هیچ خودرویی که کمبود قطعه داشته باشد تولید نشده است

پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو با هدف ارتقای كیفیت محصولات، برای اولین بار در تاریخ خودروسازی ایران موضوع فراخوان عمومی محصولات برای رفع اشكالات احتمالی را مطرح و اجرا كرده ‌است.

به گزارش «پرشین خودرو»، مهندس هاشم یكه‌زارع در دیدار با مدیران و استادان علوم ارتباطات دانشگاه‌های آزاد واحد تهران مركز و دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حوزه ارتباطات گروه صنعتی ایران‌خودرو، مخاطبان را به چند بخش تقسیم‌بندی كرده‌ایم كه استادان دانشگاه و نخبگان علمی كشور به عنوان گروهی از «مخاطبان خاص» و تاثیرگذار جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

مهندس یكه‌زارع نقش ارتباطات و رسانه در دنیای امروز از جمله حوزه اقتصاد و بنگاه‌های تولیدی را غیرقابل‌انكار دانست و افزود: پیش‌تر مقوله ارتباطات و اطلاع‌رسانی بر محور روزنامه‌ها قرار داشت، اما رسانه‌های مكتوب به مرور جایگاه محوری خود را به خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دادند، اما امروز شبكه‌های اجتماعی نقش اصلی را در حوزه ارتباطات ایفا می‌كنند.

وی گفت: فعالان حوزه ارتباطات در سازمان‌ها، نهادها و مجموعه‌های مختلف برای اینكه عملكرد مطلوب و مثبتی داشته باشند،‌ باید خود را با تغییرات سریع این عرصه منطبق و همراه كنند، وگرنه كل آن مجموعه متضرر خواهد شد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در ادامه به شرایط گذشته و فعلی صنعت خودرو نیز اشاره و اظهار كرد: متاسفانه در گذشته معیار موفقیت و خوب كار كردن واحدهای صنعتی ما فقط تیراژ بالای تولید بوده؛ این در حالی است كه مهم‌تر از تعداد، ‌كیفیت محصولات است، حال آن‌كه معیارهای مهم دیگری مانند تحقیق و توسعه و صادرات نیز باید در نظر گرفته می‌شدند.

مهندس یكه‌زارع با بیان این‌كه در دو سال گذشته سعی كرده‌ایم در حوزه‌های علمی و واقعی صنعت نیز پیشرفت‌هایی داشته باشیم، تصریح كرد: اعتقاد داریم اگر ایران‌خودرو و البته دیگر خودروسازان كشور روی برندها و محصولات خود كار نكنند و قوی نشوند، برای حضور در بازارهای جهانی و حتی همكاری‌های بین‌المللی دچار مشكل خواهند شد. ضمن این كه با در پیش گرفتن این رویكرد، شركای خارجی نیز وادار به تجدید نظر در رفتار گذشته خود با خودروسازان ایرانی خواهند شد.

وی در ادامه به تغییر رویكرد گروه صنعتی ایران‌خودرو در برخی حوزه‌های كاری اشاره و اظهار كرد: در دو سال گذشته كاهش هزینه‌ها در فرآیند تولید و نه در حوزه منابع انسانی‌ را در دستور كار قرار داده و موفق شده‌ایم كاهش هزینه بسیاری داشته باشیم.

یكه‌زارع ادامه داد: در حوزه كیفیت بیش از 600 پروژه كیفی را اجرایی كرده‌ایم كه باعث شده تا هدف تولید محصولاتی كه در 10 هزار كیلومتر نخست پیمایش از مراجعه به نمایندگی بی‌نیاز باشند، در آستانه تحقق قرار گیرد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌كه از ابتدای سال 93 تا كنون هیچ خودرویی كه كمبود قطعه داشته باشد، تولید نشده،‌ افزود: ما با هدف ارتقای كیفیت محصولات، برای اولین بار در تاریخ خودروسازی ایران موضوع فراخوان عمومی محصولات برای رفع اشكالات احتمالی را مطرح و اجرا كرده‌ایم.

نقش تعیین‌كننده رسانه در دیپلماسی عمومی

رییس دانشكده ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مركز نیز در این نشست به نقش ارتباطات در حوزه‌های مختلف اشاره كرد و گفت: علم ارتباطات در دنیای كنونی در همه بخش‌ها از عرصه روابط بین‌الملل گرفته تا دیپلماسی عمومی نقش تعیین‌كننده و اصلی ایفا می‌كند.

دكتر وحید عقیلی یكی از ضعف‌های دیپلماسی عمومی را نبود روزنامه نگاری حرفه‌ای در این سطح دانست و گفت: در دیپلماسی عمومی سه حوزه دیپلماسی اقتصادی، دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی رسانه‌ای تعریف شده است، اما نكته جالب این است كه دیپلماسی‌های اقتصادی و فرهنگی نیز وابسته به دیپلماسی رسانه‌ای هستند.

وی افزود: از این رو می‌توان گفت كه نقش رسانه در دیپلماسی عمومی، بسیار تعیین‌كننده و محوری است.

دكتر عقیلی گفت: كشور ما در دوران گذار به سر می‌برد و امیدواریم اهمیت بیش‌تری به مباحث اجتماعی و ارتباطاتی داده شود تا شاهد موفقیت‌های بیشتری در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی باشیم.

گفتنی است، مدیران و استادان علوم ارتباطات دانشگاه‌های آزاد واحد تهران مركز و دانشگاه علامه طباطبایی علاوه بر دیدار با مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از تعدادی از سالن‌های تولید و مركز تحقیقات شرکت ایران‌خودرو بازدید كردند.

کد خبر 52439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha