کد خبر 52484
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
جزییات اجرای زوج‌وفرد از درب منازل

پرشین خودرو: جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جزئیات اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در روز دوشنبه را تشریح کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سرهنگ حسن عابدی در این باره گفت: برابر مصوبات کمیته مواقع اضطرار کاهش آلودگی هوا تصمیم بر این شد تا طرح زوج و فرد از در منازل در روز دوشنبه اجرا شود. بنابراین صبح فردا خودروهای دارای پلاک فرد تا زمان پایان اجرای طرح زوج و فرد، اجازه تردد در هیچ یک از نقاط پایتخت را نداشته و تنها خودروهایی که رقم سمت راست پلاک خودرویشان زوج باشد می‌توانند در شهر تردد کنند.

وی با بیان اینکه درباره اجرای این طرح در روز سه شنبه تصمیم قطعی گرفته نشده است، افزود: اگر تصمیم بر اجرای طرح در روز سه شنبه باشد خودروهایی که رقم آخر پلاکشان فرد باشد اجازه تردد پیدا کرده و خودروهای دارای پلاک زوج بر اساس همین مقررات امکان تردد ندارند اما تا کنون تصمیم قطعی برای اجرای طرح در روز سه شنبه گرفته نشده و پلیس مطابق با مصوبات اقدام خواهد کرد.

عابدی ادامه داد: درهمین راستا مأموران ما در معابر سطح شهر مستقر شده و نسبت به جریمه خودروهایی که دارای پلاک غیرمجاز باشند اقدام خواهند کرد و بر این اساس جریمه 20 هزار تومانی برای این دسته از خودروها لحاظ خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: علاوه بر مأموران دوربین‌های نظارتی پلیس نیز همچون گذشته در مبادی ورودی طرح زوج و فرد نسبت به جریمه خودروهای مختلف اقدام خواهند کرد و مأموران ما نیز در دیگر نقاط شهر ماموریت خود را انجام می‌دهند.

وی درباره اینکه با توجه به عدم تعطیلی مدارس مقطع دبیرستان، پلیس با سرویس‌های مدارس چطور برخورد می‌کند، گفت: به همکارانمان توصیه کرده‌ایم که با سرویس‌های مدارس در ساعات رفت و آمد دانش آموزان همکاری داشته باشند.

تداوم تشدید برخورد با خودروهای دودزا

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از تداوم طرح تشدید با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز خبر داد و گفت: این طرح همچنان به قوت خود ادامه داشته و خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا اعمال قانون می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح کلیه خودروها اعم از موتورسیکلت تا خودروی سنگین و دولتی در صورت دودزا بودن اعمال قانون خواهند شد، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی بیش از 70 درصد رشد داشته است که این از اهتمام پلیس در مقابله با خودروهای آلاینده حکایت می‌کند.

عابدی از شهروندان خواست که به جای استفاده از خودروی شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس استفاده کنند چرا که خودروهای تک سرنشین سهم زیادی در آلودگی هوا و افزایش حجم ترافیک به خود اختصاص داده است.

منبع: ایسنا

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 52484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha