برخی خودروها از سود بالایی برخوردارند

پرشین خودرو: فولادگر در خصوص افزایش غیرقانونی قیمت خودرو توسط برخی شركت ها، اعلام كرد: حاشیه سود خودروسازان باید آنالیز شود. برخی خودروها از حاشیه سود بسیار بالایی برخوردار هستند.

به گزارش«پرشین خودرو» به نقل از ایلنا، حمیدرضا فولادگر عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص تخلفات قیمتی خودروسازان گفت: قیمت گذاری و رسیدگی به وضعیت قیمت ها در حیطه وظایف وزارت بازرگانی و سازمان حمایت است. براین اساس مسئولان مربوطه باید با استفاده از ابزارهای مختلف نظیر ابزار تعزیراتی به عملكرد قیمتی خودروسازان رسیدگی كنند. فولادگر با اشاره به رویكرد مدیران خودروسازی نسبت به افزایش قیمت تولیداتشان افزود: مدیران شركت های خودروساز عنوان می كنند كه به دلیل افزایش قیمت قطعات از سوی شركت های قطعه ساز، هزینه تمام شده تولید برای گروه های صنعتی با روند صعودی همراه بوده است. رئیس كمیسیون اصل 44 مجلس در پاسخ به این سوال كه آیا تصور می كنید باوجود حاشیه سود بالای اغلب خودروسازان داخلی، اندك تغییر در هزینه تولید باید سریعا از سوی خودروسازان با افزایش قیمت پاسخ داده شود، گفت: باید در خصوص حاشیه سود خودروسازان آنالیز شده و مورد بررسی قرار گیرد. برخی از خودروهای داخلی كه نمی خواهم از آنها نام ببرم از حاشیه سود بسیار بالایی برخوردار هستند. فولادگر ادامه داد: مجلس می تواند در این خصوص با این رویكرد وارد عمل شود كه افزایش قیمت اعمال شده را براساس میزان كیفیت تولیدات بسنجد. براین اساس باید ارزیابی شود زمانی كه شركت ها درخواست افزایش قیمت می كنند، در قبال آن به چه میزان تعهدات خود در خصوص ارتقای كیفی تولیدات را عملیاتی ساخته اند.
کد خبر 5220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    شما هم توان چيني بررسي هايي رو نداريد و اينكه افزايش قيمت اب و برق و ...كه مي خواهند از ملت بگيرند پس اين حذف يارانه ها چه اثري در افزايش بهر وري داشته ؟ و اينها تمام هزين ها رو بروي دوش ملت مي گذارند بازارم انحصاري و نبود تنوع هر قيمتي بخواهند مي فروشند!!بعدم با اين همه سود كلان چرا بازهم عقب مانده تكنولوژيكي هستند؟!!صادراتم كه اندكه