تحویل خودروهای اقساطی تا ماه آینده

پرشین خودرو: گلایه‌های مشتریان خودروهای با وام 25 میلیون تومانی از تأخیر در تحویل این خودروها به‌دلیل کندی روند تأمین اعتبار و واگذاری این خودروها ادامه دارد.

به «گزارش «پرشین خودرو»، روزنامه همشهری با امیر حسین قناتی مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت‌وگویی درباره خودروهای اقساطی انجام داده است که در زیر می‌خوانید.


خودروسازان چه تعداد خودرو در چارچوب طرح فروش اقساطی به متقاضیان تحویل داده‌اند؟


مجموع تقاضای خرید خودروهایی که در چارچوب طرح فروش اقساطی با وام 25میلیون تومانی توسط مشتریان در شرکت‌های خودروسازی داخلی ثبت شد 129هزار و 800دستگاه بوده است که از این تعداد حدود 64هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو، حدود 61هزار دستگاه به وسیله سایپا و 4هزار دستگاه توسط سایر شرکت‌های خودروسازی داخلی بوده است.

از این تعداد حدود 110هزار خودرو توسط بانک مرکزی خرید دین شده که پرونده 95هزار دستگاه از مجموع حدود 130هزار خودرو به بانک‌ها ارجاع شده و بانک‌ها نیز تا‌کنون حدود 58هزار دستگاه خودرو را خرید دین کرده‌اند. در مجموع تا 5دی‌ماه امسال کمتر از نیمی از خودروهای ثبت‌نام شده اقساطی (حدود 60هزار دستگاه) در فرایند تحویل به مشتریان قرار گرفته است. یعنی این خودروها یا تحویل شده، یا با صدور فاکتور فروش در مراحل تنظیم سند و شماره‌گذاری قرار داشته و یا در انتظار انجام فرایند تحویل با حضور مشتریان است.

 

این خودروها تا چه زمانی تحویل خواهد شد؟


براساس قراردادهای منعتقد شده زمان تحویل یک‌ماه تا 45روزه برای تحویل این خودروها پیش‌بینی شده است و خودروسازان ملزم هستند تا هر خودرویی که سررسید تحویل آن فرا رسید را به مشتریان تحویل دهند. مگر آنکه تحویل برخی خودروها به مشتریان تابع شرایط خاصی مانند مشکلات بین مشتریان و خودروسازان خورده باشد که باید از طریق توافق خودروسازان و خریداران این موانع مرتفع شود. در این موارد نیزخودروسازان ملزم هستند تا یک‌ماه بعد از رفع اشکالات احتمالی و تکمیل پرونده نسبت به تحویل خودرو به متقاضیان اقدام کنند. می‌توان گفت، حداکثر تا یک‌ماه آینده 110هزار دستگاه خودرو فروخته شده در چارچوب طرح فروش اقساطی به خریداران تحویل خواهد شد.



سرنوشت حدود 20هزار متقاضی خرید مازاد طرح فروش اقساطی چه شد؟


در حال پیگیری و تعامل با بانک مرکزی هستیم تا منابع مورد نیاز برای فروش حدود 20هزار خودرو فروخته شده مازاد در چارچوب طرح فروش اقساطی نیز تأمین شده و این متقاضیان نیز بتوانند با استفاده از تسهیلات مذکور در خرید خودرو بهره‌مند شوند. اکنون در حال تعامل با بانک‌ها برای تأمین منابع تأمین عرضه این خودروها هستیم.


برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 52170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha