کد خبر 52674
۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
نظر پلیس درباره بازدارندگی جرایم

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تأثیر جرایم رانندگی در کاهش تخلفات خواستار ایجاد سازوکاری اجتماعی برای تمایز میان متخلفان و افراد قانونمند در جامعه شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به موضوع افزایش نرخ جرایم رانندگی، اظهار داشت: نکته نخست درباره این موضوع آن است که افزایش جریمه‌های رانندگی براساس قانون انجام شده است.

وی ادامه داد: قطعاً افزایش جریمه‌های رانندگی فی‌نفسه می‌تواند باعث بازدارندگی در وقوع تخلف شده و از میزان تخلفات رانندگی بکاهد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تنها راه بازدارندگی از وقوع تخلفات، افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی نیست، گفت: علاوه بر افزایش نرخ جرایم رانندگی باید اقدامات و سازوکارهای دیگری نیز در کنار این امر دیده شود تا باعث افزایش ریسک تخلف برای متخلفان شوند.

سردار حسینی افزود: این بدان معناست که هر فرد در جامعه به این یقین و اطمینان برسد که در صورت ارتکاب هر گونه تخلف رانندگی، قطعاً این تخلف از نظر مجریان قانون دور نمی‌ماند و به صورت حتم مورد مواخذه قرار گرفته و جریمه می‌شود.

وی افزایش محرومیت‌های اجتماعی برای متخلفان و تشویق رانندگان قانونمند را یکی دیگر از سازوکارهای مورد نیاز در بحث موضوعات اجتماعی دانست و گفت: باید در جامعه این امر مشخص شود که قانون برای متخلفان و قانونمداران تمایز قائل می‌شود و از این رو تفاوت میان حق بیمه، عوارض، شهریه و حتی گزینش افراد متخلف و قانونمدار می‌تواند در موضوع تمایز میان متخلفان و افراد قانونمند مثمرثمر باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا جریمه‌های رانندگی جدید تا پایان سال اجرایی می‌شود یا خیر، گفت: جرایم رانندگی جدید هنوز به نیروی انتظامی ابلاغ نشده است و فعلاً هیچ اظهارنظری در خصوص زمان اجرایی شدن این مصوبه نمی‌توان انجام داد.

حسینی در پایان با انتقاد از بی‌اخلاقی برخی رسانه‌ها در عدم امانتداری خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از رسانه‌ها اخلاق حرفه‌ای را رعایت نکرده و با وجود اطلاع از موضع پلیس، سخنان مسئولان و فرماندهان را به نوعی منعکس می‌کنند که با تدابیر سازمانی مغایرت دارد. لذا لازم است تا با امانت‌داری کامل اقدام به انعکاس اخبار و مواضع مسئولان کنند.

منبع: تسنیم

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 52674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha