کد خبر 52473
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
راه‌اندازی ایستگاه متفاوت آتش‌نشانی

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی ایستگاه‌های سیار و کوچک بدون خودرو در محدوده بازار تهران گفت: این ایستگاه‌های کوچک در حال جانمایی است. به طوری که همانند مغازه یا حجره‌ها در یکی از محورهای بازار مستقر خواهند شد تا آتش نشانان در آنجا حضور دایمی داشته باشند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سعید شریف زاده با اشاره به اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12 گفت: سازمان آتش نشانی در مباحث ایمنی این منطقه برنامه‌های ویژه‌ای دارد. به گونه‌ای که این مجموعه به عنوان کمیته ایمنی در محدوده بازاربزرگ تهران فعال است. این در حالیست که هدف از اجرای این طرح بالابردن افزایش ضریب ایمنی منطقه است.

وی با بیان اینکه منطقه 12 در مجموع 5 ایستگاه آتش نشانی دارد، خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز 2 ایستگاه در چهارراه مخبرالدوله و ایستگاه کوچه غریبان در داخل بازار تهران به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این 2 ایستگاه هرندی و امامزاده یحیی در مجموع تعداد ایستگاه‌ها به 7 ایستگاه خواهد رسید.

شریف زاده با تاکید بر طرح افزایش ضریب ایمنی منطقه و احداث این 2 ایستگاه آتش نشانی گفت: با جانمایی و تملک زمین، ایستگاه‌ها به زودی احداث خواهد شد، به گونه‌ای که هدف از احداث این ایستگاه‌های آتش نشانی حضور بموقع در محورهای باریک با عرض یک تا 2متر است چراکه در صورت وقوع حریق در معبرهای باریک بازار تهران، امکان ورود خودروهای آتش نشانی در این محدوده به هیچ عنوان نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با ابراز امیدواری به اینکه با احداث این 2ایستگاه، ایمنی بازار تهران و منطقه 12 افزایش یابد، افزود: امیدواریم بتوانیم ایمنی بازار بزرگ را به نحو مطلوب و ایده آل تامین کنیم که در این راه همراهی ساکنین منطقه و کسبه بازار موثر است.

وی با بیان اینکه به همین منظور موتورسیکلت‌های چهار چرخ آتش نشانی نیز در نظر گرفته شده است، افزود: این موتورسیکلت‌ها برای لوله ریزی و لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سوی دیگر نیز در صورت بروز حادثه کپسول‌های فشار قوی در نظر گرفته شده و توسط خود آتش نشانان حمل می‌شود که از قدرت اطفا حریق بالایی برخوردار هستند.

شریف زاده با تاکید بر اینکه راه اندازی ایستگاه‌های سیار به این دلیل است تا آتش نشانان بتوانند از شیرهای هیدرانت آتش نشانی در زمان بروز حادثه استفاده کنند، افزود: بیش از 420 شیر هیدارنت در محدوده منطقه 12 از سال های گذشته وجود دارد و به منظور افزایش ضریب ایمنی منطقه این شیرهای آب باید به 465 عدد افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درخصوص راه اندازی ایستگاه های آتش نشانی سیار گفت: راه اندازی این ایستگاه‌ها به این منظور پیش بینی شده و در قالب یک وسیله نقلیه دارای یک سری امکانات همچون موتورسیکلت و تجهیز به کپسول‌های آتش نشانی و وسایل مربوطه و نیز امکانات لازم برای آموزش‌های شهروندی بهره برداری می‌شود.

وی در خصوص راه اندازی ایستگاه های کوچک بدون خودرو در محدوده بازار تهران نیز تصریح کرد: این ایستگاه های کوچک در حال جانمایی است به طوری که همچون مغازه یا حجره‌ها در یکی از محورهای بازار مستقر خواهند شد تا آتش نشانان در آنجا حضور دایمی داشته باشند.


منبع: فارس

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 52473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha