کد خبر 52719
۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
اذعان رقبا به پیشرفت خودروی «اپل»

پرشین خودرو: مدیر عامل دایملر: پیشرفت و توسعه خودروی اپل بیشتر از آنچه بوده که فکر می کردیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، به نظر می رسد که بزرگان صنعت خودرو سازی کم کم در حال باور این موضوع هستند که اپل مشغول توسعه یک خودروی هوشمند بوده و می تواند در آینده برایشان تبدیل به یک تهدید بزرگ شود.

حدود ۱۰ روز پیش ایلان ماسک در یکی از مصاحبه هایش گفته بود که به نظر او اپل مشغول تولید یک خودروست و دلیل خود را نیز چنین ذکر کرده بود که اگر شما هم مهندسان بسیاری را در حوزه توسعه اتومبیل از سایر شرکت ها جذب و استخدام کنید، مشخصا چنین هدفی در سر می پرورانید.

حالا و پس از گذشت چند روز از اظهارات آقای ماسک، مدیر عامل شرکت دایملر، آقای دیتر تسچه (Dieter Zetsche) اخیرا بیان نموده که پیش از این اپل را به عنوان یک تهدید نمی دیده اما حالا تصور می کند که پیشرفت آنها در پروژه توسعه یک خودروی هوشمند بسیار بیشتر از آنچه بوده که ابتدا تصور می کرده.

carplay_lead-w600

آقای تسچه البته بیان نمی کند که به چه اطلاعاتی دست یافته و بر چه اساسی به چنین تفکری رسیده. بر اساس گزارش رویترز، آقای تسچه و چندی از مقامات برتر دایملر به تازگی سری به «سیلیکون ولی» زده و با ۷۰ کمپانی مختلف ملاقات داشته اند که اپل و گوگل هم در بین آنها بوده اند.

خبرنگاری از آقای تسچه می پرسد: «خبرهایی به گوش می رسد که شرکت اپل هم در پی توسعه یک خودرو است و البته این شرکت هنوز این موضوع را به شکل رسمی تایید نکرده.»

آقای تسچه در پاسخ می گوید:

اکنون تصورمان این است که این کمپانی ها کارهای زیادی از دستشان بر می آید. کارهایی که پیشتر فکر می کردیم قادر به انجامش نیستند. این در حالیست که آنها به دستاوردهای ما نیز احترام زیادی می گذارند؛ احترامی که پیشتر تصور نمی کردیم در این حد قائل باشند.

صحبت هایی شده اما نمی توانم در مورد محتوای آنها چیزی بگویم. تنها می توانم بیان کنم که یک روحیه کاملا نوآورانه در سراسر دره سیلیکون وجود دارد. حال این موضوع را کاملا درک کرده ایم. می خواستیم همین روحیه را از نزدیک دیده و لمس کنیم و حالا باور داریم که با آن، انجام هیچ کاری غیر ممکن نیست.

جدا از صحبت ها و نظرات مدیر عامل دایملر، چند روز پیش وال استریت ژورنال خبر داد که توسعه خودروی اپل به آن سرعتی که برنامه ریزی شده، پیش نمی رود و اندکی بعد کاشف به عمل آمد که آقای «Steve Zadesky»، شخصی که گفته می شد مدیریت پروژه خودروی اپل را در دست دارد به دلایل شخصی اعلام کرد که در حال هجرت از شرکت اپل است.

 

منبع:bgr

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 52719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha