کد خبر 52357
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
خروج15هزار خودروی فرسوده تا سال 95

پرشین خودرو: معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: در سایپا برای خروج 50 هزار دستگاه خودروی فرسوده هدف گذاری انجام شده که برای خروج 15 هزار دستگاه خودرو فرسوده تا پایان امسال، با استفاده از تسهیلات کم بهره برنامه ریزی لازم انجام خواهد شد .

به گزارش «پرشین خودرو»، رضا تقی زاده با بیان اینکه پیش از این نرخ تسهیلات برای خروج خودروهای فرسوده 19.5 درصد اعلام شده بود افزود: قرار شد تسهیلات اعطایی به دارندگان خودروهای فرسوده با نرخ 18 درصد محاسبه شود.
وی با تاکید بر تسریع در خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل گفت: باتوجه به تردد بیش از 4 میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو فرسوده در کشور ، شرط خروج این خودروها از چرخه حمل و نقل علاوه بر حمایت جدی دولت، همراهی همه ارگانها و دستگاههای مرتبط، لازم است هزینه های بهره برداری و نگهداری این خودروها شامل نرخ بیمه ها ، عوارض و انواع خدمات افزایش یابد .
تقی زاده با اشاره به از رده خارج کردن 2 هزار دستگاه خودرو فرسوده از ابتدای سال تاکنون افزود: در مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده که اخیرا آغاز شده است هزار نفر ثبت نام کردند که با ادامه این روند پیش بینی می شود تا پایان سال حدود 15 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شود .
وی گفت: نرخ گواهی اسقاط هر دستگاه خودرو فرسوده 2.5 میلیون تومان است که با توجه به نرخ غیر رسمی در بازار ، نرخ سایپا 300 هزار تومان بالاتر است.
تقی زاده افزود: 620 نمایندگی سایپا در سطح کشور اماده اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای نو است.
وی گفت: تندر90 ، پارس تندر ، برلیانس ، رنوساندرو و زامیاد به خودروهای قبلی شامل پراید (111 ، 131 ) پراید وانت و تیبا صندوق دار و تیبا 2 اضافه شده است.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 52357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha