کد خبر 52733
۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
توانایی چین در فتح بازار خودروی ایران

پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در صورتی‌که خودروسازان داخلی اقدامات اساسی برای انتقال تکنولوژی و توسعه محصول انجام ندهد خودروسازان چینی می‌توانند ظرف چند سال آینده بازار خودروی ایران را فتح کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، شهرام آزادی اظهار کرد: هم‌اکنون صنعت خودروی چین به سطحی رسیده که امکان تولید خودرو با کیفیت نسبی را دارد.

وی با بیان اینکه خودروسازان چینی از نظر کیفیت و فن‌آوری هنوز از خودروسازان اروپایی و آمریکایی عقب‌تر هستند، خاطرنشان کرد: با این حال با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم خودروسازان چینی، پیش‌بینی می‌شود ظرف سه تا چهار سال آینده چینی‌ها سطح کیفی محصولاتشان را به حدی برسانند که بتوانند وارد بازار اروپا و آمریکا شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: بنابراین با توجه به پیشرفت‌های اخیر صنعت خودروی چین مناسب است که در نوع روابط با خودروسازان چینی تجدیدنظر و نسبت به همکاری تکنولوژیکی و انتقال فن‌آوری از این کشور اقدام شود.

وی افزود: در غیر این صورت با ادامه روند واردات خودروهای آماده و مونتاژی چینی به کشور، ظرف چند سال‌ آینده شاهد فتح بازار خودروی ایران از سوی این شرکتها خواهیم بود.

آزادی با بیان اینکه خودروسازان داخلی در همکاری با خودروسازان اروپایی باید نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند، تصریح کرد: البته نباید مانند گذشته بازار خودروی کشور را در اختیار خودروسازان اروپایی قرار داد بدون آنکه انتقال تکنولوژی صورت گیرد.

منبع: ایسنا

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 52733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha