کد خبر 52797
۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
 شراکت با فولکس در ایران به کجا می‌رود؟

پرشین خودرو: پیش از توافق هسته‌ای ایران و غرب برخی اخبار از حضور فولکس واگن به‌عنوان سومین خودروسازی که برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده بود حکایت داشت،

به گزارش «پرشین خودرو»، با لغو تحریم ها و حضور جدی برخی خودروسازان خارجی در ایران هنوز خبری از این شرکت خودروساز آلمانی نیست.
هر چند همزمان با رسوایی آلایندگی خودروهای فولکس واگن، این شرکت اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها را معلق کرده، اما چشم بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودروی ایران به حضور این شرکت آلمانی در خودروسازی کشورمان بود.

در سپتامبر ۲۰۱۵ گروه فولکس‌واگن به جرم تقلب در تست تشخیص‌دهنده آلاینده‌های بیش از ۱۱ میلیون خودروی این شرکت و همچنین آئودی که در طول سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ فروخته شده بود، محکوم شدند. محکومیت فولکس واگن در ایالات‌متحده آمریکا به این دلیل بود که خودروهای این شرکت ۴۰ بار بیشتر از محدودیت‌های قانونی اکسید نیتروژن وارد محیط زیست می‌کرد.

فولکس واگن به خاطر این رسوایی عذرخواهی کرد واستعفای مدیر ارشد اجرایی این شرکت مارتین وینترکورن را در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۵ در پی داشت. رسوایی فولکس واگن همزمان با برنامه‌ریزی این شرکت آلمانی برای حضور در ایران و جوینت شدن با ایران خودرو بود؛ به‌طوری‌که همزمان با سفر هیات آلمانی به ایران، مذاکراتی میان ایران خودرو و نمایندگان فولکس نیز انجام شد و حتی برخی اخبار حکایت از آن داشت که بزرگ‌ترین خودروساز ایران قصد دارد این شرکت آلمانی را جایگزین پژو کند.

اما رسوایی فولکس واگن و منتفی شدن حضور این شرکت در ایران، اخبار دیگری نیز به‌دنبال خود داشت؛ به‌طوری‌که هم اکنون شنیده می‌شود این شرکت آلمانی پیش از توافق هسته‌ای با سیلی از درخواست‌های خودروسازان یا مونتاژکاران ایرانی برای همکاری و ساخت خودرو مواجه بوده است. در این میان اما یک شرکت خودروسازی در جنوب کشور گزینه اول همکاری با فولکس واگن است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 52797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha