ضرورت انتخاب هوشمندانه شرکای خارجی صنعت خودرو

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت زامیاد گفت: با توجه به مزیت های موجود در بازار خودروهای سواری و تجاری ایران، در دوران پس از برجام باید شرکای خارجی خود را هوشمندانه انتخاب کنیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، فریدون حمیدی با بیان این مطلب اظهار داشت: هر چند صنعت خودرو ایران طی سالهای اخیر تحت فشار تحریم‌ها به سر می برد اما به اعتقاد من این صنعت از 30 سال پیش تحریم شده و در این مدت با توجه به شرایط تحریمی نتوانستیم ارتباطات مناسبی با بازار جهانی برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه رقابت پذیری در این صنعت زمانی اتفاق می افتد که شرکت های خارجی جدید بتوانند به راحتی وارد بازار ایران شوند، تصریح کرد: در شرایط فعلی قرار گرفتن خودروسازان داخلی در زنجیره جهانی شرکای خارجی معتبر باید به عنوان یک اولویت مطرح شود و در عین حال با تکیه بر مدیریت قیمت، خدمات پس از فروش و کیفیت شرایط متفاوتی را به نفع بازار داخلی و مشتریان رقم بزنند.

مدیرعامل زامیاد با بیان اینکه خودروسازان داخلی به درستی فهمیده اند که شرکت‌های ایرانی در شرایط تحریم به تجارب ارزشمندی دست یافته‌اند، افزود: یکی از مشکلات ما نداشتن امکان انتقال پول به طرف خارجی بوده و از این منظر در شرایط دشواری فعالیت کرده ایم، اما در بسیاری از زمینه های فنی و مهندسی توانسته ایم اثر تحریم ها را کمرنگ کنیم.

وی افزود: در این شرایط بسیار خطرناک و با محدودیت‌های موجود نتوانسته ایم از خط های اعتباری بین المللی استفاده کنیم و به راحتی ال سی باز کنیم و بدیهی است که فرصت ها از ما گرفته شود اما امروز با اقداماتی که دولت انجام داده چشم انداز مناسبی پیش روی خود می بینیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو کشور باید با توجه به نیازهای خود چشم انداز و برنامه های آینده را تعریف کنند، ابراز داشت: با توجه به آشنایی از فضا و شرایط این صنعت توسط سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران به جهان فراخوان زده ایم که صنعت خودرو ایران هنوز قوی و محکم با توانایی های ویژه و پتانسیل های مفید پا برجاست وشرکت هایی که مایل هستند رابطه برنده برنده داشته باشند بیایند تا دست به دست هم در یک توانایی سودمند بر اساس احترام متقابل هر دو طرف سود ببریم.

مدیرعامل شرکت زامیاد در خصوص بحث کیفیت خودروهای تولیدی خاطرنشان ساخت: متاسفانه در جامعه ما فرهنگ اشتباهی وجود دارد و آن نگاه عام به کیفیت است، در حالیکه کیفیت متر و معیار و اندازه دارد.

سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران در 10 و 11 اسفند ماه امسال در سالن اجلاس سران و نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران 9 تا 12 اسفندماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.


منبع: تسنیم

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 52758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha