گشتی پلیس راهور در کل مناطق شهر تهران و بررسی آماری این تیم‌ها اشاره و تصریح کرد: نزدیک به 43 درصد خودروها در شهر تهران دارای معاینه فنی هستند.

سرهنگ مرادی به جمع‌آوری آمارها پرداخت و گفت: بنابراین نزدیک به 85 درصد خودروها دارای معاینه فنی بوده و زیر 15 درصد خودروها فاقد معاینه فنی هستند.

وی با بیان این مطلب که برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی و همچنین خودروهای دودزا در 9 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش 70 درصدی داشته است اعلام کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهند و ماموران این سازمان اولین گروهی هستند که در معرض بیشترین آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا قرار دارند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب با اعلام این مطلب که بخشی از 43 درصد از خودروهایی که دارای معاینه فنی بوده دودزا هستند اظهار داشت: این مسئله حاکی از آن است که فرآیند معاینه فنی به صورت صحیح انجام نمی‌شود.

وی با بیان این مطلب که باید تجهیزات مراکز معاینه فنی به روز باشد تصریح کرد: باید معیار و میزان تست‌های آلایندگی توسط محیط زیست اصلاح شود؛ چرا که درحال حاضر معیار کنترل آلایندگی در مراکز معاینه فنی یورو 2 و گاهاً کمتر است که باید این معیار با استانداردهای جدید به روز شود.

منبع: فارس



برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 51983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha