ناوگان مسافری به‌روزرسانی می‌شود

پرشین خودرو: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به واگذاری ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به این سازمان، گفت: نوسازی ناوگان مسافری از محل منابع داخلی سازمان انجام می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، داود کشاورزیان در خصوص واگذاری ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفت: با حکم وزیر راه و شهرسازی، رئیس ستاد انتخاب شده است و در اولویت اول به دنبال این هستیم که مصوبه واگذاری ستاد را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در اجرای این مصوبه آمده است که باید در فعالیت‌های ستاد یک بررسی مجدد انجام شود، افزود: فعالیت‌هایی که نباید در ستاد انجام شود اما باید ادامه یابد به وزارتخانه واگذار می شود، برخی فعالیت‌های ستاد را حذف می کنیم و اقداماتی که باید در ستاد انجام می گیرد، تصمیم سازی‌های جدیدی در آن می شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص نوسازی ناوگان جاده ای، اظهار داشت: در زمینه ناوگان باری اتکا به قانون حمایت از تولید داریم که در بند ق تبصره ۲ این قانون آمده است که وزارت نفت باید از محل صرفه جویی سوخت، مبلغی را برای نوسازی ناوگان اختصاص دهد.

کشاورزیان با اعلام اینکه از زمان تصویب این بند تاکنون، قیمت نفت رو به کاهش گذاشته است، گفت: در آن زمان قیمت نفت بشکه ای ۱۰۰ دلار بود اما الان در کانال ۳۰ دلاری است، بنابراین ارزش ریالی صرفه جویی سوخت هم کاهش یافته که این موضوع قدری ما را با مشکل مواجه کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این مدت بازنگری‌هایی هم در این زمینه انجام شده است، افزود: در نوسازی ناوگان، اتکای ما به منابع داخلی سازمان راهداری است و با توجه به محدودیت این منابع، آن را به ناوگان مسافری از جمله اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه اختصاص دادیم.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون پیش بینی های خوبی در این زمینه انجام شده است تا ناوگان مسافری نوسازی شود، ادامه داد: قراردادهای خوبی با سازندگان منعقد شده است و در حال اجرا و پیاده سازی این قراردادها هستیم.


منبع: مهر
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 52330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha