مخالف معافیت 5 ساله خودروهای صفر از معاینه فنی هستیم

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا در واکنش به قانون داشتن برگه معاینه فنی برای خودروهای صفر کیلومتر بعد از ۵ سال، گفت: پلیس با این قانون مخالف است.

به گزارش «پرشین خودرو»، سردار تقی مهری پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اعلام برنامه‌های پلیس راهور در کاهش میزان تلفات تصادفات جاده‌ای و همچنین انجام برنامه‌های ویژه در قالب طرح زمستانی پلیس راهور، گفت: نیمه دوم سال علاوه بر افزایش نزولات جوی و سرد شدن هوا، شاهد پدیده وارونگی و افزایش آلودگی هوا هستیم. در چند روز گذشته انجام طرح‌های ضربتی برای مقابله با آلودگی هوا شدت بیشتری پیدا کرد که از این جمله می‌توان به اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل و برخوردهای شدید پلیس با خودروهای دودزا اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه پلیس راهور به شدت با قانون الزام خودروهای صفر کیلومتر بعد از ۵ سال برای داشتن برگه معاینه فنی مخالف است، گفت: این قانون قطعا باید بازنگری شود. کارشناسان ما در پلیس راهور بر این نکته تاکید دارند که خودروها باید بعد از دو سال حداکثر برای انجام تست‌های معاینه فنی به تعمیرگاه اعزام شوند و داشتن برگه معاینه فنی برای خودروها الزامی شود.

مهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۳ میلیون خودرو را متوقف کردیم که از این تعداد ۲ میلیون دستگاه فاقد معاینه فنی یا فاقد برچسب یا دودزا بودند که این تعداد خودروهای توقیفی ۹ درصد خودروهای توقیف شده را شامل می‌شوند.

وی در ادامه به عمر مفید وسایل نقلیه نیز اشاره کرد و افزود: در بحث آلودگی هوا و کنترل آلودگی هوا، نقش از رده خارج کردن خودروهای فرسوده بسیار پررنگ است، همان چیزی که در کشور ما رعایت نمی‌شود. تا جایی که با بررسی‌های کارشناسانه کارشناسان ما مشخص شده است بسیاری از خودروهایی که در حال حاضر در سطح خیابانها، معابر و حتی جاده‌های برون‌شهری تردد می‌کنند، عمر مفید خود را پشت سر گذاشته و باید از چرخه حمل و نقل خارج شوند.

مهری افزود: عمر مفید مینی‌بوس‌ها ۱۵ سال است و ۷۵ درصد آنها در حال حاضر فرسوده است. عمر مفید تاکسی ۱۰ سال برآورد شده است و در حال حاضر با بررسی‌های صورت گرفته ۳۱ درصد از تاکسی‌هایی که در سطح کشور در حال تردد هستند، عمر مفید خود را سپری کرده‌اند و در زمره خودروهای فرسوده قرار می‌گیرند

مهری همچنین افزود: ۴۸ درصد از اتوبوس‌های شهری نیز عمری مفید خود را سپری کرده‌اند و در زمره خودروهای فرسوده قرار گرفته‌اند.


منبع: مهر


برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 52130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha