کد خبر 52813
۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶
جزییات قرارداد با ایرباس+جدول

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکرات خوب و موفقیت آمیز با مدیران شرکت ایرباس گفت: طرف فرانسوی متعهد شد در سال جاری میلادی ۸ فروند و تا سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۱۰ فروند هواپیما به ایران‌ایر تحویل دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس شب گذشته بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ایرباس فرانسه امضا شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکرات فشرده با مدیران ایرباس و توافق با آنها گفت: در سال جاری میلادی 8 فروند هواپیمای ایرباس به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اضافه می‌شود.

آخوندی افزود: با توافق طرف فرانسوی قرار شد تا سال 2024 یعنی 8 سال آینده 110 فروند انواع هواپیمای ایرباس به ناوگان هوایی هما افزوده شود.

وزیر راه و شهرسازی در تشریح انواع هواپیماهای خریداری شده از شرکت ایرباس گفت: با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، 4 مدل از انواع هواپیماهای ایرباس خریداری شده که با توجه به جدول زمان بندی تعیین شده به مرور به ناوگان ایران ایر اضافه می شوند.

آخوندی گفت: در مجموع 118 فروند هواپیما شامل 45 فروند ایرباس 320، 45 فروند ایرباس از سری 330 و 16 فروند ایرباس 350 و همچنین 12 فروند ایرباس 380 خریداری کردیم.

 گفته می‌شود خرید هواپیماها به‌صورت اجاره به‌شرط تملیک است که کشورمان متعهد می‌شود در مدت ده سال پول هواپیماها را پرداخت کند.

جدول جزئیات انواع هواپیماهای خریداری شده ایران به شرح زیر است:

 

منبع: تسنیم

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 52813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha