کد خبر 52856
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
سوخت سرمایه مردم در «ستاد سوخت»

پرشین خودرو: ۴ سال از اجرای طرح نوسازی خودروهای فرسوده موسوم به فجر ۳۳ با مشارکت ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و صدرا می‌گذرد و هنوز هیچ خودرویی به ثبت‌نام کنندگان این طرح واگذار نشده است و متقاضیان همچنان در حال پرداخت اقساط خودرو نداشته خود هستند!

به گزارش «پرشین خودرو»، حدود چهار سال پیش ستاد مدیریت حمل‌ونقل با مشارکت شرکتی با نام "صدرا" تبلیغات را برای جایگزینی خودروهای فرسوده آغاز کرد. بر اساس این طرح قرار بود پس از یک دوره 60 روزه خودروهای تولید داخل تحویل متقاضیان شود، اما ستاد حمل‌ونقل و سوخت در ادامه با مشکلاتی در این طرح مواجه شد تا پس از گذشت چهار سال هنوز خودرویی به ثبت‌نام کنندگان تحویل نشود.

یکی از ثبت‌نام کنندگان طرح فجر 33 که خود را مالباخته این طرح معرفی می‌کند در گفت‌وگو با تسنیم گفت:‌سال 90 و 91 بود که ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت تبلیغات گسترده‌ای برای جایگزین کردن خودروهای فرسوده تحت عنوان فجر 33 با مشارکت شرکت صدرا کرد. بر این اساس مطابق مراحل ثبت‌نام قرار بود پس از واریز مبلغ اولیه طی 60 روز کاری خودرو تحویل متقاضیان شود.

وی افزود:‌بنده تمام مراحل مورد نظر در ثبت‌نام را طی کردم، خوردو فروسوده‌ام را یک میلیون تومان محاسبه کردند و بانک ملت به‌عنوان بانک عامل در همان روز ثبت‌نام 21 میلیون تومان به حساب صدرا خودرو واریز کرد.

وی با یادآور این‌که باید پس از 60 روز خودرو پرشیا تحویلم می‌شد، ادامه داد:‌ پس از حدود 60 روز برای تحویل خودرو مراجعه کردم که گفتند منظور ما 60 روز کاری بوده و روزهای پنج‌شنبه و جمعه جزو این 60 روز نیست. پس از آن‌ حدود دو هفته بعد از موعد 60 روز کاری برای تحویل مراجعه کردم که به مراجعه‌کنندگان اعلام شد ایران‌خودرو خودرو را هنوز تحویل نداده است.

وی با بیان این‌که در مراجعات بعدی یکبار می‌گفتند درب‌های ماشین نیامده و یکبار دیگر نبود لاستیک بهانه عدم تحویل خودرو عنوان می‌شد، تصریح کرد: در یکی از مراجعاتم برای تحویل خودرو گفتند به دلیل این‌که خودرو چراغ ندارد نمی‌توانیم آنرا تحویل دهیم.

وی با اشاره به این‌‌که پس از تعطلات نوروز 92 باز هم برای تحویل خودرو مراجعه کردم، بیان کرد:‌در آن زمان مدیریت ستاد تغییر کرده بود و مدیران جدید قول مساعد برای حل مشکل تحویل خودروها دادند و گفتند که به تمام تعهدات عمل خواهند کرد، حتی آنها تاکید کردند هفته آینده نحوه تحویل خودروها را از طریق رسانه‌‌ها اعلام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از دو هفته از این وعده طی یک اطلاعیه به ثبت‌نام کنندگان اعلام شد مالباختگان طرح نوسازی خودرو صدرا برای طرح شکایت به آگاهی شاپور مراجعه کنند که هم‌اکنون پرونده ما در دادگاه شهید قدورسی ملاصدرا است.

وی با بیان این‌که از سال 91 که در طرح فجر صدرا ثبت‌نام کردم در حال پرداخت اقساط هستم، افزود: از سه سال پیش ماهانه 240 هزار تومان قسط پرداخت می‌کنم و سال آینده اقساط خرید خودرو نداشته‌ام به اتمام می‌رسد، اما هنوز هیچ خبری از تحویل خودرو یا پرداخت پول خودرو و جریمه آن نیست.

 

به گزارش تسنیم ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در دولت یازدهم دستخوش اتفاقات عجیب و غریبی بوده است. اوایل مردادماه امسال هیات وزیران با انتزاع ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از نهاد ریاست جمهوری و انتقال آن به وزارت راه و شهرسازی موافقت کرد.

این در حالی بود که اواخر همان ماه (مرداد 94) شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری طی حکمی سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت را منصوب کرد. اما این پایان کار نبود چراکه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی 16 دیماه امسال یعنی حدود 5 ماه پس از انتصاب معاون رئیس جمهوری، طی حکمی مهدی نیکدار را به عنوان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به عنوان زیر مجموعه سازمان راهداری منصوب کرد.

ظاهرا ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در حال حاضر تحت نظر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اداره می شود.

کد خبر 52856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha