خودروی ایرانی؛ انتخاب اصلح مردم شود

پرشین خودرو: رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری اعتقاد دارد در مقایسه با 14 سال پیش که از خط تولید ایران خودرو بازدید داشتم ساخت خودروی داخلی از پیشرفت خوبی برخوردار بوده اما نباید به این وضع موجود قانع باشیم.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، علی‌اکبر ناطق نوری در آیین آغاز تولید انبوه سورن توربو شارژ افزود: ساخت خودروهای داخل در مقایسه با تنوع خودروهای خارجی می‌بایست از لحاظ کمی و کیفی افزایش یابد چرا که زمانی که در مجلس بودم قانون تعرفه واردات را 90 درصد معین کردیم که به این بهانه خودروسازان داخلی در صدد رقابت باشند و سعی کنند کیفیت خودروهای خود را بالا ببرند و هم سطح خودروسازان تراز اول جهان باشند.
وی در همین رابطه ادامه داد:آنچه تکامل می‌آورد «رقابت» است وگرنه ایستایی رخ می‌دهد و کار به مشکل بر می خورد در همین راستا در دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی ما تعرفه خودروی خارجی را 90 درصد تعیین کردیم و از طرف دیگر سالانه 10 درصد بطور تدریجی آن را کاهش دادیم تا هم مردم حق انتخاب بیشتری در خرید خودرو داشته باشند هم خودوسازن داخلی همت کنند و خودوری با کیفیت بسازند.
رییس مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم و پنجم در ادامه بیان کرد: مهندس نعمت زاده وزیری موفق و قابل تقدیر و تجلیل در عرصه صنعت کشور است و همواره به فکر نوآوری. به خوبی به خاطر دارم در صنایعی همچون سیمان و پتروشیمی تحول بنیادین ایجاد کرد که این تلاش و همت زیاد ایشان قابل تقدیر است.

ناطق نوری در این مراسم عنوان کرد: زیبایی، لطافت و ظرافت در خودروهای ساخت داخل باید مورد توجه قرار گیرد چرا که خداوند زیباست و انسان را زیبا آفریده که زیبایی ها را ببیند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دنیا تنوع خودروهای مختلف با برندهای جدید فراوان بوده که بخشی از آن وارد کشورمان شده و ما در این میان نمی‌توانیم حرکت لاک‌پشتی داشته باشیم. تصور می کنم باید به سمتی حرکت کنیم که مردم «انتخاب اصلح» را در انتخاب خودروی ایرانی بدانند.

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 53027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha