کد خبر 52230
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
 دستاوردهای مهم خودرو در سال 2016

پرشین خودرو: با شروع سال ۲۰۱۶ میلادی بدون تردید علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران اتومبیل و به طور کلی، صنعت خودرو که پیگیر اخبار و تحولات این عرصه مهم صنعت هستند، چشم‌انتظار مهم‌ترین رویدادهای سال جدید میلادی خواهند بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، در همین رابطه سعی کردیم با مراجعه به آرا و نظرات کارشناسان متخصص در حوزه خودرو، شاخص‌ترین اتفاقات و اخباری که در سال ۲۰۱۶ میلادی به دلیل اهمیت بالای آنها، به طور بالقوه می‌توانند صدرنشین اخبار و وقایع این سال باشند را به صورت خلاصه مرور کنیم.


سال گذشته میلادی (۲۰۱۵) با پایان فصل برگزاری نمایشگاه‌های خودرو در نوامبر و با نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، آخرین روزهایش را سپری کرد. برگزاری نمایشگاه لس‌آنجلس منادی این پیام کلی بود که حرکت روبه‌جلوی صنعت خودروسازی در مجموع و در سطح بین‌المللی به‌ویژه در حوزه فناوری‌های نوین و پیشرفته مربوط به خودرو به شکل بی‌وقفه‌ای ادامه دارد و در هر نمایشگاه معتبر خودرو که در سال گذشته برگزاری شد، شاهد تکامل بیشتر و ارتقای قابلیت‌های انواع فناوری‌هایی بودیم که در نمایشگاه پیش از آن عرضه و معرفی شده بودند. تردیدی نیست که در سال ۲۰۱۶م نیز نظاره‌گر تداوم این روند خواهیم بود و چندان هم انتظار نخواهیم کشید زیرا در طول چند هفته آینده ۲ نمایشگاه مهم در حوزه خودرو را پیش رو داریم. نخست نمایشگاه «Consumer Electronics Show» در لاس‌وگاس و به دنبال آن نمایشگاه «North American International Auto Show» که در دیترویت برپا خواهد شد.


همانطور که اشاره شد به بهانه آغاز سال جدید میلادی و فصل تازه برگزاری نمایشگاه‌های خودرو و البته براساس پرسش و انگیزه‌ای که برگزاری نمایشگاه لس‌آنجلس در ذهن ایجاد کرد، از برخی کارشناسان تحلیلگر و روزنامه‌نگاران تخصصی حوزه خودرو پرسیدیم که «در سال جدید انتظار دارید کدام اخبار و رویدادهای داغ خبری در حوزه خودرو و بازار عام خرید اتومبیل، درصدر فهرست خبرهای مهم این حوزه‌ها در سال ۲۰۱۶م قرار گرفته و خبرساز شوند.


فناوری خودران‌ها


اِد کیم، قائم‌مقام رییس اداره آنالیز صنایع در شرکت اتوپاسیفیک می‌گوید: «ما در مرحله‌ای قرار داریم که اینچ‌به‌اینچ به هدف بزرگ فناوری اتومبیل‌های خودران کامل و ۱۰۰درصد مستقل نزدیک می‌شویم و بدیهی است تحولات شگرفی برای صنعت و حتی برای کل جامعه انسانی ما انجام خواهد شد.
ما اکنون در میانه مسیر این فناوری‌ها و گسترش آنها در ابعادی وسیع هستیم و بسط هرچه بیشتر دامنه این فناوری‌ها ما را بیش از پیش به هدف نهایی نزدیک خواهد کرد.
به عقیده او، در سال ۲۰۱۶م فناوری‌های مرتبط با حرکت اتومبیل‌های نیمه‌خودکار در عرصه صنعت خودروسازی جهان تکثیر پیدا خواهد کرد و شاهد بیشترین پیشرفت‌ها در قابلیت‌های رانندگی با خودران‌ها خواهیم بود که شامل حرکت و باقی ماندن در خط حرکتی مشخص خودرو در خیابان‌ها (حرکت بین خطوط) و رعایت کردن فاصله مطمئن (هنگام حرکت و توقف) با اتومبیل‌های جلویی و مواردی از این دست می‌شوند.


ارتقاء سطح ایمنی و اطمینان‌بخشی


جمی‌پیج‌دی‌تون، سردبیر نشریه‌های U. S. News and World Report و Autos نیز در پاسخ به پرسش مطرح شده اینچنین خاطرنشان می‌کند: «پیش از این، خودروسازان به‌خوبی از مردم و افرادی که جزو بازماندگان سوانح و تصادف‌های رانندگی بودند، حمایت کرده و به نحو مطلوبی به آنها کمک می‌کردند و البته تصادف‌هایی که کمترین تعداد ممکن بازماندگان را داشته باشند، تصادف‌هایی هستند که به هیچ‌وجه رخ ندهند. بنابراین تولیدکنندگان خودرو سمت‌و سوی‌توجه خودشان را به ارتقای فناوری‌ها و کمک به اجتناب خودروها از تصادف و به‌عبارت دیگر پیشگیری از وقوع تصادف‌های رانندگی متمرکز کرده‌اند. به گفته او، مشتریان خودران‌ها هم‌اکنون شاهد ویژگی‌های جدیدی که در این راستا ابداع و عرضه شده است، هستند که ازجمله آنها، هشدارهای جلوگیری از تصادف و کاهش سوانح رانندگی و سیستم‌های هشداردهنده نقطه کور به راننده و حتی فناوری‌های مربوط به تطبیق چراغ‌های جلوی اتومبیل‌ها با حرکت خودرو را می‌توان نام برد که تاثیر زیادی در کاهش مخاطرات احتمالی در سوانح رانندگی دارد.


بهبود شرایط فضای داخلی خودروها


پاتریک رال، سردبیر نشریه Torque News. com هم می‌گوید: «به عقیده من در حال حاضر می‌توانیم مدل‌های متعددی از اتومبیل‌ها را مشاهده کنیم که ویژگی‌ها و شرایط محیط داخلی آنها به شکل قابل توجهی بهبود و ارتقا پیدا کرده است که زمانی تنها مختص گران‌قیمت‌ترین خودروهای موجود در بازار بود. سیستم‌های سرگرمی با صفحه نمایش‌های لمسی، دکمه استارت فشاری، سوکت‌های ورودی هندزفری و صندلی‌های مجهیز به تجهیزات کنترل‌کننده هوای داخل خودرو از جمله این امکانات هستند که در گذشته با شرایطی محدودتر در اتومبیل‌هایی مانند ب‌ام‌و و کادیلاک وجود داشتند.


قدرت و انتقال قدرت


جان پل، دکتر اتومبیل در بوستون کلاب و مدیر ارشد روابط عمومی در AAA Northeast نیز به بخش‌های داخلی قوای محرکه و تغییرات انجام‌شده در موتور خودروها اشاره کرده و می‌گوید: «در حال حاضر موتور و فناوری‌های انتقال قدرت تا حد زیادی توسعه و ارتقا پیدا کرده، به‌گونه‌ای که اکنون میزان قدرت اسب بخار به مراتب بیشتری را می‌توان از موتور خودروها که آنها نیز به مراتب کوچکتر شده‌اند به‌دست آورد و در آینده انتقال بهتر قدرت خودرو با افزایش تعداد دنده‌های اتومبیل همراه و امکان‌پذیر خواهد شد و فکر می‌کنم در آینده نزدیک این انتقال قدرت از موتور به گیربکس و چرخ‌ها با تعداد ۷، ۸ یا حتی ۹ دنده انجام خواهد شد.



منبع: گسترش صمت



برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 52230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha