کد خبر 52287
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
تطبیق نیسان با نیازهای بازار اروپا

فیلیپ کلین، مدیر بخش برنامه‌ریزی شرکت نیسان با پیش‌بینی تغییر ذائقه خریداران اروپایی در آینده به دلیل افزایش قیمت بنزین، از آمادگی شرکت متبوعش برای تطابق با نیازهای بازار خودروی اروپا در آینده خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، کلین معتقد است محصولات نیسان و شرکت اروپایی آن رنو از تنوع قابل قبولی جهت پاسخگویی به نیازهای مشتریان برخوردار بوده و خودروهای برقی تولید شده توسط این دو شرکت از ظرفیت لازم جهت حضور در بازار برخوردارند. در این میان مدیر بخش برنامه‌ریزی نیسان معتقد است خودروهای هیبریدی از سهم چندانی در آینده بازارهای خودرو اروپا برخوردار نبوده و ماشین‌های برقی طرفداران بیشتری خواهند داشت.

فیلیپ کلین در این رابطه معتقد است: «چیزی که در حال حاضر ذهن ما را به خود مشغول ساخته است افزایش هزینه‌های تولید سوخت دیزلی پاک در آینده است، با این وجود تولید خودروهایی که از این نوع سوخت استفاده می‌کنند در برنامه شرکت رنو – نیسان قرار دارد.» وی ادامه داد: «ما در حال ایجاد یک تعادل میان تکنولوژی دیزل و سایر تکنولوژی‌ها هستیم و این به معنای آن نیست که خودروهای دیزلی هیچ نقشی در آینده صنعت خودرو نخواهند داشت. تکنولوژی دیزل، همچنان به‌عنوان یک فناوری با بهره‌وری انرژی بالا شناخته می‌شود.»

گفتنی است در پی حرکت شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان به سوی تولید خودروهای برقی و عرضه آنها به بازار و داغ شدن بحث استفاده از تکنولوژی‌های نوین در صنعت خودروسازی، کلین مدیر بخش برنامه‌ریزی رنو اظهار داشت: «کار ما در حال حاضر این است که میان هزینه‌های توسعه تکنولوژی‌های موجود و ارزش مشتریان‌مان تعادل برقرار کنیم. این نقطه جایی است که برای ما بسیار مهم بوده و با جدیت بسیاری به دنبال تحقق اهداف‌مان هستیم.» کلین افزود: «خوشبختانه به دلیل شراکت گسترده ما با رنو، می‌توانیم تکنولوژی‌های مورد نیاز برای تولید خودروهای برقی و دیزلی را در اختیار داشته و محصولات رقابتی را به بازار عرضه کنیم.»

کلین در ارتباط با افزایش بدبینی‌ها نسبت به خودروهای دیزلی و نقش این موضوع در حرکت شرکت‌های رنو و نیسان به سوی طراحی، توسعه و تولید خودروهای برقی توضیح داد: «نیسان و رنو از جمله شرکت‌های پیشرو در حوزه استفاده از تکنولوژی‌های نوین به شمار می‌روند. ما در این حوزه نقش رهبری و هدایت‌کننده را برعهده داریم و نکته جالب آن است که دیگران نیز در حال پیوستن به جمع ما هستند که این موضوع به نوعی تأیید‌کننده استراتژی ما به شمار می‌رود.»

مدیر بخش برنامه‌ریزی شرکت نیسان ادامه داد: «در حال حاضر سازمان‌ها و فعالان محیط‌زیست از تولید خودروهایی با آلایندگی بسیار پایین و نزدیک به صفر استقبال می‌کنند، چرا‌که بالا رفتن دمای کره زمین و افزایش تولید گازهای گلخانه به صورت سالانه افزایش می‌یابد و تولید خودروهای برقی تأثیر قابل توجهی بر کاهش تولید این گازها دارد. همچنین افزایش آلودگی شهرهای بزرگ دنیا نظیر لندن، پاریس و پکن به این معنا است که برای کاهش آلودگی هوا تنها راهی که پیش روی ما قرار دارد تولید خودروهای برقی است.»


منبع: فرصت امروز


برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 52287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha